Letalo z nevarnimi snovmi, ki je zasilno pristalo, za zdaj ostaja na Brniku

Slovenija 01. Okt 202415:40 > 17:01 8 komentarjev

Tovorno letalo prevoznika iz San Marina, ki je moralo na poti iz Frankfurta v Tel Aviv zaradi tehničnih težav zasilno pristati na brniškem letališču, je prevažalo nevarne snovi. To je za N1 potrdil direktor Kontrole zračnega prometa Srečko Janša. Spregovoril je še o nekaterih podrobnostih dogodka, ki je zaradi napetih razmer na Bližnjem vzhodu sprva precej vznemiril slovensko javnost. Po informacijah N1 pristojne službe opravljajo pregled tovora tega letala, ki bo danes ostalo na tleh.

Danes malo pred poldnevom je na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana zasilno pristalo tovorno letalo Airbus A300 družbe San Marino Executive Aviation, ki je letelo iz Frankfurta v Tel Aviv. Posnetek varnega pristanka smo objavili na N1, najdete ga tudi zgoraj.

Kaj se je dogajalo pred tem, so nam pojasnili na Kontroli zračnega prometa. V slovenski zračni prostor je letalo s pozivnim znakom ELY822 priletelo ob 10.40. “O tehničnih težavah letala so nas obvestili iz sosednje dunajske (avstrijske) kontrole zračnega prometa. Zaradi tehničnih težav se je letalo prek avstrijsko-slovenske meje spuščalo. V prvi komunikaciji s slovensko kontrolo zračnega prometa je razglasilo nevarnost druge stopnje (PAN PAN), ni pa še bilo jasno, na katero letališče se želi preusmeriti za pristanek,” so zapisali.

Kontrola zračnega prometa je sprožila preventivno koordinacijo z enotami kontrole zračnega prometa na okoliških letališčih, da bi letalu omogočili vodenje do pristanka.

Letalo razglasilo nevarnost prve stopnje

“V enem od naslednjih javljanj po sprva zelo slabi radijski zvezi je posadka letala razglasila nevarnost prve stopnje (MAY DAY) in zaprosila za pristanek na brniškem letališču. Posadka je sporočila, da prevaža nevaren tovor, prav tako kode nevarnih snovi. Te smo posredovali pristojnim letališkim službam, ki so usposobljene za ustrezno ravnanje (pomena kod nevarnih snovi ne poznamo).” Prva stopnja pomeni, da je letalu grozila resna in neposredna nevarnost.

To je sprožilo posebne protokole za intervencijske službe, letališkim so se tako pridružili še kranjski poklicni gasilci in reševalci. Kot je za N1 povedal direktor Gasilsko-reševalne službe (GRS) Kranj Tomaž Vilfan, sporočene kode niso kazale na to, da bi bilo na letalu orožje. A odgovora na to, kaj točno je bilo na letalu, ni imel.

“S seboj smo imeli vso opremo. Ker nevarne snovi nismo poznali, smo ravnali, kot da je najbolj nevarna.” Podrobnosti o tovoru jim ni uspelo pridobiti, saj je letalo vmes že varno pristalo, je še pojasnil. GRS Kranj je sicer v intervenciji sodelovala z enajstimi gasilci in petimi vozili. “Preizkusili smo vse protokole, ki so res dobro potekali,” je ob tem še dodal Vilfan.

Tovorno letalo, ki je bilo na poti v Izrael, zasilno pristalo na brniškem letališču
Foto: Borut Živulović/BOBO

Po besedah Kontrole zračnega prometa je letalo pred pristankom nekaj časa krožilo, da je porabilo gorivo. Nato se je ob 11.35 napotilo na pristanek na brniškem letališču, kjer je tudi varno pristalo ob 11.40. “Po pristanku tovornega letala v stiski se je takoj normaliziralo odvijanje zračnega prometa v slovenskem zračnem prostoru. Na brniškem letališču so tako takoj začela pristajati letala, ki so letalu v stiski odstopila prednost,” so še sporočili.

Za nekaj dodatnih pojasnil smo prosili tudi direktorja Kontrole zračnega prometa Srečka Janšo. Tudi oni ne vedo, za katere nevarne snovi je šlo, po njegovih besedah pa bi bilo lahko karkoli – kemikalije, baterije, zdravila …

Po informacijah N1 pristojne službe sicer opravljajo pregled tovora tega letala, katerega usoda v tem trenutku še ni znana. Izsledki pregledov bodo po naših informacijah znani najkasneje v dveh dneh, letalo pa bo danes ostalo na tleh.

Imajo pa na Kontroli zračnega prometa nekaj več informacij o tehničnih težavah letala. Kot kaže, je imelo težave s transponderjem, pa tudi z avtopilotom. Janša nam je pojasnil, da morajo zdaj te napake odpraviti, nato pa bo lahko letalo vnovič vzletelo. Po neuradnih informacijah nekaterih naših drugih sogovornikov bi se to lahko zgodilo že ponoči, a potrditve še ni. Prav tako še ni znano, kam bo letalo poletelo – v Tel Aviv, nazaj v Frankfurt ali kam drugam.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje