Kranjska Gora umika oglasne panoje: ji bodo sledile tudi druge občine?

Slovenija 02. Jun 202418:48 19 komentarjev
Reklamni pano v Kranju
Foto: Srdjan Živulović/BOBO

Od novega leta je v Sloveniji prepovedano postavljati oglasne panoje in druge objekte za oglaševanje na kmetijske gozdne, vodne in druge površine izven poselitvenih območij. To priložnost so izkoristile tudi nekatere občine, ki so posodobile svoje občinske odloke in dodale svoje zahteve do oglaševalcev. Med njimi je tudi občina Kranjska Gora, kjer so časovno omejili tudi oglaševanje ob športnih prireditvah.

Pred dobrim mesecem so v Občini Kranjska Gora sprejeli nov odlok o oglaševanju. Glavna sprememba je, kot smo pisali marca, prepoved oglaševanja na kmetijskih gozdnih, vodnih in drugih površinah izven poselitvenih območij. V kranjskogorski občini tako z nekaj izjemami travnikov ob cestah ne bodo več zasedali veliki oglasni panoji. “Nova ureditev oglaševanja prinaša bolj urejeno in estetsko prijetno okolje,” so ob sprejetju zapisali na občinski spletni strani.

Prepoved postavljanja oglasnih panojev na kmetijske in druge površine izven naselij je sicer v 35. členu predvidel že dopolnjeni Zakon o urejanju prostora. Prepoved iz 35. člena je v veljavo stopila 1. januarja letos. Kot je za N1 povedala kranjskogorska županja Henrika Zupan, je sprememba njihove občinske zakonodaje v bistvu prenova in uskladitev starejšega občinskega odloka o oglaševanju z državnim zakonom. Temu bodo po njenih besedah zelo verjetno sledili tudi v drugih občinah, nekateri kolegi pa so jo tako že povprašali o izkušnjah s spremembo zakonodaje.

Zakon ne bo veljal za nazaj: obstoječi panoji ostanejo

Bodo torej morale slovenske občine spreminjati zakonodajo? Ne, odgovarjajo na ministrstvu za naravne vire in prostor, kjer izpostavljajo, da je postavljanje objektov za oglaševanje na kmetijskih in drugih površinah izven naselij prepovedano že po samem zakonu. “Občini ni treba samo zaradi tega spreminjati prostorskih izvedbenih aktov ali sprejemati novih,” so navedli v odgovoru za N1.

Vendar pa zakon s členom, ki velja od letošnjega leta, preprečuje le nameščanje novih oglasnih panojev in drugih podobnih objektov na kmetijskih in drugih površinah izven naselij, ne bo pa veljal za nazaj. Tako oglaševalcem panojev, ki so jih pred 1. januarjem postavili na omenjene površine, ne bo treba podirati, saj to takrat ni bilo prepovedano. “Oglasnih panojev, ki so postavljeni zakonito, ni mogoče odstraniti,” izpostavljajo na ministrstvu za naravne vire in prostor.

Reklamni pano v Kranjski Gori
Reklamni pano v Kranjski Gori (Foto: Občina Kranjska Gora)

Na ministrstvu ob tem opozarjajo, da so za nadzor spoštovanja predpisa pristojne občinske inšpekcije. Globe, ki jih za neupoštevanje 35. člena predpisuje Zakon o urejanju prostora, segajo v več tisoč evrov. Za nedovoljeno oglaševanje zunaj poselitvenih območij pravni osebi grozi od 3.000 do 15.000 evrov globe, v primeru, da je kršitelj srednja ali velika gospodarska družba, pa globa znaša od 6.000 do 30.000 evrov. Denarna kazen za samostojne podjetnike znaša od 3.000 do 15.000 evrov, od 1.000 do 3.000 evrov pa lahko oglobijo posameznika. Ob nedovoljenem oglaševanju zunaj poselitvenih območij je zagrožena tudi kazen za odgovorne osebe pravnih oseb, samostojnih podjetnikov ali državnih organov in lokalnih oblasti.

Pravila v Kranjski Gori nekoliko drugačna: po treh mesecih tudi odstranitve

V Kranjski Gori v novem odloku niso uveljavljali le 35. člena iz državnega zakona, ampak so oglaševalcem postavili dodatna pravila. Med drugim so bolj natančno opredelili oglaševanje v času velikih športnih prireditev. Po novem bodo organizatorji oglasne plakate in panoje lahko postavili en teden pred prireditvijo, v tednu po prireditvi pa jih bodo morali pospraviti. Če tega ne bodo storili, bo to na njihove stroške naredilo pooblaščeno podjetje, ki ga bo izbrala občina.

Prav tako so določili, da morajo oglaševalci svoje objekte za oglaševanje z novim odlokom uskladiti v treh mesecih po uveljavitvi, v 30 dneh pa morajo odstraniti vse oglaševalske objekte, postavljene brez ustreznih dovoljenj. Kranjskogorski odlok še določa, da lahko inšpektorji, če ugotovijo, da je objekt za oglaševanje postavljen v nasprotju z določili, odredijo odstranitev.

Odlok velja od aprila naprej, prehodno obdobje pa se bo izteklo konec julija. Po besedah kranjskogorske županje Henrike Zupan trenutno inšpektorji kazni ne izdajajo.  Županja sicer ne opaža, da bi na kmetijskih in drugih površinah izven naselij množično podirali ali premikali oglasne panoje. “Mogoče so odstranili enega ali dva, velike spremembe pa ni opaziti,” je orisala stanje v občini. Kot je še dodala, inšpektorji najverjetneje tudi po izteku trimesečnega obdobja ne bodo takoj začeli pisati denarnih kazni, ampak bodo oglaševalce najprej le opozarjali.

Kranjska Gora sicer ne bo povsem brez oglasnih panojev. Kot pojasnjuje Zupan, bodo ob pridobitvi vseh soglasij ti še vedno lahko stali na stavbnih zemljiščih, izjema pa je predvidena tudi za oglase na kmetijskih zemljiščih. V času velikih prireditev, predvsem športnih, bodo lahko za krajše časovno obdobje ob soglasju občine panoje postavili tudi tam. Izjema bo po besedah županje veljala le za kraj, kjer se odvija prireditev in tako panoji ne bodo postavljeni po celi dolini. “Mesta za te oglase bomo določili v občinskem prostorskem načrtu. To ne pomeni, da bodo stali eden zraven drugega,” je sklenila.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje