Ljubljančane skrbi “zelo nevarna” cesta. Menijo, da le ohišje za radar ni dovolj

Slovenija 02. Nov 202417:04 12 komentarjev

Stanovalce na Brdu v Ljubljani skrbi prometna varnost na Poti Rdečega križa. Kot pravijo, vozniki tam kljub radarju vozijo hitro, prečkanje ceste pa je – zlasti ker tam živi veliko mladih družin z otroki – nevarno. Od občine pričakujejo, da umiri promet in zagotovi varno prečkanje s postavitvijo grbin ali krožnih križišč.

Cesta Pot Rdečega križa mimo novozgrajenega naselja Novo Brdo v Ljubljani je zelo prometna – poleg stanovalcev okoliških blokov jo za pot proti središču mesta uporabljajo številni vozniki iz okoliških krajev, v primeru gneče na obvoznici pa tudi vozniki in turisti, ki jih navigacija v avtomobilu zlasti v poletnih mesecih preusmeri na okoliške ceste.

Ob cesti je postavljeno ohišje za radar, s katerim mestni redarji lovijo prehitre voznike. A po besedah stanovalcev, ki tožijo zaradi velike gostote prometa in prehitre vožnje avtomobilov, to ne pomaga veliko. Več stanovalcev je občino in župana Zorana Jankovića v preteklosti že pozvalo k ustreznim rešitvam, ki bi omogočale varno prečkanje ceste.

Več pobud k umiritvi prometa najdemo tudi na občinski strani Pobude meščanov, kjer prebivalci med drugim predlagajo zmanjšanje hitrosti, zoženje prometnih pasov, semaforje na križiščih, hitrostne ovire in krožišča. Nekateri predlagajo, da bi cesto, ki jo vozniki uporabljajo kot povezavo med Šiško in Vičem, namenili le za lokalni promet.

Cesta je “zelo nevarna”

Da je prometna varnost na tem odseku slaba, menijo tudi naši sogovorniki, ki živijo v bližini. Ena od stanovalk je za N1 dejala, da je cesta “zelo nevarna” in da ni edina, ki je že dala pobudo, da bi območje uredili. Kot je povedala, gre za šolsko območje, kjer cesto prečkajo tudi otroci, vozniki pa kljub temu vozijo 50 kilometrov na uro ali več.

Druga prebivalka je za N1 dejala, da bi morali prometno varnost na tem delu izboljšati, občini pa predlaga, da zgradi krožišče, saj je prostora za to dovolj. Takšna ureditev bi po njenih besedah zmanjšala hitrost vožnje in pretočnost ter izboljšala varnost ostalih udeležencev v prometu.

Zaradi gostega prometa imajo nekateri vozniki težave tudi pri vključevanju na glavno cesto, saj nobeno od križišč ni semaforizirano. Zgodilo se je že, da se je v avto, ki je ustavil pred prehodom za pešce, zaletel drug voznik. Prečkanje ceste na tem odseku je zato po besedah stanovalcev nevarno, saj se večina voznikov ne zmeni za ljudi, ki želijo na drugo stran ceste.

Pot Rdečega križa
Foto: Denis Sadiković/N1

Z vprašanji, ali so seznanjeni s problematiko na tem območju in ali pripravljajo dodatne ukrepe za umiritev prometa, smo se obrnili tudi na ljubljansko občino. Pojasnili so, da bi bila ureditev grbin na tej cesti tehnično nekoliko bolj zahteven ukrep in ga trenutno nimajo v načrtu. Prav tako v kratkem ni predvidenih drugih gradbenih posegov.

Če bo treba, bodo postavili še eno ohišje za radar

“Če bi se izkazalo za potrebno, bi lahko na tem območju postavili še eno ohišje za radar,” so dodali. Z ljubljanskega mestnega redarstva so medtem sporočili, da na tem odseku periodično izvajajo meritve. Do konca avgusta so zaznali 1.145 prekoračitev, meritve pa bodo nadaljevali tudi v prihodnje.

Enemu od občanov, ki je opozoril na slabo pregledno križišče – zlasti ob prihodu avtobusa, ki ustavi takoj za prehodom za pešce – je občina na strani Pobude meščanov odgovorila, da je obstoječa ureditev “skladna z vsemi normativi s področja urejanja cest, prometa in varnosti”.

Pot Rdečega križa
Foto: Denis Sadiković/N1

Na ljubljanskem občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so za N1 pojasnili, da ima Pot Rdečega križa urejen en vozni pas za motorni promet za vsako smer vožnje, dodane ima pasove za zavijanje v križiščih. Obojestransko ob vozišču sta urejena kolesarska steza in pločnik, ki sta od vozišča ločena z zelenim pasom z drevoredom.

Omejitev hitrosti na Poti Rdečega križa je 50 kilometrov na uro; nameščeno je ohišje za samodejno merilno napravo, so prometno ureditev na območju opisali na občini.

Ob tem so dodali, da je na cestah v okolici – Cesti na Bokalce in Cesti na Brdo – hitrost omejena na 40 kilometrov na uro. “Na obeh cestah so urejeni pomožni kolesarski pasovi in pločniki za pešce; nameščena sta tudi dinamična prikazovalnika hitrosti “vi vozite”. Na Cesti na Vrhovce je od Viške ceste do Poti Rdečega križa urejena kolesarska ulica (ureditev ceste tako, da imajo kolesarji vedno prednost pred avtomobilisti); omejitev hitrosti na tej cesti je 30 kilometrov na uro (“cona 30″). Tudi na Ježkovi ulici in cesti Vrhovci, cesta X je urejena t. i. cona 30.”

Občina: Za nespoštovanje predpisov ni opravičila

Na občini se zavedajo, da je območje prometno precej obremenjeno, vendar to po njihovih besedah ne opravičuje nespoštovanja cestnoprometnih predpisov. “Udeležence v prometu ozaveščamo tudi, naj bodo pozorni, previdni in spoštljivi do drugih udeležencev v prometu, zlasti ranljivejših. Tako lahko skupaj naredimo največ za večjo varnost v prometu in preprečimo prometne nezgode,” so povedali.

Pot Rdečega križa
Foto: Denis Sadiković/N1

“Žal pa varnosti kljub izboljšavam infrastrukture, hitrostnim oviram, merilnikom hitrosti in nadzoru mestnega redarstva ter policije, dodatni prometni signalizaciji, ozaveščanju in preventivnim akcijam ter drugim ukrepom ne moremo zagotoviti, če se udeleženci v prometu vedejo neodgovorno, ne spoštujejo cestnoprometnih predpisov, signalizacije, stanja na terenu in drugih okoliščin. K večji varnosti prispeva predvsem odgovorno vedenje udeležencev v prometu in njihovo spoštovanje cestnoprometnih predpisov. Še tako izpopolnjena infrastruktura in skrben nadzor namreč ne moreta kljubovati objestnosti posameznikov,” so še dodali.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje