Zaradi zaostrenih razmer v Rdečem morju, kjer hutijevski uporniki stopnjujejo napade na komercialne ladje, so se velika logistična podjetja odločila za obvod bližnjega Sueškega prekopa. To v praksi pomeni, da ladjarji uberejo daljšo pot okrog Afrike, kar pa že povzroča zamude pri dobavah pa tudi višje stroške goriv, ki bi se prej ali slej lahko prelili v višje cene blaga. Kaj to ta trenutek pomeni za slovenske potrošnike? Okoli Afrike je svoje ladje namreč že preusmeril tudi Lidlov ladjar.
Kot je poročal Forbes Slovenija, nam preti nova kriza z dobavami.
Hutijevski uporniki v Jemnu, ki jih podpira Iran, namreč od začetka vojne med Izraelom in Hamasom stopnjujejo napade na komercialne ladje v ožini Bab el Mandeb ob jemenski obali.
Pred dobrim tednom dni so zagrozili tudi, da bodo napadli vse ladje, ki se odpravljajo v izraelska pristanišča, če ne bo omogočena dostava hrane in zdravil na območje Gaze, ki ga oblega Izrael.
Na napade odgovarjajo francoske, britanske in ameriške vojaške ladje. Ameriški obrambni minister Lloyd Austin je v ponedeljek napovedal ustanovitev koalicije desetih držav pod vodstvom ZDA, ki bodo sodelovale pri zaščiti ladij v Rdečem morju. Na tej pomembni pomorski poti, po kateri poteka približno 12 odstotkov svetovne trgovine, bodo spremljale trgovske ladje in naftne tankerje.
A kljub temu so se velika logistična podjetja do umiritve razmer odločila za obvod bližnjega Sueškega prekopa.
To v praksi pomeni, da ladjarji uberejo daljšo pot okrog Afrike, mimo Rta dobrega upanja, kar potovanju doda tisoče kilometrov, posledično pa povzroča zamude pri dostavi blaga in viša stroške goriva. Pri slovenskem logistu Intereuropa ocenjujejo, da se tranzitni čas s potovanjem okoli Afrike podaljša za 10 dni.
“Nastale razmere bodo imele poleg časovnega tudi stroškovni vpliv. V tem trenutku še ne moremo stroškovno oceniti vpliva na poslovanje, saj pričakujemo najprej stroškovno ovrednotenje ladjarjev. Temu bo sledil ponovni dvig pomorskih voznin,” so za Forbes povedali v podjetju, kjer napovedujejo, da bi se višje cene prej ali slej lahko prenesle tudi na potrošnike.
Razmere v Rdečem morju spremljajo tudi v Luki Koper, kjer redno komunicirajo z ladjarji. “Po informacijah, s katerimi razpolagamo, nekateri ladjarji že preusmerjajo svoje ladje, kar pomeni, da bo tovor, namenjen v severni Jadran, k nam prispel z zamikom,” so v luki dejali za Forbes Slovenija.
A kaj motnje v dobavni verigi pomenijo za slovenske potrošnike? Večje trgovce smo vprašali, ali imajo zaradi razmer v Rdečem morju že težave oziroma določenih izdelkov strankam ne morejo ponuditi.
Okoli Afrike preusmerili tudi Lidlovo ladjo
V Lidlu, kjer so lani ustanovili svojo družbo za ladijske prevoze Tailwind Shipping Lines, so za N1 dejali, da v glede na trenutno dogajanje razmere še toliko bolj pozorno spremljajo razmere v širši regiji, z mednarodnimi partnerji in ponudniki logističnih storitev so v tesnem stiku, a natančnih posledic za dobavo blaga še ne morejo oceniti.
“Glede na trenutne razmere v Rdečem morju se je Tailwind Shipping Lines, hčerinska družba podjetja Lidl International, odločila, da bo svoje ladje zaenkrat preusmerila okoli rta Dobrega upanja. Naš cilj je, da se čim bolj približamo svojemu urniku,” so pojasnili in dodali, da je varnost posadk, ladij in tovora glavna prednostna naloga družbe Tailwind.
Kako so preusmerili ladjo Wiking, ki pluje med Rotterdamom in kitajskim pristaniščem Quingdao, je vidno tudi na zemljevidu spodaj.
Drugi trgovci zaenkrat o težavah ne poročajo.
V Mercatorju so zagotovili, da večina njihovih dobav ni vezana na ladijski promet, v Tušu pa pojasnili, da njihovo ponudbo v več kot 70 odstotkih predstavljajo izdelki slovenskega porekla, “zato morebitne motnje v mednarodnih logističnih povezavah nimajo večjega vpliva na naše poslovanje. Oskrba naših trgovin je nemotena, dobave so pravočasne,” so dodali.
Podobno odgovarjajo v Hoferju, kjer pričakujejo, da tudi v prihodnje dogajanje v Rdečem morju večjih težav ne bo povzročilo.
V podjetju Spar posledic dogajanja še niso občutili, pravijo pa, da se logističnih izzivov, ki jih aktualno dogajanje lahko prinese, zavedajo, zato bodo situacijo še naprej spremljali. “Poskrbeli bomo, da bo dobava kljub trenutnim okoliščinam potekala nemoteno ter si prizadevali za ohranjanje kakovosti storitev in izdelkov, ki jih nudimo našim kupcem.”
Odgovore Eurospina še čakamo. Objavili jih bomo, ko jih prejmemo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje