Težave klicnega centra, podatki o razpoložljivosti zdravnikov niso ažurirani

Slovenija 03. Mar 202316:38 > 17:41
Zdravstvo
Žiga Živulovič jr./Bobo

Na ministrstvu za zdravje so po dveh dneh delovanja klicnega centra za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema ugotovili, da podatki Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) o razpoložljivosti zdravnikov niso ažurirani, zato prihaja tudi do napačnih usmeritev.

Prva dva dni so operaterji klicnega centra za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema sprejeli 890 klicev, več kot 70 odstotkov ljudi je iskalo pomoč pri izbiri osebnega zdravnika. Pri tem se je izkazalo, da podatki Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) o razpoložljivosti zdravnikov niso ažurirani, zato prihaja tudi do napačnih usmeritev, so sporočili z ministrstva za zdravje.

To, da javno objavljeni podatki ZZZS niso ažurirani in zato operaterji v klicnem centru posameznike občasno usmerijo tudi k zdravnikom, ki ne opredeljujejo novih pacientov, po navedbah ministrstva še dodatno potrjuje, da je slovensko zdravstvo prepotrebno strukturnih sprememb ter v prvem koraku digitalizacije in strukturne prenove ZZZS.

Na ministrstvu so kljub omenjenim težavam s podatki prepričani, da je bila vzpostavitev klicnega centra smotrna in nujna poteza, saj klicni center ljudem omogoča poenoteno in usklajeno vodenje skozi sistem, v katerem je bil doslej pacient prepuščen sam sebi.

Z anomalijami, ki prihajajo na plan, je zdaj še bolj očitno, da določeni deležniki v sistemu ne opravljajo svojega dela oziroma ga ne opravljajo v korist pacientov, so pri ministrstvu zapisali v sporočilu za javnost. “Obžalujemo, da ZZZS ni prepoznal potreb svojih zavarovancev že bistveno prej in področja uredil v prid hitremu postopku izbire osebnega zdravnika pri osebah, ki so iz različnih razlogov bili in so še brez njega,” so poudarili.

Ob tem so dodali, da se nadejajo, da je vodstvo ZZZS slišalo poziv predstavnice zastopnikov pacientovih pravic, “ki jih je na komisiji DZ za človekove pravice in enake možnosti pozvala, da izboljšajo obvestila in informacije, ki jih zavarovanci prejmejo od ZZZS ob izgubi osebnega zdravnika”.

ZZZS pojasnjuje, da seznam posodabljajo vsakih 10 dni

Na ZZZS so pojasnili, da poimenski seznam družinskih zdravnikov na svoji spletni strani, ki vsebuje tudi podatek o tem, ali zdravnik še opredeljuje paciente, posodabljajo vsakih 10 dni. Seznam posodabljajo na podlagi podatkov, ki jim jih sporočijo zdravstveni domovi in drugi izvajalci, kar pomeni, da so zanje odgovorni izvajalci.

Ob tem so pojasnili, da objavljeni podatki ne vsebujejo tudi informacij o daljši bolniški odsotnosti zdravnikov, prav tako ne o porodniški odsotnosti, vendar pa so izvajalci za take primere dolžni urediti nadomeščanje.

ZZZS
Žiga Živulovic jr./BOBO

Ministrstvo se bo nocoj sicer seznanilo s podrobnejšo analizo dela klicnega centra, na podlagi katere se bo delo v klicnem centru optimiziralo. Analizo bodo v začetku prihodnjega tedna poslali ZZZS in jih pozvali, da nemudoma ažurirajo podatke ter aktivno, hitro in pregledno pristopijo k urejanju podatkov o prostih osebnih zdravnikih, z namenom, da bodo uporabnikom lahko posredovali verodostojne podatke.

Pri ZZZS so dodali, da “obžalujejo prenagljen in pavšalen odziv ministrstva za zdravje”, v katerem je to med drugim navedlo, da so med delovanjem klicnega centra za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema ugotovili, da seznami ZZZS o razpoložljivih zdravnikih niso ažurirani.

Z odzivom zadovoljni

So pa na ministrstvu z odzivom na klicni center zelo zadovoljni: “Veseli nas, da smo poleg vseh interventnih ukrepov, ki smo jih sprejeli, da bi ljudem omogočili čim hitrejši dostop do primarne ravni, ljudem omogočili tudi takojšnji dostop do sogovornika, ki jim pomaga pri iskanju informacij, ki jih nujno potrebujejo.”

Klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema je začel delovati v sredo. Na telefonski številki 080 18 01 je dostopen ob delavnikih med 9. in 16. uro. Klicni center je med drugim namenjen pomoči ljudem pri iskanju osebnega zdravnika in pri iskanju ambulant za neopredeljene.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.