Izpoved razočarane gostje po požaru v hotelu Slon. Tam vse navedbe zanikajo

Slovenija 17. Okt 202420:03 8 komentarjev
Požar v hotelu slon
Foto: Jan Sladič

Po jutranjem požaru v ljubljanskem hotelu Slon se nam je oglasila bralka, ki je bila minulo noč gostja v hotelu. Opisala nam je težave, ki naj bi se po njenih besedah zgodile pri evakuaciji, po njenem mnenju pa je bil tudi odziv zaposlenih nepravilen. Generalni direktor hotela Gregor Jamnik je za N1 navedbe bralke v celoti zavrnil. "Izjemno nas žalosti, da so bili določeni gostje kljub učinkovitemu, varnemu in hitremu ukrepanju ter evakuaciji še vedno nezadovoljni, še posebej pa nas žalosti, da jemljejo informacije iz konteksta," je dejal.

Kot smo poročali, je danes zgodaj zjutraj zagorelo v ljubljanskem hotelu Slon. Ljubljanski policisti so bili o požaru v hotelskem objektu v centru Ljubljane obveščeni okrog 6. ure. V središče Ljubljane so kmalu prihiteli gasilci s tremi vozili.

“Danes v zgodnjih jutranjih urah je v hotelu Slon prišlo do napake v elektro omarici, v kateri je zagorelo. Zahvaljujoč hitremu in usklajenemu odzivu naše hotelske ekipe in lokalnih služb je bil dogodek hitro pod nadzorom,” so sporočili iz hotela Slon in dodali, da so evakuirali več ljudi, tudi goste hotela, ki so se po približno pol ure lahko vrnili v svoje sobe. V požaru ni bil nihče poškodovan.

Oglasila se nam je gostja hotela

Da vse ni teklo tako gladko, kot pravijo v hotelu, pa je opozorila naša bralka, ki je bila minulo noč gostja v hotelu Slon. Opisala nam je težave pri evakuaciji in po njenem mnenju nepravilen odziv zaposlenih. Gostja je prepričana, da je hotel kršil požarne predpise. Kot je povedala, je bil zaradi obnove, ki poteka v hotelu, del hodnika blokiran. Iz nekaterih sob, ki so bile v nadstropju, kjer je izbruhnil požar, je bil onemogočen dostop do glavnega stopnišča in dvigal.

Sama je bila v sobi v drugem nadstropju, kjer je zagorelo. “Zbudila sem se okrog 5.45 zjutraj in zavohala, da nekaj smrdi po plastiki. Ko sem stopila na hodnik, je bil ta že poln dima,” je opisala za N1. Hotela je poklicati recepcijo in jih obvestiti o požaru, a telefon v sobi ni deloval. “Moja kolegica je bila v sobi na drugi strani zadimljenega hodnika, bliže viru požara. Klicala sem jo na mobilni telefon, da bi jo prebudila, a se ni oglasila,” je dejala gostja, ki se je nato odločila, da čim prej krene proti recepciji. Požarni alarm v njenem nadstropju po njenih navedbah ni deloval oziroma ga ni slišala, je povedala.

Da bi prišla do recepcije, ni mogla skozi hodnik do glavnega stopnišča, saj je bil ta blokiran zaradi prenove, ki poteka v hotelu. Morala je na drugo stran do zadnjega stopnišča, po katerem pa prav tako ni bilo mogoče iti navzdol, saj so tam savne oziroma masaže. “Zato smo morali navzgor v tretje nadstropje in nato po drugi strani navzdol v pritličje. To je bila kar dolga pot, potrebovali smo kakšne tri minute,” je dejala. V času evakuacije pa šteje vsaka minuta.

Požar v hotelu slon
Foto: Jan Sladič

Vodstvo hotela se ji je opravičilo

Ko je prišla do recepcije, sta bila tam že dva druga gosta, ki sta po njenih navedbah receptorja obvestila o požaru. “Receptorja smo pozvali, naj pokliče gasilce, a je rekel, da mora najprej sam preveriti, kaj se dogaja. Rekli smo mu tudi, naj po ozvočenju obvesti vse v hotelu, da se evakuirajo, a je dejal, da noče delati panike,” je opisala naša bralka, ki ne ve, kdo je poklical gasilce, ki so prišli kmalu zatem. “Receptorju sem rekla, da je hodnik poln dima, da nisem mogla priti do kolegičine sobe,” je dodala.

Nekaj minut pozneje je gostji uspelo priklicati in zbuditi kolegico, ki je bila še vedno v sobi. “Stopila je na hodnik, a se zaradi gostega dima ni znašla. Bila je v paniki, rekla mi je, da nič ne vidi. Zato sem ji jaz dajala navodila, kako naj gre do drugega stopnišča in nato navzgor, da bo lahko prišla ven,” je opisala. Opozorila je še, da v prvem in višjih nadstropjih ni deloval alarmni sistem oziroma se ga sploh ni slišalo, v pritličju pa se ga je slišalo “zelo zelo slabo”.

Vodstvo hotela se ji je po požaru opravičilo. Že pred požarom pa so se ji v hotelu opravičili zaradi hrupa pri obnovi in ji podarili steklenico vina.

hotel slon
Foto: Bralka

Direktor: Z nezadovoljno gostjo sem imel pogovor

Generalni direktor hotela Slon Gregor Jamnik je za N1 pojasnil, da je imel z “dotično izjemno nezadovoljno gostjo” po opravljeni evakuaciji – medtem ko so čakali, da se gostje lahko varno vrnejo v svoje sobe – poglobljen pogovor. “Gospa mi je izrazila svoje skrbi, jaz pa sem na njene pomisleke konkretno odgovoril. Povedal sem ji, da hotel Slon nikakor v nobeni točki ne krši požarnih predpisov.”

Zavrnil je navedbe bralke, da je, kjer poteka prenova, del hodnika blokiran. “To ne drži, saj so sobe do tega dela hotela normalno dostopne iz tretjega nadstropja. Za te sobe je prav tako zagotovljena vsa zakonsko potrebna požarna varnost. Gospa ni želela verjeti, da smo gasilce že poklicali in je receptorja v sredi napete situacije obtoževala, da jih ni poklical,” je dogajanje opisal direktor hotela.

Gostji je, tako Jamnik, pojasnil, da alarmni sistem normalno deluje, saj so takoj, ko je dim vstopil na hodnik drugega nadstropja, zaznali alarm s sporočilom o gostem dimu. “Za to imamo tudi dokaz (digitalni zapis) v naši požarni centrali, ki je locirana v recepciji hotela in vidna ter slišna 24/7 vse dni v letu najmanj dvema receptorjema v izmeni. Konkretno, danes zjutraj ob prejetem alarmu javljalca dima je bilo na recepciji že sedem zaposlenih (dva receptorja nočne izmene, dva receptorja nove dopoldanske izmene in trije portirji), ki so vsi nemudoma ukrepali in takoj po prejetem sporočilu je eden od receptorjev poklical gasilce, kar je zabeleženo na ljubljanski gasilski brigadi.”

Hotel Slon
Foto: Hotel Slon/INSTAGRAM

“Gasilci so bili z našim evakuacijskim postopkom zadovoljni”

Takoj po končanem klicu so po besedah generalnega direktorja hotela vsi receptorji in portirji začeli fizično evakuacijo celotnega hotela po nadstropjih s trkanjem po vratih in beleženjem, da je iz vseh potrkanih sob izstopil gost. V določenih sobah je bila ob tako zgodnji uri reakcijska doba gostov daljša, zato so se morali k določenim sobam vračati nazaj.

“Dopuščamo možnost, da ob trdnem spancu določeni gostje niso slišali alarma in/ali našega trkanja ter glasnega opozarjanja in pozivanja k evakuaciji. Kot omenjeno, nam je pri evakuaciji pomagala tudi Gasilska brigada Ljubljana, ki se je odzvala v pičlih petih minutah, saj smo morali evakuirati 185 gostov v popolnoma zasedenem hotelu s polnimi vsemi 160 sobami. Kljub vsemu nam je skupaj z gasilci uspelo varno in pravočasno evakuirati vse goste na našo evakuacijsko točko, ki je na drugi strani Slovenske ceste, skladno z zakonskimi določili. Ljubljanska Gasilska brigada je bila z našim evakuacijskim postopkom zadovoljna in ni imela pripomb, s čimer je bila seznanjena tudi kriminalistična policija,” je v odzivu za N1 poudaril Jamnik.

Dodal je, da jih izjemno žalosti, da so bili določeni gostje kljub učinkovitemu, varnemu in hitremu ukrepanju ter evakuaciji še vedno nezadovoljni. “Še posebej pa nas žalosti, da jemljejo informacije iz konteksta, saj ne razpolagajo z vsemi dejstvi in niso bili priča vsem dogodkom. Hkrati pa nam je v uteho, da je velika večina gostov izkazala veliko razumevanje ob tem izrednem dogodku in da je moje pojasnilo, opravičilo in povabilo, da lahko varno nadaljujejo svoje bivanje, sprejela z aplavzom.”

Znak za evakuacijo
Foto: PROFIMEDIA

Obstoječa požarna centrala še ne omogoča sporočanja v sobah

Kot so pojasnili v hotelu Slon, je generalni direktor hotela Jamnik informacijo o zaključku brez ugotovljenih znakov malomarnega ali kaznivega dejanja s strani kriminalistične policije prejel neuradno na licu mesta. Uradni zaključek bo sledil po objavi uradnega poročila, ko bo to spisano. “Na žalost obstoječa požarna centrala hotela Slon še ne omogoča glasovnega obveščanja po hotelskih sobah, zato receptor tega na željo gostje ni mogel storiti. Medtem pa vsi zakonsko predpisani alarmni sistemi delujejo, kar smo na samem mestu dokazali gasilski brigadi in kriminalistični policiji,” je še pojasnil direktor in dodal, da je v hotelu zagorelo po tem, ko je prišlo do kratkega stika v elektro omarici v prvem nadstropju hotela v bližini zajtrkovalnice.

“Kar pa je najpomembnejše: zdravje, varnost in premoženje naših gostov in zaposlenih nikoli ni bilo ogroženo. Hotel z vsemi svojimi dejavnostmi v polni meri obratuje nemoteno dalje, mi pa se ponovno zahvaljujemo vsem pristojnim službam in našemu hotelskemu osebju za njihov hiter odziv in strokovnost,” je v odzivu za N1 sklenil generalni direktor hotela Slon Gregor Jamnik.

Na Policijski upravi Ljubljana so za N1 sicer pojasnili, da vzrok za nastanek požara še ni pojasnjen in je predmet nadaljnje kriminalistične in forenzične preiskave ter zbiranja obvestil. V požaru pa je nastalo za nekaj tisoč evrov materialne škode. “Na splošno pojasnjujemo, da gre pri požarih praviloma za dalj časa trajajoča preiskovalna dejanja. O vseh ugotovitvah bo obveščeno pristojno državno tožilstvo,” so dodali za N1.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje