Za muslimane se danes začenja tridnevno praznovanje ali ramazanski bajram. Med bajramsko molitvijo v Muslimanskem kulturnem centru Ljubljana je mufti Nevzet Porić poudaril, da sta zadnji dve leti epidemije koronavirusa razkrili vse slabosti naše družbe.
V Muslimanskem kulturnem centru Ljubljana je potekala bajramska molitev, ki jo je vodil mufti Nevzet Porić. Ta je v nagovoru vernikom izpostavil, da je epidemija covida-19 v zadnjih dveh letih prinesla na površje vse slabosti naše družbe. Opozoril je, da Islamska skupnost v Sloveniji ni bila deležna protikoronske pomoči.
Porić je izpostavil različne pojave, od družinskega nasilja do revščine in pomanjkanja solidarnosti med ljudmi, dvojnih meril in “sebičnosti, ki so jo pokazali mnogi narodi z razdelitvijo medicinske opreme in cepiva”. “Živeli smo v svetu za katerega smo mislili, da obstajajo določena merila med narodi in ljudmi na splošno, ki so enaka za vse. Posebej je bilo to poudarjeno v evropski skupnosti narodov. S pojavom epidemije se je izkazalo, da živimo v krutem času in prostoru sebičnosti,” je dodal mufti ter opozoril na škodljiv vpliv dezinformacij na oblikovanje mnenj o sami epidemiji in njenem obvladovanju.
Po njegovih besedah je epidemija vplivala tudi na medčloveške stike, na družine in mlade, obenem se je povečala brezposelnost, mnogi v Sloveniji živijo pod pragom revščine. “Kot skupnost smo pomagali ljudem v skladu s svojimi zmožnostmi. Želim poudariti, da Islamska skupnost v republiki Sloveniji ni bila deležna pomoči iz protikriznih paketov za omilitev posledic epidemije, ki jih je sprejemala vlada republike Slovenije,” je izpostavil Porić in se ob tem zahvalil vernikom za podporo v tem času.
Porić je kot zaskrbljujoče ocenil tudi stanje v svetu: “Zagovarjamo mir in sočustvujemo z vsemi, ki so pregnani iz svojih domov ne glede na to, o katerem delu sveta govorimo. Spoštovati moramo dostojanstvo vseh ne glede na narodnost, vero ali nacijo oziroma barvo kože.”
Mufti je sicer v svojem nagovoru še spomnil, da so tokratni ramazan dočakali radostnih src in veselih obrazov, saj zaradi epidemije v preteklih dveh letih niso mogli opravljati molitev v džamijah. Poudaril je tudi, da so muslimani s postom tekom meseca ramazana dokazali svojo pripravljenost k samoodrekanju zaradi Božje milosti, napotila in odpuščanja. Pri tem je Porić izpostavil tudi pomen dobrodelnosti.
Bajram označuje radost v dušah vernikov
Za muslimane se je danes po koncu postnega meseca ramazana začelo tridnevno praznovanje ali ramazanski bajram. Bajram je praznik, ki ga muslimani praznujejo ob koncu ramazana in označuje poseben duhovni čas. Ti dnevi so po njihovih navedbah intimen in oseben počitek za dušo in telo. Duša je lahko vesela, ker se je v mesecu ramazanu izpopolnjevala in gradila svoj plašč pobožnosti, telo je veselo, ker se v bajramskih dnevnih ob hrani in pijači lahko sprosti v družbi družinskih članov, prijateljev in sosedov.
Bajram označuje radost v dušah vernikov, ki so s postom čistili svoje srce sovraštva in negativnosti. Takrat se pozabljajo morebitne zamere, obiskujejo sorodniki, prijatelji, sosedi in obdarujejo otroci.
Bajramske slovesnosti so organizirane v sedemnajstih slovenskih mestih: v Ljubljani, Kopru, Mariboru, na Jesenicah, v Kranju, Tržiču, Škofji Loki, Postojni, Ajdovščini, Sežani, Kočevju, Trbovljah, Novem mestu, Krškem, Celju, Velenju in Novi Gorici.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!