
Slovenski kupci smo se znašli na udaru še ene prevare. Prevaranti so ustvarili kopico lažnih ljubljanskih trgovin, ki zaradi finančnih težav zapirajo vrata. Kupcem v svojih spletnih trgovinah ponujajo velike popuste, to pa agresivno oglašujejo na Facebooku. Videz pristnosti ustvarjajo s fotografijami, ki so jih prenesli z Amazona ali ustvarili z umetno inteligenco. Ljudje, ki so v teh trgovinah karkoli naročili, so prejeli cenena oblačila iz Kitajske. Govora o kakršnemkoli vračilu seveda ni.
Na Facebooku se v zadnjem obdobju pojavlja kopica oglasov za lažne ljubljanske trgovine z oblačili. Te se na vse pretege trudijo dajati vtis, da imajo v Ljubljani svoje prodajalne, hkrati pa aktivno tudi spletno prodajo in trgovino. Lažnih trgovin in njihovih profilov na Facebooku je veliko, vse pa delujejo na skoraj enak način.
“Trgovina” Atelier Ljubljana se predstavlja kot spletna trgovina z moško modo. Njen profil na Facebooku se nepozornemu očesu ne bi zdel nič kaj nenavaden. Izstopa le zelo majhno število objav in veliko število oglasov. V četrtek je bilo na Facebooku aktiviranih 21 oglasov, ki so bili aktivni tudi v petek dopoldne. Njihova vsebina je bila skorajda enaka, v nekaterih primerih je bilo besedilo celo prekopirano.
Vsi oglasi so kupce obveščali o žalostni vesti, da se trgovina zapira. Polovica oglasov je kot razlog navajala “brutalen vlom”, druga pa dejstvo, da se kot majhno podjetje nikoli niso mogli kosati z večjimi ponudniki. Pred zaprtjem so napovedali še zadnjo akcijo in velika znižanja v njihovi spletni trgovini ter priložili povezavo.

Čeprav v oglasih navajajo, da trgovino zapirajo po “mnogih letih”, pa profil Atelier Ljubljana ni star več kot en dan. Facebookov profil lažne trgovine so ustvarili v četrtek, na isti dan pa so registrirali tudi domeno, na kateri gostuje njihova spletna trgovina. Znaki, da gre za prevaro, ležijo sicer vsepovsod. Besedila oglasov so napisana nerodno in opremljena s fotografijami, ki jih je očitno ustvarila umetna inteligenca. Na njih so denimo policijski avtomobili, ki niso v barvah slovenske policije, medtem ko je pročelje trgovine na vsaki fotografiji drugačno.
Tudi spletna stran je polna namigov, da gre za prevaro. Fotografije modelov so v resnici vzete iz baz simboličnih fotografij, nekatere fotografije oblačil pa so zelo očitno vzete z velikih spletnih trgovin, kot so Amazon in Ali Express. Tu so tudi precej zabavni spodrsljaji pri cenah, ki se po večini gibajo med 30 in 60 evri. Lahko pa kljub znižanjem do 80 odstotkov kupite moški pulover za 1.129 evrov.
Da se prevaranti niso najbolj potrudili, kažejo nekateri napisi, ki so jih pozabili prevesti v slovenščino. Tako kupce na nekaterih zavihkih o zapiranju trgovine in popustih obveščajo v češčini, kar ni naključje. Na spletu lahko najdete lažno trgovino BeranPraha, ki deluje na povsem enak način kot Atelier Ljubljana. Profila na Facebooku sta videti enako, vsebina oglasov z obvestilom o zaprtju prav tako. Edina razlika je, da spletna trgovina BeranPraha, ki so jo zagnali 3. marca, ne obstaja več.

Atelier Ljubljana ni edina lažna trgovina, ki se je v pomladnih mesecih pojavila slovenskim uporabnikom. K nakupom med drugim vabijo Ljubljana Moda, Moda Ljubljana in Vanir Ljubljana. Vse so bile ustvarjene v marcu ali aprilu, vse v oglasih sporočajo, da zaradi finančnih težav zapirajo trgovino, in vsem kupcem pred zaprtjem ponujajo veliko razprodajo v spletnih trgovinah.
Kaj se zgodi, če nekdo prevarantom nasede in naroči oblačila? Nekateri uporabniki so na Facebooku zapisali, da so po naročilu in plačilu prejeli oblačila slabe kakovosti, ki so jih opazili v ponudbi nekaterih cenenih kitajskih ponudnikov. Ena uporabnica je pri tem dodala, da so ji ob zahtevi vračila odpisovali v nemščini.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje