Oglaševanje

Kmalu bodo testirali nov prometni režim na Vršiču: "Prosimo za razumevanje"

author
STA
07. okt 2025. 21:49
Prelaz Vršič
Promet na prelazu Vršič | Foto: Občina Kranjska Gora

Ministrstvo za infrastrukturo je v Kranjski Gori pripravilo še zadnjo predstavitev novega prometnega režima na prelazu Vršič pred njegovo testno uvedbo. V ponedeljek se bo namreč začelo dvotedensko obdobje, v katerem bodo preverili delovanje sistema in pred prihodnjo poletno sezono odpravili morebitne težave.

Oglaševanje

Predstavnik ministrstva za infrastrukturo Jernej Pavlič je pojasnil, da bosta pod prelazom na gorenjski in primorski strani delovali po dve zapornici. Levi pas bo za tranzit, ki bo brezplačen in časovno neomejen, desni pa za parkiranje na vrhu Vršiča, kjer bo urejenih 92 parkirišč. Če bo kakšno mesto prosto, bo voznik na zapornici dobil listek, ki mu bo omogočal parkiranje na vrhu prelaza.

V ponedeljek se bo začelo dvotedensko testiranje sistema, v katerim bodo preverili vse postopke in procese.

Oglaševanje

"V tem času prosimo za razumevanje, saj je testiranje namenjeno temu, da se odkrijejo napake in da jih v naslednji sezoni ne bo. Vedno, ko nekaj novega uvajaš, pričakuješ, da te kakšna stvar preseneti, ampak prepričan sem, da bomo to hitro odpravili," je izpostavil Pavlič.

Vršič
Pogled na Vršič | Foto: PROFIMEDIA

V veljavi šele 15. junija

Po koncu testnega obdobja bodo zapornice dvignili. Režim bo nato znova zaživel 15. junija. Takrat bo uvedena tudi parkirnina, medtem ko bo v testnem obdobju parkiranje na Vršiču brezplačno. Režim bo deloval samo na vrhuncu turistične sezone, ko so se v minulih letih na prelazu pojavljali problemi. Po 15. septembru bodo zapornice znova dvignili.

Oglaševanje

Sprva je bilo predvideno, da bo režim drugačen, in sicer da bo tranzit časovno omejen. Vendar se je pojavila težava, kako omogočiti parkiranje pod vrhom samega prelaza, ob planinskih kočah in ob izhodiščih za planinske ture.

"V prvi fazi bo sedaj urejeno parkiranje samo na vrhu, medtem ko parkiranje na drugih točkah ostaja v sklopu tranzita, zato bo zadeva precej lažje izvedljiva," je o novem režimu povedala kranjskogorska županja Henrika Zupan. Zaveda pa se nevarnosti, da bi se zaradi tega prometni kaos z vrha prelaza preselil nižje po cesti. Če se bo to zgodilo, bo treba ukrepati naprej, kar bi bila potem druga faza, je pojasnila.

Ob konicah na Vršiču tudi 500 vozil

Podpredsednik Planinske zveze Slovenije Martin Šolar je ocenil, da je režim, kakršen je sedaj predviden, dober. Opozoril pa je, da bo treba tudi v prihodnje zagotavljati, da bo možno ustavljanje in parkiranje ob planinskih kočah oziroma izhodiščih za vzpone pod prelazom.

Oglaševanje

Ne sme pa biti parkiranja ob cesti in jarkih. Dobršen del ceste pod vrhom prelaza naj bi bil na obeh straneh omejen z ograjami, ki bodo onemogočale parkiranje ob cesti. Treba pa bo dosledno izvajati nadzor nižje na cesti, saj bodo verjetno ljudje tudi tam iskali možnosti parkiranja, je menil Šolar.

Tudi na vrhu prelaza Vršič bo vsaj v prvi sezoni še vedno treba imeti reditelja, ki bo pregledoval, ali ljudje spoštujejo režim. "Skrbi nas namreč, da bi kdo, ki je v tranzitu, opazil prosto parkirno mesto in kar parkiral," je povedala županja. Prav tako bodo imeli reditelje pred zapornicami, da bodo reševali morebitne zaplete in obračali voznike, če bodo parkirišča zasedena.

Vršič
Parkirana vozila pod Vršičem. | Foto: Policijska uprava Kranj

Zapornica bi lahko povzročala prometne izzive v dolini, vendar je, kot je prepričan Pavlič, to vseeno bolje, kot da se to dogaja na vrhu prelaza, kot se je dogajalo doslej. Ob konicah je bilo na Vršiču celo do 500 vozil in cesta je bila neprevozna tudi za reševalna vozila in tranzit. V dolini pa je vendarle več možnosti obračanja, parkiranja in preusmerjanja.

Oglaševanje

"Seveda pa bo treba tudi v dolini priskrbeti vsa parkirišča in obveščanje vse od konca avtoceste," je dejal Pavlič. Na operativnem sestanku so dorekli, da bodo do naslednje sezone uredili digitalne table, s katerimi bodo že v Kranjski Gori in Bovcu sporočali voznikom, koliko je prostih parkirišč, tako da se vozniki ne bodo odpravljali do zapornic, temveč bodo parkirali v dolini in se z avtobusom odpravili na vrh.

Zagotovitev ustreznega javnega prevoza na Vršič bo ključna pri novem režimu. Na to temo bo v sredo potekal sestanek z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa, ki bo pripravila vozni red za prihodnjo sezono. Pri tem bo urejena tudi jutranja linija, ki je izjemnega pomena za planince. Kot je zagotovil Pavlič, bodo vozni red uskladili z občinami, financirala pa ga bo država.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih