Idrija prva na severnem Primorskem, ki se pridružuje dispečerski službi

Zdravstveni dom Idrija se bo 1. avgusta vključil v dispečersko službo zdravstva. Od takrat bodo občani v življenje ogrožajočih primerih klicali številko 112 in ne več številko urgence zdravstvenega doma. To bo omogočilo hitrejšo aktivacijo ekip nujne medicinske pomoči in prvih posredovalcev ter skrajšalo dostopni čas do pacienta, poudarjajo.
Direktor Zdravstvenega doma (ZD) Idrija Tomaž Glažar in vodja zdravstvene nege v enoti nujne medicinske pomoči (NMP) Matic Vidmar sta na novinarski konferenci pojasnila, da je idrijski prvi med zdravstvenimi domovi na severnem Primorskem in s tem najzahodnejši v Sloveniji, ki se vključuje v dispečersko službo zdravstva, in sicer z neposredno povezavo na ljubljanski klicni center.
Enota NMP ZD Idrija skupaj z dislocirano enoto v Cerknem in prvimi posredovalci skrbi za zagotavljanje nujne medicinske pomoči v občinah Idrija in Cerkno. Zaradi razgibanosti terena, razpršenosti prebivalstva in oddaljenosti od večjih bolnišnic je posebej pomembna čim hitrejša, kakovostna in bolj obsežna oskrba kritično bolnih in poškodovanih še pred prihodom v bolnišnico.

Dispečerska služba zdravstva - vzpostavljena na državni ravni, vendar še ne na celotnem območju Slovenije - deluje 24 ur na dan vse dni v letu. Je del službe nujne medicinske pomoči, sprejema klice o življenje ogrožujočih zdravstvenih stanjih in aktivira najbližje reševalno vozilo, prve posredovalce ter po potrebi tudi helikoptersko nujno medicinsko pomoč za intervencijo na terenu v najkrajšem možnem času.
Občasno bodo izvajali intervencije tudi v Žireh in Logatcu
"Bistveni cilj je skrajšanje časa dostopa v nujnih primerih in da skupaj s 'sosedi' čimbolj poskrbimo, da pride do intervencije pravočasno. To pomeni tudi to, da bomo mi občasno izvajali intervencije v Žireh ali pa ZD Logatec na primer v Godoviču. Cilj je, da čim več ljudi ohranimo pri življenju," je bistvo vključitve v dispečersko službo zdravstva pojasnil Glažar.
Doslej je NMP ZD Idrija teritorialno pokrival le območje idrijske in cerkljanske občine, le redko se je zgodilo, da bi idrijsko reševalno vozilo interveniralo v sosednji občini ali pa obratno, da bi reševalne ekipe sosednjih zdravstvenih domov posredovale na Idrijskem in Cerkljanskem.
V okviru dispečerske službe zdravstva, kjer bo idrijski zdravstveni dom sodeloval čez dan z dvema reševalnima voziloma z ekipama, ponoči pa z eno reševalno ekipo in vozilom, ima dispečer v vsakem trenutku vsa reševalna vozila v Sloveniji na enem monitorju in k bolniku ali poškodovancu pošlje najbližjega, ne nujno iz domačega zdravstvenega doma.
"Ob klicu, ko bo dispečer še pridobival podatke od kličočega, bo najbližje reševalno vozilo že aktiviral in poslal na pot, kar bo lahko skrajšalo dostopen čas do občana v zdravstveni stiski za okoli dve, tri minute, to pa v nujnih primerih, ko denimo pride do srčnega zastoja, že lahko odloča o življenju in smrti oziroma o posledicah v primeru preživetja," je pojasnil Vidmar.

Dispečer bo po potrebi aktiviral tudi helikoptersko nujno medicinsko pomoč in prve posredovalce. Teh je na Idrijsko-Cerkljanskem 240 v 18 gasilskih društvih. Tudi tega bo po 1. avgustu k občanu v življenje ogrožajočem stanju poslala dispečerska služba zdravstva in ne več služba NMP ZD Idrija.
Telefonska številka idrijske urgence bo sicer še vedno dostopna 24 ur na dan, vse dni v tednu, in tudi prek te bo mogoče priti do reševalnega vozila, ampak se bo čas podaljšal do same aktivacije. Zato je pomembno, da občani od avgusta dalje v nujnih primerih kličejo na 112.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje