Mamljivo brezplačno parkiranje: priključijo električni avto, a ga ne polnijo

Slovenija 28. Dec 202418:13 6 komentarjev
polnjenje električnega avtomobila
Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

Vozniki električnih avtomobilov imajo posebno ugodnost brezplačnega parkiranja ob električnih polnilnicah. Če to polnilnico dejansko tudi uporabljajo. A doseg električnih avtomobilov je vse večji in za polnjenje pri krajših poteh niti ni potrebe. Poleg tega je polnjenje na javnih polnilnicah bistveno dražje od polnjenja doma. Zato nekateri vozniki električnih avtomobilov, da si skrajšajo iskanje parkirnega mesta in zagotovijo brezplačno parkiranje, svoj avto polnijo zgolj navidezno. Avto in polnilnico povežejo s kablom, a polnjenja ne sprožijo.

“Lažna polnjenja se dogajajo predvsem v mestnih središčih, njihov obseg pa težko ocenimo,” so nam odgovorili na Elektru Ljubljana, ki upravlja največjo slovensko mrežo javnih električnih polnilnic. “Menimo pa, da lažna polnjenja izvaja le peščica uporabnikov, ki s tem ustvarja veliko nejevolje pri drugih uporabnikih.”

Nejevoljni uporabniki jim tudi javljajo, da se nekatera vozila ne polnijo. “Te informacije posredujemo mestnemu redarstvu. Uporabnike pa tudi naprošamo, da zlorabe prijavijo neposredno na mestno redarstvo.”

“Takšna vozila nam povzročajo poslovno škodo”

Tudi v družbi Petrol, ki upravlja več kot sto polnilnih mest po državi, so nam potrdili, da beležijo posamezne primere “lažnih polnjenj”. Največkrat v mestnih središčih, zaradi pomanjkanja parkirnih mest. “Takšna vozila nam povzročajo poslovno škodo in otežujejo dostopnost polnilnic za uporabnike električnih vozil.”

električna polnilnica
Foto: SZ/N1

Minimalno polnjenje, maksimalno parkiranje

Dogajajo se tudi primeri, ko vozniki svoj avto polnijo le kratek čas, a po koncu polnjenja vozila ne umaknejo. “Nekateri vozniki se poslužujejo tudi take prakse, da napolnijo le minimalno količino. Nekaj takšnih primerov smo zaznali in o tem obvestili mestno redarstvo,” so nam odgovorili z Elektra Ljubljana.

“Tudi to prakso zaznavamo, še posebej na lokacijah v mestnih središčih,” pa pravijo na Petrolu.

Obseg lažnih polnjenj ostaja neznanka

Odlok o urejanju prometa v Mestni občini Ljubljana denimo določa, da lahko vozniki električnih vozil “v času polnjenja vozila brezplačno parkirajo vozila na urejenih in označenih parkirnih prostorih največ do tri ure”. Prav tako mora na notranji strani vetrobranskega stekla označiti čas prihoda. Globa za neupoštevanje je 80 evrov.

O kakšnem obsegu lažnih polnjenj govorimo, ni znano. Na Mestni občini Ljubljana so nam povedali, da ne vodijo ločene evidence za tovrstne prekrške.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje