Kako gredo v službo odgovorni za javni prevoz? Z avtom, z avtom in … z avtom

Slovenija 21. Sep 202420:01 14 komentarjev
LPP
Fotografija je simbolična. (Foto: Bor Slana/BOBO)

V tednu mobilnosti smo pristojne povprašali, kako sami prihajajo v službo. So ministrica za infrastrukturo, direktorja železnic in avtobusnega prevoza ter ljubljanski župan dober zgled za sodržavljane in uporabljajo javni prevoz? Niti ne, kažejo njihovi odgovori.

Avtobus, vlak, kolo, skiro ali raje avtomobil? Javni prevoz je v nekaterih krajih v Sloveniji razmeroma dobro urejen, medtem ko drugod ni prav prijazen uporabnikom. Pristojne za to področje smo zato v tednu mobilnosti povprašali, kako sami prihajajo v službo. So dober zgled za sodržavljane in uporabljajo javni prevoz?

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek stanuje v Kranju in se na delo v Ljubljano vozi z električnim avtom. Kot so zapisali na ministrstvu, “predvsem zaradi delovnih obveznosti, ki so pogosto izven običajnega delovnega časa”. Poudarili so, da bi – če bi imela urejen delavnik – bil vlak Kranj–Ljubljana daleč najboljša varianta. “Vlak, ki pride z Jesenic in se ustavi v Kranju ter nato pride direktno v Ljubljano, potrebuje le 20 minut, niti po prazni cesti z avtom v tem času ne prideš iz Kranja do Ljubljane,” so poudarili.

In kako na ministrstvu, odgovornem za prometno infrastrukturo, zaposlene spodbujajo k uporabi javnega prevoza? “Zaposleni imajo na voljo službena kolesa, ki jih lahko uporabijo za prevoz na sestanke izven hiše oziroma druge opravke. Že pred nekaj leti pa smo pripravili tudi posebno kopalnico, kjer se lahko zaposleni po potrebi stuširajo oziroma uredijo po kolesarjenju,” so navedli.

Alenka Bratušek
Foto: Jan Gregorc/N1

Šef železnic na delo z avtomobilom

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes za prihod v službo večinoma uporablja službeno ali lastno vozilo. In razlogi? “Časovna omejitev, dostopnost in razne nepredvidljive obveznosti – kot generalni direktor tako velikega podjetja, kot so Slovenske železnice, ima zapleten urnik s številnimi sestanki na različnih lokacijah, ki jih je najlažje doseči z avtomobilom. Ob tem je treba dodati, da so nekateri kraji močno oddaljeni in nimajo neposredne povezave z ostalimi vrstami prometa,” so odgovorili iz njegove službe za odnose z javnostmi.

Dodali so, da “kljub temu da je železniška infrastruktura v Sloveniji močno razvejana in dobro pokrita, vseeno ne doseže vseh krajev”.

Vprašali smo jih še, kaj direktor Mes meni o primernosti javnega prevoza za pot, ki jo opravi? “Dušan Mes je velik zagovornik uporabe javnega prometa, saj ta prispeva k zmanjšanju prometnih zastojev in zmanjšanju onesnaževanja ter obremenitve okolja. Vlak je namreč okolju prijazen način prevoza, saj vlaki pomembno prispevajo pri zmanjšanju CO2,” so poudarili in dodali, da od letos vsi električni vlaki vozijo na elektriko, ki je 100-odstotno pridobljena iz obnovljivih virov energije.

“Javni prevoz tudi omogoča bolj optimalno koriščenje prostora, saj lahko en vlak pripelje mnogo več potnikov kot en avtomobil. Vse večja vlaganja v železniško infrastrukturo in železniški vozni park bodo modernizirala in izboljšala storitve ter k uporabi vlakov privabila še več potnikov,” so še prepričani na Slovenskih železnicah.

VLAK, železnice
Foto: Borut Živulović/Bobo

Kako pa zaposlene na Slovenskih železnicah – teh je po podatkih iz letnega poročila za lansko leto 6.970 – spodbujajo k uporabi vlakov in drugih oblik javnega prevoza?

Z različnimi ukrepi, na primer z abonentskimi vozovnicami, ki so cenovno ugodne, odgovarjajo. Pojasnjujejo, da lahko s pavšalno splošno abonentsko vozovnico potujete neomejeno po celotnem območju Slovenije z vsemi vrstami potniških vlakov in dodajajo, da ugodnosti pri nakupu vozovnic niso namenjene samo zaposlenim, ampak vsem. Popuste pri nakupu vozovnic imajo otroci, družine, mladi do 26. leta in starejši od 65 let.

Na SŽ poudarjajo še svoje kampanje, s katerimi redno promovirajo uporabo vlakov in njegove prednosti, kot so “nižji ogljični odtis, nižji stroški, manjša obremenitev s prometom in nenazadnje večja produktivnost med vožnjo”.

DUJPP: “Občasno z vlakom”

Na Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) so v zadnjem času leteli številni očitki zaradi novih voznih redov avtobusov, ki so potnikom povzročili nemalo nevšečnosti. Kako pa se na delo pripelje direktor DUJPP Miran Sečki?

“V službo se zaradi nalog in aktivnosti vodilnega delovnega mesta običajno pripelje s hibridnim avtomobilom, občasno z vlakom,” pravijo v njegovi službi za odnose z javnostmi. Sedež DUJPP je v Postojni, direktor pa dnevno prevozi za pot do službe in nazaj domov okoli 180 kilometrov, za kar porabi tri ure. “Na pot se običajno odpravi ob 4.45 in prispe na delovno mesto okoli 6. ure. Zaradi dnevnih obveznosti do delovnega mesta delovni čas prilagaja aktivnostim, ki se pogosto zaključijo po 16. uri,” so sporočili.

In kaj direktor Sečki, ki se na delo večinoma pripelje z avtom, meni o primernosti javnega prevoza? “Uporabnost javnega potniškega prometa ni v vseh primerih najprimernejša oblika mobilnosti. Največji vpliv na uporabo ima časovna komponenta, oddaljenost in fleksibilnost. Vsak posameznik oceni, v kakšni meri bo uporabljal javni potniški promet (JPP),” so odgovorili in dodali, da je “gospod Sečki s prevzemom funkcije delovnega mesta prevzel tudi obstoječe delovne pogoje, ki zagotovo niso najbolj pisani na kožo uporabe JPP. Se pa izogiba jutranji in popoldanski prometni cestni konici”. Poudarjajo, da je med cilji DUJPP tudi to, da “v prihodnosti ponudi še kakovostnejši JPP vsem potnikom v Sloveniji”.

Kot so zapisali, direktor občasno pride na delo z vlakom. Je železniški vozni red po njegovem mnenju ustrezen? “Prevoz je ustrezen. Razdalja in obseg časa, vključno s prestopom, ki ga porabi za prihod na delovno mesto, g. Sečkiju ne predstavlja ovire,” so zapisali.

Miran Sečki
Miran Sečki, DUJPP (Foto: Egon Parteli/N1)

V DUJPP je 15 zaposlenih. Kako jih spodbujajo k uporabi avtobusov in drugih oblik javnega prevoza? “Zaposleni v DUJPP imajo v fokusu svojega dela potnika, zato tudi sami živijo poslanstvo trajnostnih mobilnostnih alternativ,” so zatrdili na DUJPP. “Za pot v službo jih več kot polovica uporablja vlak, avtobus, skiro, kolo, sopotništvo, en sodelavec pa je multimodalen, saj za prihod v službo uporabi vlak, avtobus in skiro,” so zapisali in poudarili, da omogočajo občasno delo od doma, “kar prav tako pripomore k manjšanju prometnih zamaškov”.

Župan Ljubljane: v službo z avtom, po mestu peš

Ljubljanski župan Zoran Janković se v službo pripelje s službenim električnim vozilom. “Glede na to, da je narava njegovega dela poleg opravljenega dela v pisarni tudi ogled projektov na terenu, je uporaba službenega električnega vozila povsem samoumevna, saj je premikanje z ene lokacije na drugo tako lažje in hitrejše. Po mestnem središču pa svoje poti opravi peš,” so odgovorili z mestne občine.

Sicer pa v Mestni občini Ljubljana pri zaposlenih spodbujajo trajnostno mobilnost. Za delovne obveznosti izven pisarne jim nudijo uporabo službenih koles, službene kartice Urbana za prevoz z mestnimi avtobusi, storitve souporabe električnih vozil Avant2Go in uporabo službenih avtomobilov, ki so večinoma na metan. Na voljo jim je tudi sistem samopostrežne souporabe koles BicikeLJ.

Še dodatno pa sodelavce, pravijo na MOL, ozaveščajo o prednostih trajnostne mobilnosti in jih nagovarjajo, naj na delo pridejo na tako naravnan način “skozi kampanje, dogodke in ukrepe, kot so Evropski teden mobilnosti (letos poteka že 23. zapored), tradicionalna akcija Za lepšo Ljubljano, akcija Pripelji srečo v službo, krožni izziv, kolesarjenje mestne uprave, kolesarska stojala ob lokacijah upravnih stavb, kongres Velo-city 2022 Ljubljana, kolesarski festivali …” so našteli na ljubljanski občini.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje