Nevarna navada slovenskih voznikov, ki povzroča nesreče

Slovenija 06. Jan 202505:15 38 komentarjev
Avtocesta
Smer vožnje (Foto: PROFIMEIDA)

Na slovenskih cestah je vožnja po prehitevalnem pasu postala nekaj povsem običajnega, čeprav je prepovedana. In ne samo, da je prepovedana, je tudi zelo nevarna, opozarja inštruktor vožnje pri AMZS. Če vas pri njej zalotijo policisti, vas čaka kazen. Kako visoka je?

Zagotovo ste med vožnjo po slovenskih cestah že naleteli na voznika, ki je ob praznem voznem pasu vozil po prehitevalnem – čeprav je to prepovedano. Inštruktorji vožnje na AMZS namreč ugotavljajo, da je taka vožnja vse pogostejša, čeprav je prepovedana. “Vožnja po levem prometnem pasu na slovenskih cestah je na žalost postala stalnica. To navado je treba spremeniti,” opozarja inštruktor vožnje AMZS Sandi Sheikha.

Nekoliko drugačne razmere opažajo na Generalni policijski upravi (GPU). Za N1 so povedali, da so v letu 2024 v primerjavi s prejšnjimi leti zaznali manj kršitev neupravičene vožnje po levem pasu na avtocestah in hitrih cestah. Na drugih cestah so letos zabeležili večje število teh kršitev.

Na avtocestah in hitrih cestah so letos zaznali 1.087 kršitev vožnje po levem prometnem pasu avtoceste ali hitre ceste, na drugih lokalnih in regionalnih cestah pa 38.

Vožnja po levem prometnem pasu na avtocestah in hitrih cestah ni dovoljena, če voznik ne prehiteva nobenega vozila. Iz arhiva. (Foto: bralka/N1)

Ob tem policisti dodajajo, da so med kršitelji najpogosteje vozniki osebnih vozil. Ob urah, ko je v veljavi prepoved vožnje po levem prometnem pasu za tovorna vozila, seveda več kršitev zabeležijo pri voznikih tovornjakov.

Kakšne so kazni?

Na GPU so pojasnili, da se kazni za neupravičeno vožnjo po levem prometnem pasu razlikujejo. Če vas policisti zalotijo, da ste neupravičeno na prehitevalnem pasu avtoceste ali hitre ceste, vas čaka globa v višini 150 evrov. Za isto kršitev na ostalih cestah je predpisana globa 80 evrov. Vožnja po avtocestah in hitrih cestah je opredeljena v 30. členu ZPrCP, kjer so opredeljene tudi globe. Določbe 51. člena ZPrCP pa veljajo za ostale ceste.

Taka vožnja je zelo nevarna: izsiljevanje, blendanje …

Inštruktor Sheikha je pojasnil, da se pogosto zgodi, da vozniki po levem pasu vozijo precej počasneje, kot je dovoljeno. Zato ga seveda dohitijo drugi vozniki in pride do neke vrste izsiljevanja: vozniki prižigajo dolge luči in želijo, da se umakne, ali pa se mu nevarno približajo in kršijo varnostno razdaljo. Tako se lahko zelo hitro zgodi prometna nesreča.

“Ko zjutraj pogledamo stanje na slovenskih cestah, pogosto vidimo ‘Prometna nesreča na ljubljanski obvoznici, nalet treh vozil – zaprt levi prometni pas, štajerska avtocesta, izvoz Krtina, nalet petih vozil – zaprt levi prometni pas, dolenjska avtocesta Šmarje-Sap, nalet dveh vozil …’ Ni treba ugibati, da je to pogosto na levem prometnem pasu.”

Policisti ob neupravičeni vožnji po levem pasu opažajo, da se ostali vozniki mnogokrat odločijo, da bodo počasnega voznika prehiteli po desnem oziroma voznem pasu. “To je prepovedano in zelo nevarno,” opozarjajo.

Inštruktor vožnje ocenjuje, da se vozniki verjetno zavedajo, da vozijo na način, ki je zakonsko prepovedan. Meni, da svoje prekrške upravičujejo z različnimi razlogi, češ da nikogar ne ovirajo, da je na desni strani poškodovano vozišče, da je na cesti veliko tovornjakov …

“Treba bo še naprej ozaveščati voznike, da izboljšamo kulturo vožnje,” dodaja. Meni, da bo posledično na cestah manj agresije, manj nesreč, promet pa bo bolj tekoč.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje