Ob vsakem dežju promet na ljubljanskih cestah obstane. Kolone začnejo nastajati že zgodaj zjutraj in na cestah vztrajajo do poznega večera. Ko dežuje, prometa ne morejo pospešiti niti policisti. Zakaj? In zakaj bo še huje? Pogovarjali smo se z Markom Peterlinom z Inštituta za politike prostora in ljubljansko policijsko upravo.
Zadnjih nekaj dni je na ljubljanskih cestah zelo kaotično. Na ceste so se poleg šolarjev in zaposlenih vrnili tudi študentje, kolone pa dodatno poslabšuje dež.
Jutranji prometni infarkti se začnejo še bolj zgodaj, popoldanski pa trajajo do poznega večera. Vožnja se krepko podaljša, saj promet na ljubljanskih cestah vsak dan praktično obstane. Pri strokovnjaku mobilnosti na Inštitutu za politike prostora Marku Peterlinu in ljubljanski policijski upravi smo se pozanimali, zakaj.
Gneča v deževnih dneh v Ljubljani je predvsem posledica tega, da se del ljudi, ki gre sicer po opravkih s kolesom ali peš, odloči za avto, je Peterlin razložil za N1. “V suhem vremenu lahko v Ljubljani vidimo kar znaten delež kolesarjev. Kadar pada dež, pa se večina odloči za pot z avtomobilom, zato je prometa več,” pojasnjuje.
Ob suhem vremenu gneča nastaja predvsem na glavnih mestnih prometnicah. Ko je dež, pa se zato zapolnijo tudi lokalne ceste. “Gneča se razporedi po celotnem prometnem omrežju, saj večina kratkih poti, ki jih potniki sicer opravijo s kolesom, poteka po stranskih cestah. Seveda to posledično bolj obremeni tudi glavne ceste.”
Ne le, da je zastojev več, tudi dlje časa vztrajajo
Tudi na ljubljanski policijski upravi v zadnjih letih zaznavajo, da je prometa na ljubljanskih cestah vse več, zato se vozniki pogosteje srečujejo z zastoji.
“V primeru slabega vremena je zastojev seveda več, saj se promet upočasni,” pojasnjujejo. Promet je še posebej upočasnjen, če je padavin toliko, da se na cestah pojavijo večje luže ali pa dele cest poplavi.
V takšnih primerih se običajno zgodi več prometnih nesreč, ki dodatno povečajo možnost za nastanek gneče.
Policisti tudi opažajo, da zastoji v deževnem vremenu vztrajajo dlje časa kot sicer: “Tudi po odstranitvi ovir ali okvar običajno mine dalj časa, da lahko promet na določenih delih ceste normalno steče.”
Policisti v dežju ne morejo pospešiti prometa
Ko ob slabem vremenu nastane hujša gneča, se policisti sicer odpravijo na teren in pomagajo pri usmerjanju prometa, a kolone ne morejo pospešiti, tudi pojasnjujejo na ljubljanski policijski upravi.
“Poudarjamo, da v večini tovrstnih primerov policisti ne morejo pospešiti prometa, saj so pogosto takšni zastoji ravno posledica pritoka prometa iz vseh smeri.”
Največjo težavo pri pretočnosti cest pa po njihovem opažanju predstavljajo vozniki, ki kljub zastoju zapeljejo v križišče in blokirajo pot za ostale voznike. “Vozniki zapeljejo v križišče, čeprav je očitno, da ga ne bodo mogli izprazniti.”
Še huje bo. Zakaj?
Peterlin ob nizanju vzrokov za gnečo v deževnih dneh poudarja, da se bo težava, če ne bomo ukrepali, še poglabljala – avtomobilskega prometa je namreč vse več. “Ampak dobrih alternativ v deževnem vremenu sploh ni,” opozarja.
“V dežju bi bila edina dobra alternativa avtomobilu spodoben javni promet, na katerem pa se v zadnjih desetletjih ni veliko naredilo,” je bil kritičen.
Meni, da javni promet v Ljubljani potnikom sploh ni privlačen. Prvič zaradi nizkih frekvenc voženj, drugič pa zaradi slabih kapacitet. “Kapacitete javnega potniškega prometa v Ljubljani niso zelo velike. Če bi želeli vse kolesarje preusmeriti na avtobus, bi imeli kar težave.”
Ocenjuje, da kratkoročne rešitve za gnečo ob deževnih dneh tako ni. “Dolgoročni ukrep pa je, da potnike v avtomobilih preusmerimo na javni potniški promet, ko bo na voljo.”
Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?
Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje