Si predstavljate, da bi kupili avtobusno vozovnico prek spleta, nato pa vas voznik na avtobus ne bi spustil, ker je niste natisnili? Prav to se je zgodilo našemu bralcu, ki mu je voznik dejal, da ne more vedeti, ali je vozovnico res kupil ali jo je ponaredil. Potnik je zato predlagal, naj skenira QR kodo, a ga je voznik zavrnil, češ da za to časa nima. Kaj pravijo v podjetju, prek katerega je vozovnico kupil in kaj pravi avtobusni prevoznik?
Bralec je avtobusno vozovnico do Ljubljane rezerviral prek spleta. Čeprav je ob rezervaciji na spletni strani ljubljanske avtobusne postaje (AP Ljubljana) pisalo, da jo mora natisniti, tega ni storil. Doma namreč nima tiskalnika, povrh vsega pa je bila nedelja, zato so bile fotokopirnice zaprte.
V ponedeljek zjutraj se je s spletno verzijo vozovnice, ki jo je shranil na telefon, odpravil na avtobus prevoznika Arriva in doživel neprijetno presenečenje; voznik mu je povedal par krepkih, češ da se pravil ne drži in da bi moral vozovnico natisniti. “Dejal je, da ne more vedeti, ali sem vozovnico ponaredil,” je povedal moški za N1. Sledilo je nekaj minut besednega dvoboja, moški pa je vozniku predlagal, naj skenira QR kodo in tako preveri, da je za vozovnico res plačal. “Voznik je odvrnil, da časa za to nima,” nato pa mu zažugal, da tokrat ga na avtobus še spusti, naslednjič pa lahko na to pozabi.
Z vprašanjem, zakaj ponujajo spletno obliko vozovnic, če jih vozniki avtobusov potem ne želijo sprejeti, smo se obrnili na podjetje AP Ljubljana. Poudarili so, da kot podjetje upravljajo zgolj avtobusno postajo v Ljubljani in niso izvajalec prevozov. So pa nekakšna podaljšana roka prevoznikov, ki se trudi biti najboljši servis za potnike, so zapisali.
Po njihovih besedah zato že leta razvijajo oziroma skrbijo za spletno stran, ki združuje prikaze voznih redov vseh avtobusnih prevoznikov, vključno z mednarodnim prometom in zamudami ter omogoča spletni nakup vozovnic. Razvili so tudi sistem, ki omogoča preprosto branje QR kode spletnih vozovnic z mobilnimi napravami, in je pripravljen za uporabo, “vendar ga avtobusni prevozniki žal ne želijo sprejeti”.
Arriva: Dolžni smo zagotavljati sledljivost
V družbi Arriva — na enem od njenih avtobusov se je incident zgodil — pravijo, da se o tem, kakšne vozovnice in na kakšen način bodo avtobusne postaje prodajale, lahko odloča vsaka posebej. Pa naj gre za papirnato ali spletno obliko.
“Je pa dejstvo, da vozovnice, kupljene prek sistema Avtobusna postaja Ljubljana, niso združljive z IJPP sistemom ter terminalsko opremo, ki jo uporabljamo skladno s koncesijsko pogodbo.”
Družba Arriva namreč medkrajevne prevoze izvaja v skladu s koncesijsko pogodbo, ki jo ima sklenjeno z ministrstvom za okolje, podnebje in energijo. V skladu s to pogodbo vsi prevozniki uporabljajo enak kartični sistem integriranega javnega potniškega sistema, imenovan IJPP.
Kartica IJPP potnikom ponuja vožnjo na vseh medkrajevnih linijah po vsej Sloveniji, so pojasnili, lahko pa velja tudi kot kombinirana vozovnica za mestni in regionalni promet v večini večjih mest. Potniki lahko izbirajo med enkratnimi, dnevnimi, tedenskimi, mesečnimi in letnimi enotnimi vozovnicami.
“Imetniki lahko kartico kupijo prek spleta, vozovnice pa jim ni treba tiskati, temveč le prislonijo kartico IJPP na validator ob vstopu na avtobus,” so odgovorili. Po njihovih besedah so dolžni zagotavljati sledljivost njihovih storitev, kar pa lahko storijo le, če potniki, ki kartice IJPP nimajo, vozovnico natisnejo ali pa jo kupijo na avtobusu, so zaključili.
V izogib podobnim primerom, kot ga je doživel naš bralec, bo ljubljanska avtobusna postaja kmalu v svojo čakalnico postavila poseben avtomat, prek katerega si bodo lahko potniki spletne vozovnice natisnili brezplačno. Bo pa ta na voljo le v Ljubljani. “Postopek bo preprost in zelo hiter. Verjamemo, da bo v vmesnem obdobju do končne rešitve omogočal ugodna in brezskrbna potovanja vsem,” so zapisali.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje