N1 Slovenija odgovarja na neresnične navedbe in manipulacije Stojmenove Duh

Emilija Stojmenova Duh
Emilija Stojmenova Duh (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Razkritje N1, da je službeno vozilo z ministrico Emilijo Stojmenovo Duh po avstrijski avtocesti v nasprotju s pravili drvelo z modrimi lučmi, po tem pa so skušali prek veleposlaništva na Dunaju še vplivati na morebitni prekrškovni postopek v tuji državi, je dokončno zapečatilo usodo ministrice za digitalno preobrazbo. A odhajajoča ministrica se je branila tudi z ostrim napadom na medije, še zlasti na N1. Ob tem je na naš račun izrekla več neresnic in manipulacij. Kaj je govorila in kaj je res?

Odhajajoča ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh je na novinarski konferenci, na kateri je sporočila, da je predsedniku vlade ponudila svoj odstop, ta pa ga je le nekaj minut kasneje tudi sprejel, na račun N1 izrekla več neresnic, ki terjajo naša pojasnila in odziv.

Udarila je takoj. Že na samem začetku novinarske konference je o razkritju N1, ki je bilo zanjo usodno, dejala, da vsebuje “številne neresnične navedbe”.

Kar ne drži, a pojdimo po vrsti.

Emilija Stojmenova Duh
Emilija Stojmenova Duh (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

V tem članku smo na podlagi uradnih dokumentov, ki smo jih pridobili in jih ves čas tudi hranili v uredništvu, ter na podlagi uradnih odgovorov treh institucij (ministrstva za digitalno preobrazbo, ministrstva za zunanje in evropske zadeve in policije) razkrili, da je službeno vozilo zdaj že odhajajoče ministrice maja letos po avstrijski avtocesti v nasprotju s pravili vozilo s prižganimi modrimi lučmi.

Ko so zaradi prekoračitve hitrosti od avstrijske policije prejeli poizvedovanje, kdo je vozil, pa so prek slovenskega veleposlaništva na Dunaju skušali doseči še to, da bi Avstrija “odstopila od morebitnega pregona oziroma kaznovanja voznika”.

Prav to je v resnici najhuje in je bilo po informacijah N1 za ministrico tudi najbolj usodno.

Ministrstvo pod vodstvom Emilije Stojmenove Duh je namreč prek slovenske diplomatske mreže skušalo vplivati na morebitni prekrškovni postopek v tuji državi. Nedvoumen dokaz za to pa je dopis prav njenega ministrstva slovenskemu veleposlaništvu na Dunaju, ki ga lahko vidite spodaj.

Foto: N1

Ko odhajajoča ministrica torej trdi, da so navedbe v našem članku neresnične, ker se niso izogibali plačilu kazni, saj je še niso prejeli, ob tem seveda zamolči, da so z uporabo slovenskega veleposlaništva na Dunaju skušali doseči prav to.

A je slovenski veleposlanik na Dunaju Aleksander Geržina to ustavil. Ministrstvu Stojmenove Duh je namreč v odgovoru na njihov dopis pojasnil, zakaj modrih luči sploh ne bi smeli uporabljati, nato pa jim je svetoval, naj “z vidika ugleda Republike Slovenije” kazen za prehitro vožnjo raje plačajo. Tudi ta dokument zdaj prilagamo.

Foto: N1

Odhajajoča ministrica je dejala tudi: “Nihče se ni želel izogniti kazni, globe namreč še nismo prejeli. Novinarki (novinarki N1 Meti Roglič; op. a.) smo v odgovoru to tudi pojasnili, vendar žal te informacije ni povzela.”

In kaj je res? Novinarka Meta Roglič je v članku, ki je spodnesel Stojmenovo Duh, odgovor ministrstva za digitalno preobrazbo objavila v celoti. Izpustila ni niti ene besede.

Objavila je torej tudi tisti del, v katerem je ministrstvo zapisalo, da je “voznik, ki je omenjenega dne vozil službeno vozilo ministrstva, avgusta letos avstrijskim organom posredoval vse potrebne informacije, na podlagi katerih doslej ni bilo ugotovljenih nepravilnosti”.

Kot dokaz prilagamo povezavo na članek, ki je tukaj, posnetek zaslona in novinarkino dopisovanje z ministrstvom za digitalno preobrazbo dan pred objavo razkritja.

Foto: Posnetek zaslona
Foto: posnetek zaslona

Zakaj se je ministrica na tej točki tako zlagala, je nismo mogli vprašati, saj na novinarski konferenci na vprašanja ni odgovarjala.

Je pa priznala, da so avstrijski policiji podatke o vozniku poslali šele po tem, ko jim je slovenski veleposlanik na Dunaju pojasnil, da podlaga za opustitev morebitnega pregona sploh ne obstaja.

Kar le še bolj potrjuje, da je bil njihov prvotni namen izogniti se plačilu kazni po tem, ko so prejeli poizvedovanje avstrijske policije, ki ga lahko vidite spodaj.

To poizvedovanje vsebuje tudi podatek, kje jih je ujel radar, s čimer se je razkrilo še to, da z modrimi lučmi niso le prehitevali stoječe kolone, pač pa so z lučmi vozili vse od okolice Gradca do dunajskega letališča, kamor se je ministrici mudilo na letalo v Ženevo. Da so z modrimi lučmi vozili več kot 200 kilometrov, je Stojmenova Duh sicer priznala tudi sama.

prekršek v avstriji
Foto: N1

Odhajajoča ministrica je na novinarski konferenci povedala tudi, da so jo po objavi N1 novinarji spraševali le še to, ali bo odstopila, in da “niti enega ni zanimalo, ali to dejansko drži”.

Na tej točki pa je ministrico na omrežju X demantiral novinar POP TV, ki je objavil sporočilo, ki ji ga je poslal v sredo po objavi našega razkritja.

O nečem drugem pa bržkone pripoveduje dejstvo, da Emilija Stojmenova Duh sploh ni vedela, da se z modrimi lučmi v tujini ne sme voziti, če ni v tuji varovani koloni, kar ni bila.

Tudi to je namreč spotoma razkrila na novinarski konferenci, ko jo dejala, da “ne voznik ne ministrstvo ne jaz kot predstojnica nismo dobili nobenega klica ali dopisa, da je bilo to ravnanje nepravilno”.

Da minister, ki je na položaju že več kot polovico mandata, ne ve, da se tako ne sme voziti, pove veliko.

Njene obtožbe, da je bilo razkritje N1 “načrtovan poskus diskreditacije tik pred interpelacijo” pa jemljemo kot že ničkolikokrat videno politično folkloro pri nas, s katero se branijo predvsem tisti, ki imajo težave s prevzemanjem odgovornosti za svoja ravnanja.