Trgovin, ki bo lahko delovale povsem brez prodajalcev, pri nas še ni. So pa že izjemno pametne blagajne, na katerih izdelkov niti skenirati ni več treba. Kako delujejo?
Tehnološki napredek spreminja tudi nakupovanje in trgovine. Kot je poročal Forbes Slovenija, so koncept trgovine, kjer za nakup ne potrebujete prodajalca ali blagajnika, uvedli tudi že ponekod v Avstriji.
Trgovec v švicarski lasti Nah & Frisch je namreč zaradi pomanjkanja delovne sile in posledično skrajšanega delovnega časa uvedel hibridne trgovine: del dneva stranke nakupujejo v klasični trgovini, ki pa se v terminih, ko kupcev ni veliko, spremeni v trgovino brez osebja. Tudi hrvaški Konzum je lani v Zagrebu odprl prvo popolnoma avtomatizirano trgovino.
Največji približek pri nas
Pri nas tehnologija v nakupovanje še ni prodrla tako globoko, še največji približek novim tehnološkim rešitvam pa so pametne samopostrežne blagajne v trgovinah Decathlon.
Kupcem izdelkov tudi skenirati ni več treba, temveč jih iz nakupovalne košarice zgolj preložijo v poseben prostor na blagajni in plačajo. Številni ob tem dvigujejo obrvi in se sprašujejo, kako blagajna ve, kaj smo nanjo položili.
“Kupci so precej presenečeni, nekateri pa se malo bojijo, ker so navajeni na hitre blagajne v živilskih trgovinah, kjer je treba izdelke skenirati. Pomoč potrebujejo še posebej starejši. Včasih je treba stranke iz klasičnih blagajn kar povabiti k samopostrežnim blagajnam, ki samevajo,” pove prodajalka Denise Vidmar.
Pametne blagajne uporablja med 30 in 40 odstotkov strank, drugi pa se raje odločijo za klasično tudi zaradi osebnega stika s prodajalci.
Kako pametne blagajne delujejo?
Po besedah prodajalke Denise Vidmar ima vsak izdelek posebno kodo, ki jo sistem zazna. Deluje na podoben način kot plastična varovala proti kraji, ki jih navadno vidimo na izdelkih v trgovinah z oblačili.
Kupcu na blagajno, na kateri je sicer možno zgolj plačilo s kartico, ni treba zlagati vsakega izdelka posebej, nasprotno: vse lahko hkrati položi nanjo in blagajna jih bo zaznala v sekundi.
Težje blagajna včasih prepozna zgolj večje in težje izdelke, “zato je treba artikel malo obrniti,” še dodaja Denise Vidmar.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje