V okviru nadgradnje primorske železniške proge med Ljubljano in Divačo je bila zaključena glavnina del na odseku med prestolnico in Brezovico. Vrednost gradbenih del je dosegla skoraj 56 milijonov evrov. Obenem so se že začela tudi dela na odseku med Brezovico in Borovnico, kjer je pogodbena cena z DDV 96 milijonov evrov.
Nadgradnja primorske proge je eden od projektov, ki je oziroma bo na podlagi nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost sofinanciran s sredstvi iz mehanizma za okrevanje EU po koronski krizi. Za odseka med Ljubljano in Borovnico je država namenila sredstva iz 231 milijonov evrov predplačila, ki jih je prejela septembra lani.
Za obnovo 6,9 kilometra dolgega odseka do Brezovice je iz mehanizma za okrevanje namenila 37,9 milijona evrov, dela pa je izvajal konzorcij podjetij Kolektor Koling, SŽ-ŽGP, GH Holding, Pomgrad in CGP.
Potekala so od konca avgusta lani, v okviru del pa je bila izvedena nadgradnja levega in desnega tira ter zgrajen nadomestni armiranobetonski most Mali Graben. Zamenjanih je bilo 16 kilometrov vozne mreže, saniranih sedem podhodov in sedem prepustov, štirje podvozi ter trije mostovi. Prav tako so bili urejeni trije nivojski prehodi, nadgrajen peron na postajališču Tivoli ter postavljenih 8,2 kilometra protihrupnih ograj.
Vsa dela bodo zaključena predvidoma v novembru, so sporočili z Direkcije RS za infrastrukturo.
Medtem so že stekla tudi prva dela za nadgradnjo odsekov Brezovica-Preserje in Preserje-Borovnica. Dela bo izvedel praktično enak konzorcij kot tista med Ljubljano in Brezovico, iz nabora je izpadel le Pomgrad.
Izvajalci so bili uvedeni v delo v začetku septembra, gradbena dela pa so se z zaporo levega tira začela sredi oktobra in bodo trajala predvidoma štiri mesece. Po izvedbi del na levem tiru je nato predvidena izvedba del na železniški postaji Borovnica, začetek del na desnem tiru pa je predviden v maju prihodnje leto. Dela naj bi bila zaključena v februarju 2024.
Nadgradnja 9,4 kilometra dolgega odseka med Brezovico in Borovnico bo sicer obsegala nadgradnjo železniške postaje Borovnica, prenovo peronske infrastrukture na postajališču Notranje Gorice, gradnjo novega nadomestnega mostu v Notranjih Goricah, ureditev nivojskih križanj, nadgradnjo proge in vozne mreže, gradnjo protihrupnih ograj v dolžini 7,8 kilometra in nadgradnjo signalnovarnostnih naprav.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!