Kupci na dveh Petrolovih bencinskih servisih na Goriškem so bili prepričani, da v rezervoarje svojih vozil točijo bencin, a je iz polnilnih ročk tekel dizel. Kot so prve poročale Primorske novice, so vozniki ugotovili, da nekaj ni v redu šele, ko so njihovi jekleni konjički med vožnjo začeli poskakovati, izgubljati moč in se ustavljati. Podatka, koliko ljudi je v rezervoar natočilo napačno gorivo, Petrol še nima, zagotavlja pa, da bo oškodovanim strankam povrnil vso nastalo škodo.
Na Petrolovih bencinskih servisih v Rožni Dolini pri Novi Gorici in v Štalonih v Brdih so 26. in 27. januarja številni kupci v svoja vozila natočili napačno gorivo. Prepričani so bili, da točijo bencin, a je iz polnilnih ročk tekel dizel.
Na Petrolu so za N1 potrdili, da je prišlo do mešanja goriv, napako pa je v obeh primerih odkril eden od zaposlenih. “Takoj po zaznani napaki je bila prodaja goriv ustavljena,” so zapisali in dodali, da s kupci, ki so neustrezno gorivo natočili, aktivno rešujejo reklamacijske zahtevke.
O napaki Petrol strank sicer ni posebej obveščal, tudi na bencinska servisa kakšnega posebnega obvestila ni izobesil. So pa v podjetju za N1 povedali, da lahko oškodovani kupci reklamacijo prijavijo na bencinskem servisu, kjer so gorivo plačali ali pa na klicnem centru Petrola.
Ob tem morajo predložiti račun o plačilu goriva, pa tudi račun o popravilu vozila, če so ga že odpeljali k avtomehaniku. Na Petrolu so namreč zagotovili, da bodo “nastalo škodo povrnili v celoti”, kupcem pa se za nastalo situacijo opravičujejo. Podatka, koliko ljudi je v rezervoar natočilo napačno gorivo, Petrol še nima.
V vozilo smo natočili napačno gorivo. Kaj pa zdaj?
Po izkušnjah Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) je bolj pogosto, da vozniki v vozilo na dizelski pogon nalijejo bencin kot pa obratno. “Vrat bencinske ročke je namreč tanjši kot vrat dizelske in jo zato zlahka vtaknemo v vsako odprtino za točenje goriva. Obratno pa je z dizelsko ročko, ki je običajno prevelika za odprtine v vozilih na bencinski pogon,” so pojasnili.
Prav napačno gorivo v vozilih na dizelski pogon sicer predstavlja tudi večje tveganje za raznovrstne tehnične okvare. Na AMZS so za N1 povedali, da dizel v dovodu goriva deluje kot mazivo, še posebej v črpalki. “Če je v posodi za gorivo med nafto pomešan bencin, imamo nasprotni učinek in mešanica deluje kot topilo”. Večja, kot je količina prečrpane mešanice skozi sistem, večja bo posledično škoda na vozilu.
Očitna razlika med ročkama je vidna tudi na spodnji fotografiji: na desni strani je polnilna ročka s tanjšim vratom, na levi pa dizelska z debelejšim vratom.
Avtomehaniki najpogosteje odkrijejo okvare visokotlačne črpalke, dovajalne črpalke, injektorjev, v skrajnih primerih pa tudi celotnega pogonskega agregata. “Pri tem je treba izpostaviti, da so novejša vozila zaradi denimo višjih tlakov in temperatur še bolj dovzetna za tovrstne okvare,” so opozorili.
AMZS voznikom, ki so po pomoti v rezervoar natočili napačno gorivo, svetuje, naj nikar ne vžigajo vozila, temveč naj nemudoma pokličejo v AMZS klicni center oziroma drug asistenčni center. Če pa so vozilo že zagnali – to bo sicer povzročilo večjo škodo – jih bo na napako opozarjala vrsta znakov, ki bodo nakazovali, da z njihovim jeklenim konjičkom ni vse v redu: “zmanjšana moč motorja, neenakomeren tek, ‘cukanje’ in neobičajen bel dim skozi izpušni sistem”. V takih primerih AMZS voznikom svetuje, da vozilo čim prej varno ustavijo in ga ne zaganjajo več, saj je treba neustrezno gorivo iz rezervoarja izčrpati.
“Črpanja napačnega goriva se redko lotimo na licu mesta, saj je popolno izpraznjenje posode za gorivo v veliko primerih ne le zahteven, temveč z vidika požarne varnosti tudi nevaren postopek.” Napačno gorivo zato najpogosteje izčrpajo v delavnicah, kjer posodo izpraznijo in splaknejo, poleg tega zamenjajo tudi filter goriva, celoten sistem dovoda goriva pa očistijo in prezračijo.
Redna cena tovrstnega popravila v AMZS servisnih delavnicah stane 120 evrov. “Ob tem je treba upoštevati tudi, da je treba v primeru prevoza vozila s kraja dogodka plačati tudi strošek avtovleke,” so dodali. Hkrati pa lahko voznik h končnemu strošku prišteje še ceno napačnega goriva, ki so ga morali avtomehaniki izčrpati, in ceno za novo zalogo pravilnega goriva.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje