Ročica zasilne zavore je eden od zaščitnih znakov notranjosti železniških potniških vagonov. Vsak od nas je že pomislil, kako bi jo bilo potegniti. V praksi pa se to zgodi sila redko, pa še v teh primerih gre praviloma za neupravičeno dejanje. V katerih primerih je potnikom na vlaku sploh dovoljeno potegniti zasilno zavoro in kakšna je kazen za njeno zlorabo?
Pravila uporabe zavore v sili opisuje pravilnik o zavorah, varnostnih napravah in opremi železniških vozil, so nam povedali na Slovenskih železnicah.
Ta med drugim določa, da morajo biti lahko dosegljivi ročaji za sprožitev zaviranja v sili vgrajeni v notranjosti vseh potniških vagonov in službenih oddelkov prtljažnih in poštnih vagonov.
Naprave za sprožitev zaviranja v sili morajo biti plombirane. Pravilnik določa celo razpon sile, potrebne za pretrganje vrvice za plombiranje.
“Tak primer je požar”
Kar se tiče uporabe zasilnih zavor, so določbe pravilnika zelo skope. Osebju na vlaku nalagajo, da morajo v primeru, da med vožnjo vlaka zaslišijo signalni znak ‘Nevarnost zavri’, samodejna zračna zavora pa ne zavre, “nemudoma sprožiti zaviranje v sili in pritegniti ročne zavore”.
O tem, kdaj lahko zasilno zavoro uporabijo potniki, pa ni določil. “Zavora se lahko uporabi v nujnih primerih, ko je potrebna zasilna ustavitev vlaka,” so nam odgovorili na Slovenskih železnicah.
Kakšnih nujnih primerih, nas je zanimalo? “Zasilno zavoro lahko potnik uporabi, ko gre za neposredno nevarnost v prometu in je zato potrebna nujna ustavitev vlaka oz. zavora v sili. Tak primer je požar,” so nam odgovorili.
Upravičene uporabe zasilne zavore sicer na Slovenskih železnicah v zadnjih petih letih (k sreči) niso zabeležili. So pa zabeležili “od eden do dva primera letno, ko je prišlo do neupravičene sprožitve zasilne zavore s strani neznanih storilcev.”
Najmanj 50 evrov odškodnine
Kot so nam še pojasnili na Slovenskih železnicah, ima prevoznik za neupravičeno uporabo zasilne zavore pravico od potnika naknadno izterjati odškodnino za celotno povzročeno škodo.
“Skladno s strani pristojnega ministrstva potrjeno potniško tarifo se obračuna najnižja odškodnina 50 evrov. V znesku niso upoštevane zamude več kot 5 minut in morebitni odškodninski zahtevki ostalih potnikov zaradi nastale zamude vlaka, ki bi nastala zaradi neupravičene uporabe zasilne zavore.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje