Ob začetku gradbenih del na Dunajski cesti so se vozniki pripravljali na prometni kolaps, ki so ga napovedovali praktično vsi pristojni: od policije do infrastrukturne ministrice. K sreči so se vozniki skozi prestolnico prebili brez težav, precej prazne so ceste tudi zdaj, ko so gradbena dela prešla v drugo fazo. Manj prometa je tudi na celotnem avtocestnem križu. Kaj je razlog?
Ob začetku prve faze del na Dunajski cesti, ki je bila štiri dni popolnoma zaprta, je marsikdo, ki se redno vozi v Ljubljano, v avto sedel pripravljen, da bo za volanom preživel občutno več časa kot po navadi. Gnečo so namreč napovedovali praktično vsi: od policije, ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek do ljubljanskega župana Zorana Jankovića.
“Dve leti in pol bo življenje okoli železniške postaje izjemno težko. Grozno bo. Že zdaj povem. Kdor se želi hitro premikati, naj se centru izogiba,” je župan večkrat ponovil na svojih rednih novinarskih konferencah in napovedoval, da se bodo prometne konice raztegnile na ves dan.
Vozniki so se pripravljali na prometni kolaps, doživeli pa pravo nasprotje. Mnogi so se v službo pripeljali celo hitreje kot sicer. Po mnenju večine sta bila razloga dva: podaljšanje novoletnih počitnic in možnost dela od doma. Temu je na zadnji torkovi novinarski konferenci prikimal tudi Janković. Na promet je po njegovem mnenju pozitivno vplival tudi termin začetka gradbenih del.
“Najprej so izvajalci v dogovoru z ministrstvom hoteli Dunajsko cesto zapreti zadnji teden decembra, ampak jim tega nismo dovolili. In očitno smo izbrali pravi datum,” je dejal in pripomnil, da so tudi na občini zaposlenim omogočili gibljiv delovni čas.
8. januarja se je nato začela druga faza prenove, ki bo predvidoma trajala do 21. februarja. “Pričakujemo, da bodo udeleženci v prometu večinoma uporabljali utečene poti v mesto. Zato predvidevamo povečanje prometa v času jutranjih in popoldanskih prometnih konic,” so napovedovali na policiji.
A do danes prometnega kolapsa v Ljubljani ni bilo. Zakaj? Janković trdi, ker se vozniki držijo pravil. “Promet teče izvrstno. Ljudje pravočasno zapustijo križišča, ne gledajo v telefone. Vsako popoldne sem se peljal po Dunajski, Vilharjevi in Linhartovi, da bi preveril, kakšno je stanje. Nobenih problemov, bolje kot lani ta čas. Prav na vseh cestah opažam, da so vozniki opozorila vzeli resno; ali jih je več v avtomobilu ali pa uporabljajo javni promet.”
Trend večje uporabe mestnih avtobusov – lani so prepeljali 24 odstotkov več potnikov kot leto prej – je namreč dobil še večji zagon med 21. decembrom 2023 in 7. januarjem 2024, ko so bili ljubljanski avtobusi po 17. uri brezplačni. “Dnevno med delovniki beležimo med 155.000 in 165.000 potovanj. Ob slabem vremenu pa tudi več kot 170.000 potovanj,” so sporočili iz LPP. Po besedah Jankovića število potnikov raste še naprej in se približuje številkam iz leta 2019.
So bolj polni vlaki in medkrajevni avtobusi?
Zanimalo nas je, ali so se zaradi gradbenih del za uporabo (medkrajevnega) javnega potniškega prometa odločili tudi tisti, ki v Ljubljani ne živijo, se pa tja na delo vozijo z drugih koncev države.
V Slovenskih železnicah so zapisali, da bistvenega povečanja potnikov ne opažajo, “so pa večinoma vsi ti vlaki v koničnem času zelo zasedeni, po potrebi in v skladu z možnostjo tudi dodajamo kapacitete”.
Tudi v Arrivi odstopanj od povprečja ne zaznavajo. V Nomagu so medtem za N1 povedali, da so bila gradbena dela na železniškem prehodu nad Dunajsko cesto “s strani Mestne občine Ljubljana, policije, Slovenskih železnic, pristojnega ministrstva in medijev izredno dobro skomunicirana, prav tako pa je bil predhodno dobro načrtovan tudi sam termin začetka del. Posledično so bili potniki, ki dnevno migrirajo v center Ljubljane, seznanjeni o vseh alternativnih možnostih, zaradi česa smo se izognili zastojem.”
8. januarja, ko se je začela 2. faza gradbenih del, so sicer povečanje števila potnikov proti Ljubljani opazili iz Zagorja, Brežic in Kočevja.
Prazne tudi avtoceste: “To je bilo samo trenutno zatišje”
Bolj prazen kot po navadi je po podatkih Darsa tudi celoten avtocestni križ. “V prvih desetih dneh letošnjega leta smo glede na primerljivo lansko obdobje res zabeležili nekoliko manj prometa na avtocestnem omrežju, vendar pa vse kaže na to, da je to bilo samo trenutno zatišje in se promet spet povečuje,” so zapisali.
Več prometa so opazili predvsem minuli konec tedna in v ponedeljek, po številu vozil pa je izstopala dolenjska avtocesta.
Ali bomo torej kmalu spet priča nepreglednim kolonam pločevine? Na Darsu pravijo, da bodo lahko oprijemljivejše podatke o prometu podali februarja, ko bo za nami vsaj prvi mesec letošnjega leta.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje