Najstarejši policijski čoln P-111 se je po 26 letih odpravil v pokoj. Od njega so se poslovili v Kopru, tam, kjer se je leta 1994 vse tudi začelo. Občuten del svoje delovne dobe je zaradi okvar sicer preživel na suhem, zapletlo pa se je že na poti od italijanske ladjedelnice do koprskega pristanišča na prvi plovbi. A v zadnjih letih je veljal za zanesljivo plovilo pomorske policije. Upokojitev bo preživel v Parku vojaške zgodovine kot stalni in največji policijski eksponat.
Skoraj 20 metrov dolg čoln slovenske pomorske policije P-111 ima za sabo dolgo in pestro zgodovino. Ob nakupu se je pogosto omenjal kot ponesrečena investicija, v zadnjih letih svojega delovanja pa je obveljal za zanesljivo plovilo z močnimi motorji.
Pogodbo za nakup plovila je ministrstvo za notranje zadeve pod vodstvom Igorja Bavčarja podpisalo že leta 1992, in sicer z italijansko ladjedelnico Avionautica, ki pred tem in po tem ni izdelala ničesar. V času od podpisa pogodbe do predaje plovila je podjetje zašlo še v finančne težave.
Po odplutju iz Italije konec leta 1994 je do krsta plovila prišlo šele 21. junija 1995, saj je na poti počilo v enem izmed osnovnih motorjev. Botra plovila je bila takratna policijska inšpektorica in nekdanja pravosodna ministrica Lilijana Kozlovič.
Avgusta leta 2002 je čoln zaradi okvare motorjev pristal na suhem. Takrat so glavne motorje zamenjali z novima caterpillar C32. Treba je bilo zamenjati tudi menjalnike in predelati nosilne in pogonske gredi, ker sta bila nova motorja močnejša od starih.
Dolg skoraj 20 metrov
Plovilo P-111 sicer sodi med patruljno-reševalne ladje, osnovna naloga pomorskih policistov pa je bilo varovanje in nadzorovanje državne meje na morju, nadzorovanje plovbe in tudi reševanje iz morja.
Policijski čoln, ki ga čaka upokojitev, je opremljen z dvema radarjema, satelitskim navigatorjem, elektronsko karto, globinomerjem, tiskalnikom ter magnetnima kompasoma. Ima tudi pomožni gumijasti čoln z vgrajenim motorjem.
Poleg komandnega in strojnega prostora je na plovilu dnevni prostor, ladijska kuhinja, kabini s skupno štirimi ležišči, prostor za shranjevanje potapljaške in reševalne opreme ter prostora s sanitarijami. Sprejme lahko štiri člane posadke. Dolg je 19,86 metra, širok pet metrov, dosega pa hitrost 40 vozlov na uro.
Upokojitev bo preživel v Parku vojaške zgodovine
Še zadnjič je čoln po slovenskem morju zaplul danes, so sporočili iz slovenske policije.
Po jutrišnjem dvigu iz vode bo čoln v nedeljo prepeljan v Pivko, kjer se bo kot “XXL eksponat” pridružil ostalim velikim razstavnim predmetom v Parku vojaške zgodovine Pivka: nemški vojaški lokomotivi iz druge svetovne vojne, podmornici P-913 Zeta in helikopterju Mi-8. Postal bo del zbirke Muzeja slovenske policije.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje