
V Novi Gorici so danes slovesno odprli prenovljeno železniško postajo. Kot je v nagovoru poudarila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, gre za pomemben korak k izboljšanju železniškega prometa v regiji in številne prednosti za potnike. Po prenovi v Novi Gorici ostaja le postaja za potniški promet, tovorni pa se seli drugam.
Kot je poudaril slavnostni govornik, premier Robert Golob, investicija dokazuje, da je mogoče velike investicije izpeljati na pravi način. Vrednost celotne investicije je 61,7 milijona evrov, od tega je bilo 43 milijonov evrov povratnih evropskih sredstev iz mehanizma za okrevanje in odpornost.
“Ta investicija potrjuje našo zavezanost, da bomo še naprej investirali v čiste tehnologije, da bomo investirali v prihodnost, ki bo brezogljična in ki bo spodbujala ne samo javni promet kot tak, ampak razvoj železniškega omrežja po celi državi,” je dejal Golob. Po njegovih besedah ne gre le za eno investicijo, pač pa se razvoj železniškega omrežja sočasno izvaja po vsej državi.
“Je pa ta investicija bistveno več, ker smo prav v Novi Gorici s koordiniranim delom vseh ministrstev, tako ministrstva za kulturo, ministrstva za infrastrukturo, tudi ministrstva za zamejce in Slovence po svetu, uspeli v sodelovanju z obema občinama dobesedno združiti aktivnosti na vseh nivojih,” je dejal Golob.
Ministrica Alenka Bratušek je dejala, da je z izvedenimi deli novogoriška železniška postaja pridobila zmogljivejšo infrastrukturo, ki bo omogočala večjo funkcionalnost, večjo varnost ter boljšo uporabniško izkušnjo za potnike. Postaja bo poslej namenjena le še njim, medtem ko postajališče za tovorni promet umikajo.
V okviru prenove so zgradili otočni in bočni peron z nadstrešnicami, ki potnike ščitijo pred vremenskimi vplivi. Uporabna dolžina obeh peronov je 387 metrov. Perona in dostopne poti so opremljeni z urbano opremo ter informacijskimi oznakami in opremo. Postaja je bogatejša za sodoben podhod, ki potnikom omogoča varen in enostaven dostop do peronov. Novi podhod, dolg nekaj več kot 57 metrov in širok 10 metrov, je opremljen z dvigali in stopnišči ter povezuje Trg Evrope z Novo Gorico.
Prenovljena je bila tirna infrastruktura, kjer so bili nadgrajeni tiri in tirne naprave v skupni dolžini 6,82 kilometra. Na vzhodni strani postaje so uredili tudi novo parkirišče z 78 parkirnimi mesti in polnilnicami za električne avtomobile. Novo je tudi avtobusno postajališče za uporabnike železniških storitev ter nova dostopna cesta, ki se preko obstoječega cestnega priključka navezuje na Erjavčevo ulico.
Prenovo stavbe izvajali pod nadzorom Zavoda za varstvo kulturne dediščine. Železniška postaja, zgrajena leta 1906, je bila sicer eden od redkih objektov v Gorici, ki po drugi svetovni vojni niso pripadli sosednji Italiji, ampak je ostala na slovenski strani meje, kjer so po vojni zgradili Novo Gorico.
V prihodnjih dneh bo zaživela čezmejna železniška povezava, ki bo v času Evropske prestolnice kulture (EPK) povezovala obe Gorici.
Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je ob robu slovesnosti povedal, da bodo v prihodnjih letih začeli obnavljati tudi regionalne železniške proge. Tako naj bi prišla na vrsto tudi povezava med Sežano in Jesenicami. “Jaz upam, da bo čim prej v programu za rekonstrukcijo. Ta proga je še posebej v pomladanskem in poletnem času pomembna zaradi številnih turistov,” je povedal Mes.
Območje postaje je bilo v prvi in drugi svetovni vojni tarča bombardiranj. Med tokratno obnovo so tako delavci naleteli na več bomb, ki so jih pirotehniki uspešno odstranili.
Prav ob novogoriški železniški postaji bo 8. februarja vrhunec uradnega odprtja EPK s slovesnostjo na tamkajšnjem na Trgu Evrope, ki leži delno v Sloveniji, delno pa v Italiji.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje