Nezaželeni električni avtomobili: zakaj jih avtohiše večinoma nočejo

Gospodarstvo 20. Feb 202505:10 19 komentarjev
Električna polnilnica
Foto: Aljaž Uršej/N1

Če ste morda razmišljali, da bi svoj rabljeni električni avtomobil ponudili v odkup kateri izmed slovenskih avtohiš, obstaja precej velika možnost, da boste naleteli na zaprta vrata. O tem, zakaj takšna zadržanost pri odkupu rabljenih električnih vozil, smo se pogovarjali s strokovnjakom za e-mobilnost Davidom Mrvarjem.

Na nas se je obrnil bralec, ki je želel v eni izmed slovenskih avtohiš kupiti nov avtomobil, pri tem pa je v odkup (“staro za novo”) ponudil električni avtomobil. A v avtohiši so ga zavrnili, češ da rabljenih električnih avtomobilov ne odkupujejo.

Kot so za N1 pojasnili na AMZS, so s tem, da številne avtohiše ne jemljejo električnih avtomobilov v zamenjavo, seznanjeni. “Po nam znanih informacijah je povpraševanje po rabljenih električnih avtomobilih v Sloveniji zelo majhno, trgovci pa svojo ponudbo prilagajajo povpraševanju kupcev,” so dodali.

Obrnili smo se na nekaj slovenskih avtohiš in jih vprašali, ali imajo možnost odkupa rabljenega električnega avtomobila. V Avtohiši Malgaj so nam nemudoma odgovorili, da je to pri njih možno.

Drugod so bili z odgovori precej bolj zadržani. V eni izmed ljubljanskih avtohiš so pojasnili, da rabljen električni avtomobil odkupijo, če gre za njihovo znamko (Kia). Ob tem so poudarili, da “trg rabljenih električnih avtomobilov še ni zares vzpostavljen”.

V Avto centru Ravne so pojasnili, da je odkup rabljenih električnih avtomobilov načeloma možen. “Je pa trenutno kar slabo, saj je prodaja električnih avtomobilov upadla za 100 odstotkov,” je povedal eden izmed njihovih prodajalcev. Ob tem je dodal, da so letos doslej imeli le eno stranko, ki se je pri njih informativno zanimala za odkup električnega vozila.

Vodja prodaje v Avtohiši Vič Dejan Ahčin je medtem pojasnil, da ponudbe za odkup električnega avtomobila sploh še niso prejeli, zato s tem “nimajo izkušenj”. Obrnili smo se tudi na druge avtohiše, a odgovorov oziroma pojasnil nismo prejeli.

Zakaj so avtohiše tako zadržane

“Rabljeno vozilo ni plačilno sredstvo. So pa kupci vajeni, da prodajalci radi odkupijo rabljeno vozilo po veliko nižji ceni, kot je na trgu, in se v zameno namesto njih ukvarjajo z ljudmi in s prodajo vozila. Logično pa je, da prodajalec, ki je vzel rabljeno vozilo v odkup, pri tem nekaj zasluži,” je ob začetku pogovora opozoril David Mrvar, poznavalec e-mobilnosti, ki se ukvarja z diagnostiko električnih vozil in pogonskih baterij.

A z rabljenimi električnimi avtomobili je več kot očitno drugače. Zakaj?

Mrvar meni, da gre pri zadržanosti oziroma odklonilnem odnosu do odkupa rabljenega električnega vozila predvsem za to, da večina prodajalcev ni usposobljenih za ugotavljanje, v kakšnem stanju je električni avtomobil. “V njem so nekateri deli, ki jih v klasičnih avtomobilih ni, in je treba preveriti njihovo stanje. Večina prodajalcev ne more preveriti, v kakšnem stanju je na primer baterija, zato jim je neugodno odkupiti električno vozilo,” pojasnjuje sogovornik.

Pri tistih, ki se ukvarjajo izključno ali pretežno z električnimi avtomobili, je drugače, saj imajo diagnostična orodja, da stanje delov preverijo. “Pri nas odkup električnega avtomobila ni problem, razen ko ima stranka nerealno predstavo, kakšno ceno bo zanj iztržila,” dodaja Mrvar.

Električni avto
Foto: Aljaž Uršej/N1

Te pogoste zmotne predstave o tem, koliko je vreden električni avtomobil, po besedah sogovornika izhajajo izpred nekaj let. “Ko se je med korono praktično ustavila proizvodnja čipov, je bilo povpraševanje dosti večje kot ponudba. Takrat so bile cene rabljenih električnih avtomobilov tako visoke, da so včasih presegale celo cene novih. In ljudje mislijo, da je še danes tako,” pojasnjuje.

Kot pravi Mrvar, je ponudba električnih avtomobilov danes velika, povpraševanje pa se je zaradi upada ali pa celo ukinitve subvencij v nekaterih državah bistveno zmanjšalo. “Cene rabljenih vozil so tako zelo padle. Ko kupcem to razložimo, so presenečeni, razočarani, potem pa sami odstopijo od prodaje,” dodaja.

Pri nakupu rabljenega električnega avtomobila sicer največje tveganje lahko predstavlja morebitna iztrošenost pogonske baterije. A Mrvar večji problem vidi v poporodnih težavah industrije. “Nekatere skupine proizvajalcev električnih avtomobilov niso posvetile dovolj časa ’zdravju’ baterije. Baterije znamk, ki so temu dale več pozornosti in poskrbele, da je baterija samodejno varovana na več načinov, imajo danes življenjsko dobo za 2.000.000 kilometrov, kar je veliko več kot življenjska doba avtomobila samega. Če pa za varovanje baterije ni poskrbljeno, zdržijo 100.000 kilometrov,” pojasnjuje.

Kako se najlažje izognemo dejavnikom tveganja, ki skrajšujejo življenjsko dobo baterije:

  • kupimo vozilo, ki ima urejeno vsaj hlajenje baterije, najbolje pa, da ima tudi ogrevanje. Takšni so danes skoraj vsi avtomobili z izjemo nissan leafa, navaja Mrvar.
  • preverimo, ali lahko spremljamo temperaturo baterije in jo dodatno znižamo po potrebi,
  • v nastavitvah izberemo možnost, da se polnjenje ustavi od 70 do 80 % napolnjenosti in se baterija izprazni samo do 20 % napolnjenosti,
  • izogibamo se nepotrebnemu hitremu polnjenju (50 kW in več),
  • izberemo vozilo z ustrezno velikostjo baterije.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Priporočeno vsebino