25-letna Španka se na svojem delovnem mestu nikoli ne pritožuje, dela 24 ur na dan in nikoli ne zboli. V resnici je Aitana zgolj skupek pikslov in domišljije in ni čudno, da vplivneži, ki jih je ustvarila umetna inteligenca, postajajo velik del posla. Kaj imajo od njih podjetja in kakšne so nevarnosti?
25-letna Aitana je model, ki lahko proda pravzaprav vse. Sodeč po fotografijah, ki so objavljene na njenem profilu na Instagramu, ki mu sledi 200.000 ljudi, rada nosi oblačila znamk, kot so Victoria’s Secret, Brandy Melville in Guess.
Kot manekenka naj bi zaslužila do 9.000 funtov na mesec, prisotna pa je tudi na platformi Fanvue (deluje po istem principu kot OnlyFans), kjer lahko oboževalci plačajo za zasebne vsebine in si z njo izmenjujejo sporočila.
“Pripravljena na vikend v usnjeni obleki boginje,” je zapisala ob eni njenih zadnjih objav na Instagramu. “Katera beseda po vašem mnenju najbolje opiše mojo osebnost ali slog,” je še vprašala sledilce.
Kaj pravite na “izmišljena”?
Aitana Lopez namreč sploh ne obstaja, njeni “šefi” pa kot njeno prednost izpostavljajo, da dela noč in dan, nikoli ne zboli, si ne vzame dopusta, se ne pritožuje in ni je treba plačati.
V resnici je Aitana zgolj skupek pikslov in domišljije, poroča The Telegraph. Njeni ustvarjalci, gre za špansko podjetje The Clueless, so jo zasnovali kot rešitev za neučinkovito delo s človeškimi modeli.
“Začeli smo analizirati, kako delamo, in ugotovili, da je bilo veliko projektov odloženih ali odpovedanih zaradi težav, na katere nismo mogli vplivati,” je v pogovoru za Euronews povedal Rubén Cruz, ustanovitelj podjetja. “Da projekta nismo izpeljali, je bil pogosto kriv vplivnež ali model.”
Zato so v podjetju začeli slediti logiki, zakaj bi se ukvarjali z realnimi situacijami, če se lahko zanesemo na popolno podobo. “To smo storili zato, da bi lahko bolje živeli in ne bi bili odvisni od drugih ljudi, ki imajo velike ege, obsesije ali pa želijo s poziranjem samo zaslužiti veliko denarja,” pojasnjuje Cruz.
Vplivneži, ki jih je ustvarila umetna inteligenca: grožnja ali prihodnost?
25-letnica je zgolj ena od tisočih vplivnežev, ki jih je ustvarila umetna inteligenca, in zdaj postajajo pomemben del posla. Digitalni liki, kot je López, obstajajo že nekaj časa. Eden prvih modelov umetne inteligence je Lil Miquele, ki ima na Instagramu skoraj tri milijone sledilcev, a so nove različice veliko bolj izpopolnjene. Še pomembnejša novost pa je obseg monetizacije.
“Ustvarjalci, ki ji je naredila umetna inteligenca, so prejšnji mesec ustvarili 15 odstotkov naših prihodkov, kar je res impresivno,” pravi Will Monange, soustanovitelj podjetja Fanvue. “To je za več kot 100 odstotkov več kot mesec prej. Zanimanje narašča.”
Monange meni, da je López uspešna, ker ima za seboj nadarjeno ekipo. Stroškov stvaritve tovrstnega vplivneža skoraj ni, ključ do uspeha pa je stvaritev osebnosti, ki bo izstopala iz množice.
“Da s pomočjo umetne inteligence ustvariš verodostojen lik, potrebuješ pravi umetniški talent. Veliko jih poskuša, a zgolj tisti, ki dosežejo takšno raven kakovosti, da ne morete razlikovati, ali je oseba resnična ali ne, so res nadarjeni. Nato pa je treba na družbenih omrežjih opraviti vse korake, da se število njihovih sledilcev poveča. Tudi v realnem življenju je ogromno ljudi videti zares dobro, a to še ne pomeni, da bodo postali viralni vplivneži,” pravi Monange.
The Telegraph poroča, da so ustvarjalci, ki jih je naredila umetna inteligenca, večinoma prisotni na Instagramu, kjer imajo fotografije v nasprotju s TikTokom, kjer so objavljeni zgolj videoposnetki, še vedno nekaj veljave. In medtem ko je na fotografijah umetno ustvarjenih vplivnežev težko ugotoviti, ali gre za resnično ali osebo, ki jo je ustvarila umetna intiligenca, videoposnetki še niso tako izpopolnjeni.
A dejstvo je, da se nenehno izboljšujejo in zgolj vprašanje časa je, kdaj tudi ob ogledu posnetka ne boste več razlikovali med resničnim in umetno ustvarjenim vplivnežem.
Monange trdi, da se ustvarjalci iz mesa in krvi ne bi smeli pretirano bati vzpona teh računalniških konkurentov. “To je podobno kot strah pri umetni inteligenci na sploh,” pravi.
“Veliko je pesimizma, vendar v osnovi je to orodje za ustvarjalce. Torej za ustvarjalne ljudi, ki znajo na družbenem omrežju ustvariti občinstvo. Trenutno morajo biti oni obraz tega ustvarjanja. Z novo vrsto vplivnežev pa se odpirajo možnosti tudi za ljudi, ki prav tako znajo ustvariti občinstvo, a ne želijo pokazati svojega obraza. Ne vidim, kako bi to koga lahko nadomestilo.”
Prelomnica v trženju in oglaševanju
Shahnaz Ahmed, direktorica za kreativnost in inovacije v agenciji za družbene medije The Social Element, pravi, da vplivneži, ki jih tvori umetna inteligenca, predstavljajo prelomnico v trženju in oglaševanju.
“Govorijo lahko kateri koli jezik, ki ga želimo, hitro ustvarjajo vsebine, ostanejo stalni in so popolnoma prilagodljivi. Raziskave so tudi pokazale, da se ljudje lažje odpremo virtualni osebi kot resnični. Pomislite na varen prostor, v katerem smo lahko iskreni brez obsojanja. To lahko pozitivno vpliva na naše mentalno zdravje,” je povedala.
A niso vsi prepričani, da smo na pravi poti. Cammy Crolic na Univerzi v Oxfordu poučuje oglaševanje in raziskuje vplivneže, ki delujejo s pomočjo umetne inteligence. “Z vidika podjetij je sodelovanje z virtualnimi vplivneži zelo varno, saj so lahko brez skrbi, kako bo njihovo obnašanje vplivalo na ugled blagovne znamke. Veliko več je nadzora nad tem, kaj sporočajo in kako se predstavljajo.”
Z drugimi besedami, Aitane López ne bodo fotografirali, kako med odhajanjem iz nočnega kluba pade po tleh, prav tako ne bo v intervjuju povedala česa spornega. “Obstaja pa tudi druga plat medalje, in sicer da se ljudje zavedajo, da s tem, ko sledijo takemu vplivnežu, jemljejo posel resničnim ljudem.”
Crolic je izpostavila še eno težavo: raznolikost. Podjetje bi denimo za reklamo najelo resnično osebo svetle polti, temnopolte pa bi zamenjali vplivneži, ki jih je ustvarila umetna inteligenca. Prav zaradi tega se je v začetku leta podjetje Levi’s soočilo s kritikami, ko je napovedalo, da bo začelo uporabljati tovrstne modele, da bi izboljšalo “vključenost”.
“Zelo enostavno je simulirati raznolikost, vendar to jemlje pomembno delo ljudem, ki v preteklosti niso bili tako zelo zastopani v medijih,” pravi Crolic.
Izpostavila je še, da brezhibne lepotice, kot je López, krepijo tudi škodljive ideale in uničujejo samopodobo resničnih uporabnikov na družbenih omrežjih.