Napovedana nadgradnja gorenjske proge: “Iz Kranja v Ljubljano v 15 minutah”

Slovenija 18. Jun 202410:48 14 komentarjev
Fotografija je simbolična (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Največji izziv za Mestno občino Kranj o načrtovani nadgradnji železniške proge Ljubljana–Kranj je po besedah župana Matjaža Rakovca ohranitev kmetijskih zemljišč oziroma zagotovitev nadomestnih. Po njegovih ocenah gre za velik in izjemno pomemben projekt ne le za občane Kranja, temveč za celotno Slovenijo. Da si gorenjska proga po več desetletjih zanemarjanja zasluži celovito prenovo, je na ponedeljkovi predstavitvi predloga državnega prostorskega načrta dejal državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh. "Kranjčani bodo lahko iz središča Kranja v 15 minutah prišli v središče Ljubljane," je napovedal.

Ponedeljkove predstavitve v okviru javne razgrnitve predloga državnega prostorskega načrta (DPN), ki bo potekala do 26. julija, se je udeležilo precej ljudi iz krajevnih skupnosti Žabnica, Orehek, Stražišče, največ pa je bilo krajanov iz Struževega, so danes sporočili iz občine. Ti so namreč nezadovoljni zaradi načrtovane umestitve tovorne postaje v njihovo naselje. Najbolj jih skrbita vpliv hrupa in morebitna izguba kmetijskih površin. Kot je poudaril kranjski župan Matjaž Rakovec, je iskanje rešitev glede zemljišč največji izziv.

“Do konca julija imamo čas in skupaj bomo oblikovali predloge. Vsak tak poseg v prostor je lahko boleč, predstavniki države pa so danes tukaj zato, da nas poslušajo in kar najbolj upoštevajo,” je dejal na predstavitvi. Napovedal je skupni sestanek, na katerega bodo povabili predstavnike krajevnih skupnosti od Žabnice do Struževega.

Poudaril je, da je načrtovana nadgradnja proge velik in izjemno pomemben projekt ne le za občane Kranja, temveč za celotno Slovenijo. “Menim, da je tudi za Struževo to velika pridobitev. Neposredno bodo povezani s centralnim potniškim terminalom, nov most bo imel tudi povezavo za pešce in kolesarje. Za vse bo močno olajšana pot v Ljubljano,” je dejal. Izpostavil je tudi pomen pridobitve sodobne železniške in avtobusne postaje, s katero bi središče Kranja razbremenili avtobusnega prometa.

Matjaž Rakovec
Foto: Borut Živulovič/BOBO

“Po desetletjih zanemarjanja si gorenjska proga zasluži celovito prenovo”

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh je poudaril, da si gorenjska proga po več desetletjih zanemarjanja zasluži celovito prenovo. “Izboljšati želimo prometno varnost, hitrost, frekvenco. Kranjčani bodo lahko iz središča Kranja v 15 minutah prišli v središče Ljubljane,” je napovedal.

Spomnil je, da so javne predstavitve državnega prostorskega načrta namenjene pridobitvi mnenj in odzivov ljudi, te pa skušajo nato čim bolj upoštevati. “Trasa je v grobem določena, možna pa so odstopanja oziroma drugačne tehnične rešitve. Ljudem bomo prisluhnili na podlagi argumentov,” je dodal.

Sprejet DPN bo osnova za izdelavo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja ter za parcelacijo zemljišč in njihov odkup. V času javne razgrnitve bodo potekale predvidoma skupno štiri predstavitve. Poleg omenjene v Kranju so jo že pripravili v Škofji Loki, danes bo sledila v Medvodah, v četrtek pa še v Ljubljani.

Načrtovana proga bi se proti postaji Kranj spustila skozi predor Labore. V tem delu predlog DPN sledi predlogu Direkcije RS za infrastrukturo, da proga poteka po varianti Labore, ki ga je direkcija podala po razburjenju krajanov Orehka in njihovih opozorilih, da bi bila druga različica trase, ki bi šla skozi njihovo naselje, za kraj uničujoča.

vlak
Fotografija je simbolična (Foto: N1)

Na železniški postaji Kranj se bo po načrtu odcepila dvotirna železniška proga Kranj–Naklo. Proga bi prečkala Savo in potekala mimo novega postajališča Struževo. Za Struževim je predvidena navezava nove tovorne železniške postaje Kranj Polica. Med postajališčem Struževo in tovorno postajo Kranj je načrtovan tudi odcep, ki bo omogočal potencialno navezavo železniške proge proti brniškemu letališču, a ta ni predmet tega prostorskega načrta.

Drugi odcep proge se nadaljuje po trasi obstoječega tira kot enotirna proga do Naklega, kjer se s postajališčem konča. Nadgradnja preostanka gorenjske železniške proge na odseku Kranj–Jesenice je predvidena z drugim DPN, za katerega je vlada marca sprejela sklep o pripravi.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje