Močno pijan tovornjakar na avtocesti vijugal in večkrat trčil v prometne znake

Slovenija 17. Feb 202309:57 0 komentarjev

Kljub poostrenemu policijskemu nadzoru nad vozniki tovornjakov in avtobusov, ki poteka ta teden, je slovenski državljan z 2,3 promila alkohola v krvi v četrtek sedel v tovorno vozilo. Na avtocesti proti Mariboru je večkrat trčil v prometne znake, močno vijugal in tako ogrožal sebe ter ostale udeležence v prometu. Lani so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v vsaki sedmi nesreči na slovenskih cestah, od tega so jih sami povzročili skoraj dve tretjini. Da bi izboljšali prometno varnost, policisti že ves teden voznike tovornih vozil in avtobusov poostreno nadzirajo. Kaj so ugotovili? Katere so najpogostejše kršitve? Policistom na terenu se je pridružila ekipa N1.

Celjske policiste je v četrtek poklicalo več zaskrbljenih voznikov, ki so na avtocesti v smeri Maribora opazili voznika manjše cisterne, ki je med vožnjo večkrat trčil v prometne znake oziroma obcestne smernike, močno vijugal in tako ogrožal sebe ter ostale udeležence v prometu.

“Policisti postaje prometne policije Celje so voznika ustavili na območju Pletovarja. Preizkus z alkotestom je pokazal, da je imel voznik 1,16 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka oziroma dobra 2,3 promila alkohola v krvi,” so sporočili iz Policije uprave Celje. Slovenskemu vozniku so policisti začasno odvzeli vozniško dovoljenje in ga pridržali do streznitve. “Sledi obdolžilni predlog, grozi mu 1.200 evrov denarne kazni in 18 kazenskih točk.”

Opozorili so, da bi bile lahko posledice neodgovorne vožnje še precej hujše, saj se velik del prometnih nesreč, v katerih so na avtocestah udeleženi vozniki tovornih vozil, konča s hudimi posledicami.

Po zadnjih podatkih so bili lani vozniki tovornih vozil udeleženi v vsaki sedmi prometni nesreči na slovenskih cestah oziroma v 2.528 prometnih nesrečah, od tega so jih sami povzročili 64 odstotkov. V njih je življenje izgubilo sedem ljudi, od tega šest voznikov tovornih vozil, 49 oseb je bilo hudo, 380 oseb pa lažje poškodovanih.

Poleg tega so lani policisti ugotovili 38.088 kršitev cestnoprometnih predpisov, ki so jih zagrešili tovornjakarji, vozniki avtobusov so jih storili 865. “Najpogostejše kršitve so povezane s hitrostjo, uporabo mobilnika, nepravilnostmi na tovoru, neuporabo varnostnega pasu in neustrezno varnostno razdaljo,” so sporočili iz Agencije za varnost prometa.

Zato policija od 13. do 19. februarja znova poostreno nadzoruje voznike tovornih vozil in avtobusov. V četrtek se je kranjskim policistom na nekdanji cestninski postaji Torovo pri nadzoru pridružila tudi ekipa N1.

Kako je nadzor potekal, si poglejte v reportaži na vrhu članka. 

“Pregledali so vozilo, tahograf, tovornjak pa so stehtali, vse je bilo v redu,” je povedal voznik tovornjaka Sebastjan Ažman. “To, da nekateri kršijo predpise, ni varno, ne zanje ne za nas. In zaradi tega nas vse voznike tovornjakov ostali udeleženci v prometu mečejo v isti koš, morda tudi nekateri policisti gledajo na vse tovornjakarje enako. Če bi se vsi držali predpisov, mogoče policistom sploh ne bi bilo treba poostreno nadzirati voznikov tovornih vozil.”

V četrtkovem nadzoru so kranjski policisti v sodelovanju z usposobljenimi strokovnjaki za tehtanje vozil in drugimi pristojnimi organi ustavili 46 voznikov tovornih vozil. “Od tega je bilo 35 voznikov tovornih vozil registriranih v Sloveniji, 10 v Evropski uniji, eden pa v tretjih državah,” so po zaključku nadzora za N1 pojasnili na policijski upravi Kranj. “Ugotovili smo 21 kršitev. Voznikom smo za prekrške izdali plačilne naloge. Pri določenih prekrških vodimo tudi prekrškovni postopek zoper pravne osebe.”

Stehtali so 23 tovornih vozil, vsem voznikom so odredili še preizkus alkoholiziranosti in nihče ni bil pod vplivom alkohola. “Vizija nič, kar je pohvalno!”

tovornjaki
N1

“Ustavili smo tudi sedem voznikov avtobusov in ugotovili štiri kršitve. Voznikom smo za prekrške izdali plačilne naloge,” so povedali na policijski upravi in dodali, da tudi nihče od voznikov avtobusov ni bil pod vplivom alkohola.

Pomočnik načelnika prometne policije Kanj Jože Rozman je povedal, da vozniki tovornih vozil in avtobusov načeloma spoštujejo zakonodajo, a vseeno nastajajo nekatere kršitve. “Preverjamo čas trajanje vožnje, počitek, pravilno delovanje zapisovalnih naprav, kot je tahograf, pritrjenost tovora, če imajo vozniki ustrezne listine s seboj, pozorni smo tudi na preobremenjenost vozil – največjo dovoljeno maso in osno obremenitev.”

Prekomerno obremenjeno tovorno vozilo namreč voznik bistveno težje obvlada, je pred nekaj tedni ponazoril Robert Vehovec iz sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi. “Če nastane nepredvidena situacija, bo voznik težje odreagiral. Lahko se zgodi prometna nesreča, in ko je tako vozilo udeleženo v prometni nesreči, so lahko posledice veliko hujše, kot pa če pride do naleta med osebnimi vozili. Tukaj veljajo zakoni fizike: težje kot je vozilo, težje se bo ustavilo.”

Dodal je, da bi se vozniki tega morali dobro zavedati, a jih žal večkrat premami kapital. “Zaslužki igrajo svojo vlogo in prevozna podjetja ter voznike ženejo v to, da teh pravil ne spoštujejo.”

Preberite še: Objavljamo posnetke nedavnega prometnega kaosa: kaj se dogaja na naših cestah? Ekipa N1 je bila na terenu oba januarska ponedeljka, ko je bil na slovenskih cestah zaradi močnega sneženja prometni kaos. Snemali smo prometne razmere vse od Štajerske do Primorske. 

Policisti so v poostrenem nadzoru, ki poteka do nedelje, pozorni tudi na spoštovanje omejitev hitrosti, psihofizično stanje voznikov, (ne)uporabo varnostnega pasu, mobilnih naprav in na očiščenost vozil. “V zimskem času naj vozniki dosledno čistijo ponjave na priklopnih vozilih, da ne bi led padal po cestišču in tako ogrožal drugih voznikov,” je pozval Rozman.

Kako usodne so lahko kršitve voznikov tovornjakov, kažejo posnetki Darsovih nadzornih kamer, ki jih lahko pogledate v spodnjem videu. 

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!