Letališče na Brniku je eno redkih državnih letališč brez železniške povezave z glavnim mestom. Kako daleč je ta projekt?
Ob državnem prostorskem načrtovanju za nadgradnjo železniške proge Ljubljana-Jesenice se začenja tudi prva faza postopka umeščanja v prostor železniške povezave do brniškega letališča. V fazi izdelave projektne dokumentacije pa je nadgradnja železniški postaj Podnart in Lesce Bled, kjer bo zgrajen tudi dolgo pričakovan podvoz.
Kot so za STA pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, je za železniško povezavo letališča Jožeta Pučnika z Ljubljano v teku javno naročilo za izdelavo strokovnih podlag in pobude za državni prostorski načrt. Objava javnega naročila je prva faza postopka umeščanja nove železniške proge v prostor, v okviru katere bodo izdelane strokovne podlage, s katerimi bodo preučili različne rešitve povezave letališča z Ljubljano.
Izdelava strokovnih podlag in priprava ter obravnava pobude za državno prostorsko načrtovanje je predvidena v obdobju do leta 2025. Izdelava nadaljnjih strokovnih podlag, študije variant in priprava, obravnava ter sprejem državnega prostorskega načrta naj bi nato predvidoma potekalo med letoma 2026 in 2030.
Precej bliže izvedbi je nadgradnja železniških postaj Podnart in Lesce, za katero je trenutno v izdelavi projektna dokumentacija za pridobitev projektnih in drugih pogojev ter izvedbenih načrtov, ki bo zaključena predvidoma do konca letošnjega leta.
Na železniških postajah Podnart in Lesce je predvidena umestitev nove tirne sheme in peronske infrastrukture. Predvideni so izvennivojski dostopi na peronsko infrastrukturo, pri čemer bodo ti prilagojeni tudi gibalno oviranim osebam ter slepim in slabovidnim.
Na obeh železniških postajah je prav tako predvidena obnova postajnih objektov, ureditev čakalnic in sanitarij ter ureditev asfaltiranih parkirišč, na katerih bodo lahko ustavljali tudi avtobusi. Poleg tega bo za območje obeh postaji izdelana študija obremenitve s hrupom s predlogom protihrupnih ukrepov.
V Lescah je v okviru nadgradnje železniške postaje v načrtu tudi ukinitev zavarovanega nivojskega prehoda na Alpski cesti z izvedbo izvennivojskega križanja ceste in železnice na isti lokaciji, in sicer je glede na prostorske omejitve predvidena gradnja podvoza.
Ocenjena vrednost celotne investicije bo znana po projektantskem popisu del. “Če bodo za izvedbo investicij zagotovljena finančna sredstva, bi lahko k izvedbi postopka javnega naročila za izvedbo del pristopili v prvi polovici leta 2024 in z izvedbo gradbenih del začeli predvidoma v letu 2025,” so glede nadgradnje železniških postaj v Podnartu in Lescah pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo.
Kasneje je v načrtu tudi izvedba izvennivojskega križanja ceste in železnice v Žirovnici. V okviru državnega prostorskega načrtovanja za nadgradnjo železniške proge Ljubljana-Jesenice je namreč predvidena ukinitev vseh nivojskih prehodov, med drugim tudi obstoječega prehoda v Žirovnici, ki bo prav tako kot v Lescah predvidoma nadomeščen s cestnim podvozom pod progo.
Trenutno se intenzivno pripravlja državni prostorski načrt za prvi odsek nadgradnje železniške proge Ljubljana-Kranj/Naklo, kjer se vrsta novosti obeta zlasti v Kranju, konec leta pa se bo začelo z optimizacijami trase še na drugem odseku, torej od Kranja do Jesenic in naprej do državne meje, so napovedali na direkciji.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje