Iz šentviškega predora se še nekaj časa ne bo dalo zaviti v center

Slovenija 07. Jun 202219:50 0 komentarjev
Predor Šentvid
DARS, BOBO

Dars je pretekli teden napovedal dokončanje predora Šentvid, ki na zadnja izvoza čaka že 14 let. Ko bodo pridobili tretje gradbeno dovoljenje in po izbiri izvajalca, bo gradnja trajala eno leto.

Štirinajst let je minilo od odprtja, ko je skozi šentviški predor zapeljal prvi avtomobil, vendar projekt še danes ni povsem končan. Še vedno manjkata uvoz in izvoz, ki bi omogočala zavijanje iz predora na Celovško cesto proti centru in v obratni smeri proti Vižmarjam v predor.

Dars je dokončanje predora predvideval že pred leti, vendar se mu je dvakrat zalomilo zaradi težav z lastniki zemljišč, ki jih potrebuje za gradnjo izvoza. Dvakrat je že pridobil gradbeno dovoljenje, vendar v obeh primerih ni postalo pravnomočno, saj so ga zaradi pritožb razveljavili. Trenutno čaka na tretjega, pretekli teden pa je napovedal, da ga pričakuje že letos, dela pa bi nato začel prihodnje leto.

Ko bo gradbeno dovoljenje pravnomočno, bo sledila izbira izvajalca gradbenih del, nato pa po podpisu pogodbe še eno leto gradnje, so za N1 pojasnili na Darsu. “Dela bi se izvajala tako, da bi bil promet čim manj oviran,” odgovarjajo.

Projekt je bil pred 12 leti ocenjen na 12,5 milijona evrov, številka pa se bo ob zdajšnjih višjih cenah v gradbeništvu zagotovo povzpela. Šentviški predor je že tako eden najdražjih v zgodovini Slovenije, njegova gradnja je stala 136 milijonov evrov. Dars je sicer gradnjo šentviškega predora načrtoval v treh fazah, tretja faza pa za zdaj še čaka na uresničitev. “Žal se je tretja faza zaradi težav s pridobivanjem zemljišč (in nato pritožb na izdano gradbeno dovoljenje) močno zamaknila,” dodajajo na Darsu.

Faze gradnje predor Šentvid
Dars

Zgraditi morajo 40 metrov izvoza

Za dokončanje predora bo treba rekonstruirati križišče na Celovški pred predorom, ob tem pa zgraditi še 40 metrov manjkajoče rampe, ki bo predstavljala izvoz iz predora na Celovško cesto proti centru.”V sredini obravnavanega odseka (območje priključka Šentvid) se dodatni pasovi umeščajo obojestransko, ob koncu odseka (križišče Jelen) pa se vozišče širi pretežno na južno stran, to je proti bencinskemu servisu OMV. Način razširitev vozišča, ki prehaja s severne strani na južno stran, je pogojen predvsem zaradi konfiguracije priključka Šentvid ter pogojev Zavoda za varstvo kulturne dediščine na območju gostilne Jelen ob križišču s Kosmačevo,” Dars pojasnjuje spremembe, ki se bodo zgodile ob rekonstrukciji.

Dars zaradi boljše prepustnosti križišča predvideva tri vozne pasove od križišča “Galant” do križišča “Jelen”. Poleg dodanega tretjega pasu na priključku Šentvid se dodajo ustrezni pasovi za levo in desno zavijanje v omenjenih križiščih. Dodatni pas za desno zavijanje se v prihodnosti lahko kombinira s pasovi za javni potniški promet, še pojasnjujejo na Darsu.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!