Mufti Nevzet Porić je v nagovoru ob začetku kurban bajrama izpostavil, da je človeško življenje sveto. "Nismo ga ustvarili mi, zato smo odgovorni, da ohranjamo svoje telo zdravo in si ne povzročamo fizičnih poškodb," meni mufti. "Naše stališče je jasno. Evtanazija je kršitev etičnih, pravnih, verskih in medicinskih kodeksov," je še dejal v nagovoru. Muslimanski skupnosti je voščila predsednica države Nataša Pirc Musar.
Mufti Nevzet Porić, ki je vodil bajramsko molitev v Muslimanskem kulturnem centru Ljubljana ob današnjem začetku kurban bajrama, je v nagovoru vernikom izpostavil svetost življenja in poudaril, da je evtanazija v islamu prepovedana.
Po njegovih besedah smo odgovorni, da ohranjamo svoje telo zdravo in zaščitimo tudi življenje drugih.
Porić je v nagovoru omenil preizkušnjo, pred katero je bil po izročilu Korana postavljen Abraham z zahtevo po žrtvovanju sina. Kot je dejal Porić, Koran poudarja pomembnost človeškega življenja kot najbolj pomembne vrednote, ki nam je bila podarjena, zato moramo skrbeti za svoje zdravje in dostojanstvo, prav tako pa tudi spoštovati in ščititi življenje drugih ljudi.
“Nasilno odvzeti življenje sebi ali nekomu drugemu pomeni zoperstaviti se Božji volji in določilom,” je navedel Porić. Poudaril je, da je “človeško življenje sveto in ga nismo ustvarili mi”, zato “smo odgovorni, da ohranjamo svoje telo zdravo in si ne povzročamo fizičnih poškodb”. “Zato je samomor v islamu smrtni greh. Sodobna trditev, ki jo pogosto slišimo, da je telo moje in lahko z njim počnem, kar hočem, je v popolnem nasprotju z islamskim razumevanjem tega vprašanja,” je pojasnil.
Omenil je, da se v premožnih družbah, ki so po nekaterih socioloških teorijah že zaključile procese socializacije in izgubile vez z religijo, “vedno znova porajajo vprašanja o splavu, bioetičnih vprašanjih, reproduktivni medicini, evtanaziji in podobno, nanje pa ni jasnih odgovorov”. Spomnil je, da se tudi v slovenski javnosti odpira vprašanje evtanazije oziroma prostovoljne prekinitve življenja.
“Naše stališče je jasno. Evtanazija je kršitev etičnih, pravnih, verskih in medicinskih kodeksov. Zdravstveni poseg, čigar cilj je namerna prekinitev življenja, je neetičen in greh, tudi če je opravljen na željo bolnika. Evtanazija je v islamu prepovedana,” je bil jasen. Ob tem pa je pojasnil, da je dovoljeno prekiniti zdravljenje osebe, za katero zdravniki presodijo, da ni upanja na ozdravitev.
Odvzema življenja pa po njegovih besedah ni dovoljeno opravičevati “z domnevno humanimi razlogi in cilji, da bi preprečili trpljenje zaradi hude in neozdravljive bolezni ali zaradi kakšnega resnega stanja in skušnjave”. “Izven razumskih okvirov” je tudi ekonomska računica, “saj je preračunavanje življenja z ekonomskega vidika neprimerno in nesprejemljivo”, je dodal.
Navedel je tudi, da je so razmere v svetu in Evropi težke in zaskrbljujoče, pri čemer največje izzive predstavljajo podnebne spremembe, vojne, krize in pomanjkanje medčloveške empatije. “Prihodnost je za vsakega posameznika negotova. Kot navadni smrtniki prosimo tiste, ki odločajo v našem imenu, da se po svojih najboljših močeh potrudijo in navadnemu človeku pomagajo, da bo lažje živel in preživel življenje, ki mu je dano,” je dejal.
“Naše bivanje na tem svetu je kratko. Zato ne pristajamo na to, da ga kdorkoli ogroža zaradi kratkoročnih in koristoljubnih ciljev. Želimo in prosimo, da se zagotovijo pogoji za normalno in zdravo življenje. Naša želja je živeti v pošteni, odgovorni, napredni in predvsem dostojni družbi,” je poudaril.
Štiridnevni kurban bajram, ki se je začel danes, je eden največjih muslimanskih praznikov. Je eden od petih stebrov islama in je tesno povezan z romanjem v Meko, kamor se je letos v organizaciji Islamske skupnosti v Sloveniji odpravilo 40 vernikov iz Slovenije.
Tisti, ki se niso udeležili romanja v Meko, kurban bajram preživljajo v družinskem krogu, saj gre za družinski praznik ter čas medsebojnega obiskovanja in obdarovanja. Poleg osrednje bajramske slovesnosti v Ljubljani so zjutraj bajramsko molitev pripravili tudi v drugih mestih po Sloveniji, kjer deluje Islamska skupnost v Sloveniji.
Pirc Musar: drug od drugega se lahko naučimo veliko
Ob praznovanju je muslimanski skupnosti v svojem imenu in imenu države voščila tudi predsednica republike Nataša Pirc Musar. Kurban bajram je v znamenju premagovanja sebičnosti in krepitve solidarnosti do tistih, ki potrebujejo pomoč, je zapisala v voščilu.
Navedla je, da je kurban bajram sklepno dejanje obdobja, ki ga muslimani namenjajo refleksiji o življenju in svetu ter naši vlogi v njem. “Kot ste zapisali, na svetu nismo sami, sobivamo z ljudmi različnih ver, kultur in prepričanj. Iskreno verjamem, da se drug od drugega lahko naučimo veliko in da smo ljudje na svetu zato, da pomagamo drug drugemu in si prisluhnemo,” je napisala.
Opozorila je, da nikomur ne smemo odreči dostojanstva, ki “njega in nas dela čuteča in čuječa bitja”. Kot je izpostavila, temu pritrjuje tudi nauk hadža, romanja v Meko, ki nas uči, da so etične in moralne vrednote temelj medsebojnega spoštovanja in s tem tudi družbe kot celote.
“Kurban bajram je zato v znamenju premagovanja sebičnosti in krepitve solidarnosti do tistih, ki jim je pomoč potrebna. Vse to odraža našo skupno zavezo, da se lahko z medsebojnim sodelovanjem lažje soočimo z izzivi današnjega sveta,” je predsednica republike še zapisala v voščilu.
Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje