
V Koaliciji za trajnostno prometno politiko so kritizirali vladni ukrep podaljšanja veljavnosti vinjet. Menijo, gre za sistemsko nesmiseln ukrep, nepravičen do drugih uporabnikov prometne infrastrukture, ki morajo zaradi nadgradnje vanjo prav tako čakati v zastojih – brez kompenzacije.
Oglaševanje
Podaljšanje veljavnosti vinjet kot kompenzacija za uporabnike avtocest, ki zaradi gradbišč stojijo v zastojih, ni niti pravičen niti sistemsko smiseln ukrep, menijo v Koaliciji za trajnostno prometno politiko.
"Izredne razmere na slovenskem cestnem omrežju zahtevajo niz organizacijskih ukrepov, s katerimi bomo dejansko zmanjšali zastoje in obremenitve, ne pa le poskušali 'kupiti' potrpežljivost voznikov, ki bodo kljub ukrepom še vedno obtičali v kolonah. Namesto tega moramo reševati njihov dejanski problem: omogočiti jim moramo hitrejše, zanesljivejše in udobnejše alternative, na katere se bodo morda z leti navadili ter jih v prihodnosti uporabljali pogosteje," so v današnjem sporočilu zapisali v Koaliciji za trajnostno prometno politiko, ki združuje več nevladnih organizacij in posameznikov.
Oglaševanje
Menijo, da je podaljšanje veljavnosti vinjet nepravično do drugih uporabnikov prometne infrastrukture. "So podaljšali veljavnost terminskih vozovnic za vlake v času, ko železniška infrastruktura doživlja nadgradnjo? So potniki, ki so obtičali v avtobusu zaradi cestnih zapor, dobili cenejšo karto? Odgovor je jasen - ne," so kritični.

Ravno obratno, za (občasne) uporabnike javnega potniškega prometa so cene pred kratkim celo povečale. Cenejši prevoz z avtomobili in hkrati dražji z javnim potniškim prometom je v neskladju z vsemi prometnimi strategijami in podnebnimi načrti, tako na nacionalni kot na evropski ravni, poudarjajo.
Oglaševanje
Navajajo podatek, da v Sloveniji 580.850 državljanov nima vozniškega izpita, prav tako pa 375.224 lastnikov avtomobilov ni lastnikov vinjet, "zato bi bilo pravičnejše, da bi država vlagala v resnično trajnostne alternative, kot so javni prevoz, varno kolesarjenje in hoja, ki so dostopni vsem".
Podaljševanje veljavnosti vinjet ne rešuje prometnih težav, ampak je "politični bonbonček, ki utrjuje odvisnost od osebnega avtomobila in spodkopava cilje države na področju zdravja, gospodarske konkurenčnosti in ohranjanja narave", pravijo.
Menijo, da bi bilo treba v času gradnje okrepiti avtobusne linije na obremenjenih relacijah ter uvesti dodatne prevoze za prednostno vožnjo avtobusov in avtomobilov z večjo zasedenostjo sedišč (npr. hitre avtobusne linije Domžale-BTC), spodbuditi gospodarstvo in javno upravo za delo od doma in zmanjševati število poti, subvencionirati vozovnice za javni potniški promet v obdobjih večjih del in zastojev na cestnem omrežju ter izboljšati usklajevanje investicij med cestnim in železniškim sektorjem, da se dela na najpomembnejših povezavah ne izvajajo hkrati.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje