Naši telefoni so že zdavnaj postali "banke", prek katerih lahko mnoge storitve opravimo kadarkoli in kjerkoli, položnice plačujemo s QR-kodo, paket nam poštar pusti kar pred vhodnimi vrati ali na drugem dogovorjenem mestu. Naša življenja so zaradi digitalizacije postala lažja, a dejstvo je, da vsega ne moremo opraviti po spletu in moramo fizično obiskati poslovalnico. In takrat – če hodimo v službo – nastane težava: odpiralne čase pošt so namreč skrajšali že pred dvema letoma, poslovalnice bank so ob sobotah v večini primerov zaprte. Zakaj? Preverili smo, koliko so (če sploh) odpiralni časi bank in pošt prilagojeni delovno aktivnim ljudem in kaj o tem menijo stranke.
Intesa Sanpaolo Bank ima po državi 42 poslovalnic. Kljub temu da so v vseh večjih krajih, mnogi delovno aktivni Slovenci – če ne prilagodijo svojega dela – bančno storitev težko opravijo. Poslovalnice so sicer odprte vsak delavnik, a le med 8.30 in 13. uro, v popoldanskem času pa od 14.00 do 16. 30, kar lahko številnim pomeni precejšen logistični zalogaj.
Za primer vzemimo delovno aktivno osebo, ki je doma v Logatcu, zaposlena pa v 30 kilometrov oddaljeni Ljubljani. Njen delavnik se začne ob 8. uri zjutraj, konča ob 16. uri. Recimo, da si želi urediti novo kreditno kartico in mora zato fizično v poslovalnico. Če iz službe ne bo odšla prej, bo poslovalnica Intese Sanpaolo Bank, preden bo prišla do Logatca, že zaprta. Na obisk poslovalnice v soboto lahko pozabi, saj so, kot odgovarjajo v banki, “zaradi manjšega obiska sobotni urnik poslovalnic ukinili”.
Poglejmo primer iste osebe, le da je ta komitentka Nove Ljubljanske banke (NLB). Poslovalnica v Logatcu se odpre ob 8. uri in je tri dni na teden odprta do 16. ure, kar pomeni še več prilagajanja. Ob petkih se zapre že ob 15. uri, torej obisk poslovalnice za dotično osebo ni mogoč, edina možnost je, da banko obišče v sredo, ko se ta zapre šele ob 18. uri. Tudi v drugih krajih širšega časovnega okna za obisk poslovalnice komitenti nimajo, saj je v državi “ob sobotah odprta ena poslovalnica, do 19. ure je vsaj enkrat tedensko prav tako odprta ena poslovalnica”. V NLB prednost vidijo v tem, da imajo poleg 71 klasičnih poslovalnic tudi mobilno poslovalnico Bank&Go na kolesih, ki redno obiskuje 24 krajev na podeželju.
Kaj pa če je oseba komitentka Nove KBM? Z omenjene banke so nam odgovorili, “da so glede števila bančnih točk, na katerih lahko stranke opravljajo bančne storitve, najdostopnejša banka v državi, saj smo poleg poslovalnic strankam za opravljanje najpogostejših bančnih storitev na voljo tudi na vseh poštah po Sloveniji”. (Več o odpiralnih časih pošt pišemo v nadaljevanju.) “Tiste poslovalnice, ki so v večjih nakupovalnih središčih po državi, so odprte tudi ob sobotah do 18. ure,” dodajajo. V Logatcu je poslovalnica Nove KBM odprta med 8.30 in 17. uro, kar pomeni, da bi lahko osebi, če na cesti ni zastojev, celo pravočasno uspelo priti do banke.
Več manevrskega prostora ima oseba, če želi opraviti storitev na pošti. Pošta Slovenije ima po državi skupno 452 poslovalnic, od tega jih je 161 pogodbenih: “Vsak dan je do 19. ure odprtih 35 pošt in tri pogodbene pošte,” pravijo na Pošti Slovenije, ostale se zaprejo prej. V konkretnem primeru se poslovalnica v Logatcu zapre ob 18. uri, odprta je tudi ob sobotah, in sicer do 12. ure. “Ob sobotah je odprtih 59 pošt in 65 pogodbenih pošt, ki so razpršene po vsej državi, s čimer zagotavljamo enakomerno regijsko pokritost,” še odgovarjajo na Pošti.
Kaj o odpiralnih časih poslovalnic menijo stranke, si lahko pogledate v videu na vrhu članka.
“Stranke želijo storitev opraviti, ko jim ustreza, ne glede na odpiralni čas enot ali lokacijo”
V Pošti Slovenije pravijo, da so v letu 2020 spremenili delovne čase pošt zaradi obsežnih sprememb in navad uporabnikov. Število storitev, ki se opravljajo na poštnih okencih, nezadržno pada, epidemija covida-19 je to le še pospešila. “Stranke vse pogosteje uporabljajo mreže alternativnih sprejemno-izročilnih mest, kot so paketomati in pogodbeni izvajalci, s katerimi ima Pošta Slovenije sklenjeno pogodbo za sprejem in izročanje pošiljk.” Gre za 210 Petrolovih bencinskih servisov, 46 bencinskih servisov MOL in poslovalnice, ki so odprte 24 ur na dan. Na teh je mogoče kupiti kuverte, dopisnice, razglednice, oddati navadna in standardna pisma itd.
Tudi v NLB poudarjajo, da je epidemija spremenila navade strank. “Za digitalizacijo je pomenila neke vrste pospeševalec. Spremembe, za katere bi sicer potrebovali leto ali celo več, so se zgodile v nekaj mesecih.” Natančneje to pomeni, da je strankam 24 ur na dan na voljo kontaktni center prek telefona, elektronske pošte ali videoklica. “Ta omogoča identifikacijo stranke, bančniki pa tako zanje opravijo praktično vse storitve, ki jih stranke lahko opravijo v klasični poslovalnici. Ne gre za robota, ampak za osebni kontakt z bančnikom v živo,” pravijo v NLB. O spremenjenem odpiralnem času ne razmišljajo prav zaradi priljubljenosti digitalnih načinov poslovanja, ker “želijo stranke storitev opraviti, ko jim ustreza, ne glede na odpiralni čas enot ali lokacijo”.
Prednost digitalizacije vidijo tudi v Intesi Sanpaolo Bank, kjer “se komitenti, ki so uporabniki spletne in mobilne banke, lahko s svojo mobilno napravo ali računalnikom z bančnikom povežejo prek spletnega klepeta”. A vseeno so prepričani, da imajo tradicionalne poslovalnice še vedno ključno vlogo. To opažajo tudi v Novi KBM, saj “stranke poslovalnice obiščejo, ko opravljajo kompleksnejše ali dolgoročne bančne posle, kot je najem kredita”.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje