Ministrstvo o očitkih mariborske občine: Obravnavani ste enako kot Ljubljana

author
STA
19. dec 2024. 16:38
>
17:41
promet, maribor, avtobus
Foto: Miloš Vujinović /BOBO | Foto: Miloš Vujinović /BOBO

Potem ko so v Mestni občini Maribor opozorili, da morajo brezplačen javni prevoz, ki ga je obljubila država, v veliki meri zagotavljati iz občinskega proračuna, se je odzvalo ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Na ministrstvu so poudarili, da vsa mesta dobijo od države povrnjen ves izpad prihodkov zaradi uvedbe brezplačnih vozovnic, povečan za 30 odstotkov, ter da morebitnih sprememb trenutne ureditve zaenkrat ne predvidevajo.

Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo so v odgovoru Mestni občini Maribor glede državnega subvencioniranja javnega potniškega prometa poudarili, da mesta dobijo od države povrnjen ves izpad prihodkov zaradi uvedbe brezplačnih vozovnic, povečan za 30 odstotkov.
Potem ko so na mariborski občini opozorili, da večji delež stroškov brezplačnega javnega prevoza za upokojence v Mariboru krije občinski proračun, so na ministrstvu v odzivu za STA ocenili, da je to verjetno specifika tega mesta. "Predvidevamo, da ima (mariborski javni avtobusni prevoznik) Marprom takšno strukturo financiranja mestnega prometa, ki zahteva večji prispevek občine," so odgovorili.

"Pri uvedbi brezplačnih vozovnic za upokojence, starejše od 65 let, vojne veterane in imetnike evropske kartice invalida v mestih smo vsem ponudnikom mestnega potniškega prometa pokrili izpad prihodkov tako, da smo jim krili razliko v prihodkih v letu, ko smo uvedli brezplačni javni potniški promet v mestih, v primerjavi s prihodki leta 2019, ko brezplačnih vozovnic še ni bilo, povečanimi za 30 odstotkov," so pojasnili na ministrstvu.
"Mesta torej dobijo od države povrnjen ves izpad prihodkov zaradi uvedbe brezplačnih vozovnic, povečan za 30 odstotkov. Če bi ponudniki mestnega potniškega prometa zaradi večjih potreb imeli dodatne stroške z dodatnimi linijami ali dodatnimi avtobusi, bi jim za to krili tudi 75 odstotkov materialnih stroškov. Subvencija za vsako validacijo upravičenca do subvencionirane vozovnice se izplača npr. Marpromu v višini 65 odstotkov cene enkratne vozovnice. Ko je dosežena kapica (prihodki iz leta 2019 + 30 odstotkov), se izplačila ustavijo oziroma jih je treba vrniti," so za STA še povedali na ministrstvu.

Na občini prepričani, da niso v enakopravnem položaju


Ob tem so poudarili, da se je subvencija države za mestni avtobusni promet v Mariboru vse od leta 2019 zviševala. "V letu 2019 je Marprom iz naslova subvencij od države dobil 255.766 evrov, skupaj s prihodki od upravičencev pa 727.227 evrov, v letu 2022 pa 1,35 milijona evrov, skupaj s prihodki od upravičencev pa 1,9 milijona," so ponazorili. Dodali so, da so občinam šli naproti tudi s tem, da so dvignili "kapico" prihodkov iz leta 2019 na leto 2023, na podlagi česar bo letos Marprom upravičen do dodatnih okoli pol milijona evrov.
V Mariboru so prepričani, da niso v enakem položaju kot Ljubljana, s čimer se ministrstvo ne strinja. "Poudarjamo, da sta obe mesti z vidika metodologije obravnavani enako, a sta njuni izhodiščni točki različni. Država namreč subvencije namenja potnikom, izplačila pa so na podlagi enotne metodologije izplačana mestnemu prometu. Metodologija upošteva strukturo potnikov, na katero se je izračunal izpad prihodkov po uvedbi brezplačnih vozovnic," so pojasnili.

Predvidevajo, da bo Mestna občina Maribor skupaj s subvencijo države in s prihodki od subvencioniranih vozovnic v letošnjem letu dobila okoli 2,5 milijona evrov, Ljubljanski potniški promet (LPP) pa okoli 19 milijonov. "Razlika je v različni višini sredstev, ki jih porabijo za izvedbo mestnega prometa v Ljubljani (okoli 50 milijonov evrov na leto) oziroma v Mariboru (okoli 13 milijonov evrov na leto) ter strukturi financiranja mestnega prometa. Predvidevamo, da so v Ljubljani pred uvedbo brezplačnih vozovnic za upokojence, starejše od 65 let, vojne veterane in imetnike evropske kartice invalida, od teh kategorij prebivalcev prejeli več denarja kot v Mariboru, zaradi česar je subvencija države sedaj za LPP višja," so navedli na ministrstvu.

Na temo subvencioniranja javnega potniškega prometa se je oglasila tudi poslanka SD Bojana Muršič. Na ministra za okolje, podnebje in energijo Bojana Kumra je naslovila poslansko pobudo za spremembo pravilnika za razdeljevanje subvencij, "ki bo zagotovil pravičnejšo in enakomernejšo porazdelitev sredstev". To bo po njenih navedbah prispevalo k uresničevanju skupnih nacionalnih ciljev na področju okoljske trajnosti, mobilnosti in socialne pravičnosti.

Mestni svetniki pozvali k spremembi pravilnika o subvencioniranju voženj starejših


Mariborski mestni svet je na današnji seji pozval okoljsko ministrstvo k spremembi pravilnika o subvencioniranju javnega potniškega prometa, tako da se bodo brezplačne vožnje starejših, invalidov in vojnih veteranov v celoti pokrile iz državnega proračuna.
Pri pozivu ministrstvu za okolje, podnebje in energijo glede subvencioniranja javnega potniškega prometa so bili mestni svetniki soglasni, saj se strinjajo z županom Sašo Arsenovičem, da je trenutna ureditev za Mestno občino Maribor nesprejemljiva. Župan je ponovil, da naj država, če je leta 2021 uvedla za starejše od 65 let, invalide in vojne veterane brezplačno vožnjo z mestnimi avtobusi, to tudi finančno v celoti pokrije, ne pa da večji delež za to zagotavlja proračun občine.

Vse svetniške skupine so bile mnenja, da je to treba spremeniti, a so poudarile, da se zaradi tega v Mariboru ne sme ukinjati možnosti brezplačnega prevoza za omenjene skupine. "Nujna je neka začasna rešitev, v vmesni fazi pa naj se dela na spremembi pravilnika," je pozval Josip Rotar iz Liste kolesarjev in pešcev.

Ker se Marpromu izteče obstoječa pogodba z ministrstvom konec letošnjega leta, so mestni svetniki s soglasno sprejetim sklepom predlagali podaljšanje pogodbe za pol leta v okviru obstoječega pravilnika o subvencioniranju, pri čemer pa naj se spremeni koeficient za izračun iz 0,65 na 0,98 in ukine "kapica" oz. določena zgornja meja izplačil.

Obenem so pozvali ministrstvo, da najde trajno rešitev s tem, da spremeni pravilnik na način, da se subvencioniranje prevoza starejših od 65 let, invalidov in vojnih veteranov v celoti pokrije iz sredstev državnega proračuna in ne obremenjuje proračuna občine.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih