Na Slovenskih železnicah so si premislili: vlak iz Ljubljane v Istro ostaja

Slovenija 21. Nov 202412:20 1 komentar
Vlak KISS
Foto: Borut Živulović/BOBO

Zeleni vlak oz. sezonski vlak po Istri, do Pulja in nazaj, bo vozil tudi v prihodnje, a s prestopanjem v Buzetu, so za STA danes sporočili iz Slovenskih železnic (SŽ). Napovedali so tudi boljše vlake med Ljubljano in Reko, s hrvaškimi železnicami pa se dogovarjajo tudi o boljši povezavi oz. pogostejših vožnjah vlakov med prestolnicama obeh držav.

SŽ so razmišljale o ukinitvi Zelenega vlak, ker da nosijo vse stroške tega mednarodnega vlaka, ki pa je zaradi majhnega števila potnikov nerentabilen. Gre za sezonski vlak, ki povezuje Divačo in Pulj v času poletne sezone.

O njegovi ohranitvi so se ta teden na sestanku v Zagrebu pogovarjali predstavniki potniškega prometa slovenskih (SŽ-PP) in hrvaških železnic (HŽPP). Tema pogovorov so bile tudi nekatere druge povezave med Slovenijo in Hrvaško, s poudarkom na boljši vožnji vlakov med Ljubljano in Reko ter vpeljavi dodatnih povezav med Ljubljano in Zagrebom.

Na sestanku so po navedbah SŽ dosegli dogovor, da bodo sezonski vlak v Pulj ohranili tudi v prihodnje, z zagotavljanjem zvez s prestopom v Buzetu. “SŽ bodo med Divačo in Buzetom, s povezavo iz Ljubljane, vozile z vlakom v sestavi nove garniture SŽ Stadler. Med Buzetom in Puljem pa bo vozil vlak hrvaških železnic (HŽ). Usklajuje se tudi že vozni red, kjer bo upoštevan optimalni čas za prestop, med 10 in 15 minut,” so za STA pojasnili na SŽ.

Še naprej ostajajo tudi obstoječe vlakovne povezave do Reke in nazaj, izboljšali pa bodo kakovost potovanja. Namesto s klasičnimi potniškimi vagoni bodo SŽ namreč potnike vozile z novimi garniturami Stadler. Te po navedbah SŽ ponujajo sodobno opremljene vagone, nizkopodnost za še lažji vstop tudi gibalno oviranih oseb, so klimatizirane, imajo vtičnice za polnjenje elektronskih naprav in brezžični internet, med drugim pa omogočajo tudi prevoz koles in potovanje v prvem razredu.

SŽ so dale tudi pobudo za še več povezav med Ljubljano in Zagrebom, ki bi jih vpeljali še letos. Pogovori so po navedbah SŽ potekali v smeri, da ponudijo povezave s prestopom v Dobovi. Med Zagrebom in Dobovo bodo potnike vozili vlaki HŽ, med Dobovo in Ljubljano pa vlaki SŽ.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje