Ministrstvo za zdravje je sprejelo novo nacionalno strategijo kakovosti in varnosti v zdravstvu za obdobje 2023-2031. Kot so sporočili z ministrstva za zdravje, v Sloveniji ni prave osredotočenosti na pacienta.
Kot so zapisali v sporočilu za javnost, se nacionalna strategija kakovosti in varnosti v zdravstvu osredotoča na pacienta in njegovo opolnomočenost z izboljševanjem zdravstvene pismenosti, “kar je močan vzvod za razvoj trdnega in trajnostnega sistema kakovosti in varnosti na ravni države, plačnikov, izvajalcev, izobraževalcev, raziskovalcev ter celotne družbe.”
Pri oblikovanju strategije so med drugim upoštevali dokumente in usmeritve Svetovne zdravstvene organizacije, Evropske unije in Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj ter znanstveni in strokovni dokazi, temeljno izhodišče strategije pa je zagotavljanje učinkovitega razvoja sistematičnega upravljanja, vodenja in izboljševanja kakovosti ter varnosti zdravstvenih storitev v slovenskem zdravstvu, podprtih z znanstvenimi dokazi, navaja ministrstvo.
Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan v predgovoru strategiji med drugim opozarja, da je slovensko zdravstvo pred številnimi izzivi in na pragu pomembnih sprememb. Opozarja pa tudi, da je v Sloveniji še vedno ogromno odklonov v procesih, prav tako se izidi zdravljenja ne spremljajo dovolj sistematično.
“Uvajanje kakovosti je večinoma prepuščeno volji in znanju vodstev zdravstvenih ustanov, ki se ne zavedajo vedno dovolj pomembnosti izboljšav. Temu primerno je stanje v zdravstvenem sistemu Slovenije, kjer ni prave osredotočenosti na pacienta. Posledice tega pa na koncu doživlja in najbolj občuti prav pacient sam,” izpostavlja minister. Po njegovem mnenju se mora zdravstveni sistem spremeniti do te mere, da bo v ospredje postavljal potrebe in pričakovanja pacientov. “Temu bodo posvečene tudi sistemske spremembe v zdravstvu, ki so pred nami,” je zapisal minister.
Kot so še sporočili z ministrstva, strategija upošteva štiri globalne cilje zdravstva ob upoštevanju temeljnih načel kakovosti, kot so uspešnost, varnost, dostopnost, učinkovitost, enakopravnost in osredotočenost na pacienta. Med štirimi globalnimi cilji zdravstva pa izpostavljajo izide za posameznika in populacijo, stroške na posameznika in populacijo, izkušnje pacientov in zadovoljstvo zaposlenih.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!