Netflix, kralj pretočnih vsebin, ima vedno več konkurence. In resne težave …

Slovenija 02. Jul 202213:15 > 14:04 0 komentarjev
Gledalec gleda Netflix, HBO in Disney+
PROFIMEDIA

Boj med ponudniki pretočnih vsebin je vse ostrejši, Netflix pa izgublja prednost, ki si jo je ustvaril še pred prihodom številne konkurence. Kako videti čim več serij in filmov ter za to porabiti čim manj limita na kartici?

Gledanje televizije danes in pred desetimi leti se je močno spremenilo. Če smo včasih spored preverili v reviji in nato ob točno določeni uri sedli na kavč, da smo ujeli nadaljevanko ali film, se je s časovnim zamikom način spremenil. Še bolj pa klasično gledanje televizije oziroma televizijskih programov spreminjajo ponudniki pretočnih vsebin, ki predvajajo lastne serije in najnovejše filme.

Na začetku epidemije covida-19, ko so mnoge države zapirale javno življenje, so mnogi v naslanjaču pred televizijo preživeli več ur. Ponudniki pretočnih vsebin so si takrat meli roke, predvsem pri Netflixu. Število uporabnikov je naglo raslo, prav tako vrednost podjetja, vendar se je trend obrnil. Po desetletju rasti števila naročnikov so v prvem četrtletju prvič zaznali padec v primerjavi z istim obdobjem lani, razočaranje vlagateljev pa se je poznalo tudi pri vrednosti njihove delnice. Ta je v zadnjih šestih mesecih izgubila 70 odstotkov vrednosti.

Glavni razlog je v vse večji konkurenci, kar pomeni, da z naročnino pri le enem ponudniku ne moremo spremljati vseh serij in filmov, ki bi si jih želeli ogledati, ali pa na drugi strani prazno denarnico, če bi se naročili pri več ponudnikih. Ob tem pa še deljenje gesel, kar s pilotnim projektom v Južni Ameriki Netflix že poskuša omejiti, dražja produkcija in umik iz Rusije. Vodilni pri Netflixu iščejo načine, kako povečati prihodke. Ena od novosti naj bi bila cenejši paket, ki bi vključeval reklame, zaradi počasnejše rasti pa bodo ukinili več kot 100 delovnih mest.

Ob slabih rezultatih v prvem četrtletju letošnjega leta je Netflix v petek napovedal nov krog odpuščanja. Dodatno bodo odpustili 300 zaposlenih, kar je skoraj še enkrat več od napovedi pred mesecem.

Konkurenca Netflix dosega s svetlobno hitrostjo. Disney+, ki je od sredine junija na voljo tudi v Sloveniji, se po številu uporabnikov počasi približuje kralju pretočnih vsebin, še bližje je Amazon Prime. Disney+ je na slovenski trg vstopil kot zadnji, za seboj pa ima številne blagovne znamke, kot so Disney, Pixar, Marve, National Geographic. Bogato zbirkov filmov in serij ima tudi HBO Max, ki ima za seboj studio Warner Brothers, največ domače produkcije pa ima v svoji spletni knjižnici Voyo.

Če bi se želeli naročiti na štiri največje ponudnike pretočnih vsebin, bi za to odšteli približno 45 evrov mesečno, k temu je treba dodati še strošek za internet, brez katerega ne moremo dostopati do vsebin.

Kje so vzroki za težave Netflixa?

Kje vzroke za težave Netflixa vidi urednik Tehnozvezdja Matjaž Ropret? “Prvi je vsebinski, ker ima ta storitev obdobja večje in nato manjše atraktivnosti za gledalce, odvisno od tega, katere serije so takrat aktualne. S tem izzivom se seveda spopadajo vsi tovrstni ponudniki, toda Disney+ ali HBO Max vendarle lahko računata še na konstanten pritok filmov, ki so bili pred (dobrim) mesecem ali manj v kinodvoranah, ti pa še vedno predstavljajo precejšen magnet. Netflix sicer prav tako snema filme, mnogi od njih so povsem solidni in gledljivi, a vseeno niso take megauspešnice, kot jih najdemo pri omenjenih konkurentih,” meni Ropret.

Ob tem izpostavlja predvsem, da šele pri najvišji naročnini, ta mesečno znaša 11,99 evra, omogočajo sliko 4K HDR in hkratno gledanje na več napravah. “Osnovna naročnina s sliko standardne razločljivosti je preživeta in v letu 2022 ne bi smela več obstajati, pa tudi sliko na telefonih, tablicah in računalnikih bi moral ta ponudnik izboljšati. Njegova vrednost za denar se čez leta zgolj slabša,” je prepričan.

Netflix
PROFIMEDIA

Kaj naj vzamem in čim manj zapravim?

Ena bolj finančno in vsebinsko optimalnejših rešitev je kolobarjenje med različnimi ponudniki. Na tak način se lahko z menjavo na vsaka dva meseca ali tri prebijemo skozi glavnino ponudbe pri vsakem, kar je posamezni ponudnik dodal v knjižnico. Tako lahko v nekaj mesecih pri vsakem ponudniku pogledamo, kar nas zanima, in nato presedlamo k drugemu, ob tem pa se izognemu mučnemu čakanju na nove sezone in dele.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!