Že četrti dan zapored si številni v Ljubljani, da bi uredili nujno potrebne dokumente, jemljejo dopuste in manjkajo v šoli. Zaradi večurnega čakanja, ki je posledica stavke na upravni enoti, jim drugega niti ne preostane. Nejevolja je vsak dan večja, sploh med tistimi, ki srečo preizkušajo na več lokacijah po prestolnici. Številni se raje zapeljejo celo na drug konec Slovenije: vse od Sevnice pa do Raven na Koroškem.
Že četrti dan zapored se pred ljubljanskimi upravnimi enotami vijejo dolge vrste. Na Tobačni ulici je v sredo ob 10.30 čakalo več deset ljudi, med njimi otroci in invalidi. “Čakam od 7. ure. Ne dovolijo mi po klančini. Kaj pa storiš, če si na vozičku? Ne morem po stopnicah, zato čakam tukaj,” je ekipi N1 povedal starejši gospod iz Nizozemske, ki si je prišel uredit prebivališče. Njegova spremljevalka ga je ravno v času našega snemanja premaknila v senco. “Nobenih prostorov nimajo za invalide. Ne razumem tega,” je potarnal.
Podobno naveličani in živčni so bili tudi drugi čakajoči, ki so v vrsti stali že tri ure. Nekateri so sedeli na bližnjem pločniku, drugi pa si čas krajšali z brskanjem po telefonu.
Kljub malenkost krajši vrsti so bili ljudje na drugem koncu Ljubljane na Linhartovi cesti enako nejevoljni. “Tu sem bila že včeraj in sem čakala tri ure. Želela sem si urediti termin za glavno vožnjo, a še preden sem prišla na vrsto, ga je nekdo zasedel, zato sem danes spet tukaj. Čakam že dve uri in pol,” je dejala mamica, ki je morala za obisk upravne enote žrtvovati dva dneva dopusta. “To je noro.”
Za njo sta čakala še dva srednješolca, tudi onadva sta — da bi dobila vozniško dovoljenje — manjkala v šoli. “Hodiva od enote do enote in preizkušava srečo. Včeraj sva čakala eno uro, a je bilo nato konec uradnih ur in so vrata enostavno zaklenili. Danes sva bila najprej na Tobačni, vrsta pa je bila tako dolga, da sva se obrnila in prišla na Linhartovo. Čakava že več kot dve uri,” je dejal mladenič.
Na ljubljanski upravni enoti, kjer zaposleni stavkajo že več tednov, so namreč s ponedeljkom prešli na spremenjen način dela. Kot so pojasnili za N1, so od 15. maja kljub stavki vseeno imeli naročene stranke, ki so prišle, nato pa se je presojalo o nujnosti zadev. “A situacija je takšna, da so ljudje zmedeni, k nam so prišli z elektronskimi potrditvami, a so nato kljub temu lahko bili zavrnjeni,” so dejali. Ali je posamezna naloga nujna ali ne, namreč presoja t. i. stavkovna straža.
Zdaj so se naročene termine preklicali, stranke pa obvestili 24 ali pa 48 ur pred predvidenim terminom. Ljudem pa ne preostane drugega, kot da več ur čakajo v vrsti.
Da bi uredili dokumente, iz Ljubljane tudi na Ravne na Koroškem
Upravna enota Ljubljana je ena od 29 od skupno 58 upravnih enot, na katerih so 15. maja začeli stavkati vsak dan. Upravnih enot, ki stavkajo zgolj ob sredah, je 13; tistih, kjer delo poteka normalno, pa 16. Gre za: Cerknico, Dravograd, Laško, Lenart, Ljutomer, Piran, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnico, Sevnico, Sežano, Slovenj Gradec, Tolmin, Ormož, Vrhniko in Grosuplje.
Pred številnimi od naštetih se — kljub temu da zaposleni ne stavkajo — prav tako vijejo kolone. Večino upravnih zadev lahko namreč prebivalci uredijo na katerikoli upravni enoti po državi in ne zgolj v domači. Npr. osebne izkaznice, potne liste, vozniška dovoljenja … medtem lahko prijavo prebivališča opravite zgolj na svoji upravni enoti.
V Grosuplju denimo te dni obravnavajo kar dve tretjini strank, ki prihajajo z območja drugih upravnih enot. Sprejemajo tako naročene kot nenaročene stranke, je za N1 povedala Dragica Urbas z oddelka za upravnonotranje zadeve. Posledično pa se soočajo z “zelo povečanim obsegom dela”. Najdlje je treba čakati na oddajo vloge za osebno izkaznico, potni list in vozniško dovoljenje.
Številni se iz širše okolice Ljubljane, da bi uredili nujno potrebne dokumente, odpeljejo tudi v Cerknico, kjer sistema naročanja nimajo. Zato se čas čakanja ves čas spreminja in je odvisen od števila strank. Tudi na Vrhniki po besedah načelnice Martine Zalar beležijo izjemno povečanje števila strank, obravnavajo jih kar 40 odstotkov več, največ pa prav iz Ljubljane.
Urediti si skušajo predvsem dokumente, za katere ni krajevne pristojnosti. “Za te storitve morajo stranke, žal, čakati več ur. Ker si želimo, da stranke od nas odhajajo zadovoljne in v izogib čakalnim vrstam imamo možnost naročanja na storitev prek aplikacije eSamonaročanje,” pravi načelnica. Prvi prosti termini so šele v sredini julija.
V Sevnici, kjer je v teh dneh občutno več klicev prebivalcev, prav tako opažajo povečan obseg dela, tja pa se po besedah načelnika Franca Judeža pripeljejo tudi stranke iz bolj oddaljenih krajev. “Stranke lahko pridejo ves čas uradnih ur, ki so objavljene na spletni strani,” je dejal. Precej manj gneče pa je na drugem koncu Slovenije, na upravni enoti Ravne na Koroškem.
Točno šest strank se je na Koroško pripeljalo z območja upravne enote Ljubljana. “Strankam se na termin ni treba naročati, pridejo lahko, kadar želijo. Po naši oceni v povprečju strankam ni treba čakati več kot pet minut. Najdlje čakajo od 15 do 20 minut, ko zaradi dopustov ali bolniških odsotnosti ne moremo zagotoviti več kot enega okenca za konkretno storitev,” je pojasnila načelnica Vlasta Božnik.
Bonus video: ekskluzivno soočenje Roberta Goloba in Janeza Janše
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje