Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je zaključilo posvetovanje z Italijo na planski ravni glede vzporednega tira za zdaj še predvideni enotirni progi Divača–Koper. Italija predlaga spremljanje učinkovitosti omilitvenih ukrepov in monitoring ter nadaljnje sodelovanje, kar bo Slovenija upoštevala, so sporočili.
Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper, ki ga je DZ sprejel leta 2017, predvideva izgradnjo nove enotirne proge na tem odseku. Gradbena dela so stekla leta 2021, medtem pa je ministrstvo za infrastrukturo dalo pobudo za spremembe in dopolnitve državnega lokacijskega načrta, ki bi omogočale izvedbo dvotirne proge.
Za mnenje o tem projektu je Slovenija zaprosila Italijo do 15. maja, so danes sporočili z okoljskega ministrstva. Kot so dodali, je čezmejno sodelovanje pri okoljskih presojah pri velikih infrastrukturnih ureditvah zelo pomembno, saj okolje ne pozna meja. Slovenija in Italija sodelovanje na okoljskem področju izvajata v duhu dobrega sodelovanja in strokovno, so poudarili.
Mnenje so na ministrstvu prejeli v roku, pri čemer je Italija poudarila pomen implementacije omilitvenih ukrepov za področje narave, voda, hrupa in krajine, kot izhajajo iz okoljskega poročila in monitoringa. Predlaga spremljanje učinkovitosti omilitvenih ukrepov in monitoring ter nadaljnje sodelovanje, kar bo Slovenija upoštevala, so navedli.
Čezmejni postopek je obsegal notifikacijo Italiji, potrditev sodelovanja Italije, organizacijo 30-dnevne javne razgrnitve v Italiji, dvostransko posvetovanje strokovnjakov, pridobitev mnenj vseh pristojnih organov v Italiji in pripravo končnega stališča Italije.
S tem je čezmejno posvetovanje na ravni plana zaključeno in naj bi ga vlada sprejela oktobra.
Za izvedbo projekta vzporednega levega tira bo med drugim treba sprejeti novelo zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper. To so na ministrstvu za infrastrukturo že pripravili in prejšnji teden dali v javno obravnavo. Komentar je mogoče oddati do 1. junija.
Z novelo zakona se bo vzpostavila pravna podlaga, da bo družba 2TDK pridobila koncesijo za izgradnjo in gospodarjenje z novim vzporednim tirom pod enakimi pogoji, kot veljajo za enotirno progo, ki se že gradi. Hkrati na ministrstvu predlagajo odpravo možnosti sodelovanja druge države v lastništvu in upravljanju družbe 2TDK.
Dvotirna proga na trasi med Divačo in Koprom bo imela po navedbah ministrstva za infrastrukturo številne pozitivne učinke na pretočnost in varnost železniškega prometa. Nova proga z dodatnim vzporednim levim tirom bo znatno prispevala k nadaljnji krepitvi povezav za tranzit tovora iz koprskega pristanišča na Madžarsko, v Avstrijo, Nemčijo in Ukrajino. Hkrati bo lahko prevzela del cestnega prometa iz koprskega pristanišča, so še navedli.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje