Prepoved nočnih voženj za mlade voznike, zdravniški pregledi z obnovitvenimi tečaji na vsakih 5 let za vse starejše od 70 let, posebno dovoljenje za voznike SUV vozil in skupni evropski sistem kazenskih točk. To je le nekaj najbolj vidnih sprememb, s katerimi želijo v Bruslju prenoviti pravila za opravljanje vozniškega izpita in podeljevanje vozniških dovoljenj. Predlagane spremembe še niso potrjene, bi pa lahko kot take vplivale na milijone zdajšnjih in bodočih voznikov.
Evropska komisija pripravlja prenovljeno direktivo, ki bo spremenila pravila za opravljanje vozniškega izpita in podeljevanje vozniških dovoljenj. Novo direktivo za zdaj preučujejo na parlamentarnem odboru za transport in turizem, kjer so predlagali kar nekaj odmevnih sprememb. Predlog prenovljenih pravil, ki bi vplivala na milijone voznikov, sicer še ni potrjen. V Bruslju, kjer poudarjajo nujnost izboljšanja prometne varnosti, si želijo, da bi novosti zaživele že prihodnje leto.
Med spremembami, ki jih v zadnjem osnutku predlaga odbor, je nova omejitev hitrosti, ki bi veljala samo za voznike začetnike. Ti bi lahko vozili največ s hitrostjo 90 kilometrov na uro, kar bi v praksi pomenilo, da na avtocestah skorajda ne bi mogli prehitevati. Na odboru so predlagali tudi, da bi mladi vozniki po koncu dvoletnega poskusnega obdobja še enkrat opravili glavno vožnjo z inštruktorjem.
Med možnimi spremembami je tudi prepoved vožnje za mlade voznike v nočnem času. Države članice Evropske unije (EU) bi jim lahko glede na predlog prepovedale vožnjo med polnočjo in 6. uro zjutraj.
Nova pravila bi spremenila tudi časovnico obnavljanja vozniških dovoljenj pri starejših. Vozniki, starejši od 60 let, bi morali ta dokument obnoviti na sedem let, starejši od 70 let vsakih pet let, vsi starejši od 80 let pa bi morali dovoljenje obnoviti vsaki dve leti. Preden bi jim vozniško dovoljenje podaljšali, bi morali starejši vozniki opraviti zdravniški pregled in osvežitveni tečaj.
Spremembe bi doletele tudi voznike večjih avtomobilov, med katere sodijo tudi priljubljeni SUV. Odbor je namreč predlagal, da bi za avtomobile težje od 1,8 tone uvedli novo kategorijo B+. Vozniki bi morali zanjo pridobiti novo vozniško dovoljenje, izpit pa bi lahko opravljali le starejši od 21. leta.
V osnutku predloga so člani odbora zapisali, da so trčenja pri težjih avtomobilih in SUV bolj verjetna, posledice pa resnejše. Predsednica komisije Karima Delli iz vrst Zelenih je poudarila tudi večjo porabo goriva in izpuste CO2.
Še ena vidnejših sprememb bi bila tudi uvedba sistema kazenskih točk, ki bi veljal po vsej Uniji. Vozniki bi jih tako ob prometnih prekrških nabirali po vsej EU, ko bi jih zbrali določeno število, pa bi sledil odvzem dovoljenja. Tak sistem pozna več držav, med drugim tudi Slovenija. Vendar skupnega sistema na ravni cele EU za zdaj ni.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje