Pristojni parlamentarni odbor je podprl vladni predlog zakona o cestninjenju. Ta v slovenski pravni red prenaša določbe evropske direktive glede novega načina zaračunavanja cestnine za tovorna vozila glede na emisije ogljikovega dioksida.
Odbor državnega zbora za infrastrukturo, okolje in prostor je na današnji seji podprl vladni predlog zakona o cestninjenju. Ta v slovenski pravni red prenaša določbe evropske direktive glede novega načina zaračunavanja cestnine za tovorna vozila glede na emisije ogljikovega dioksida in opredeljuje novo, enodnevno vinjeto.
Predlog opredeljuje razvrščanje tovornih vozil v posamezne emisijske razrede CO2, ki pomenijo osnovo za določanje višine cestnine. “S tem se vzpostavlja sistem, ki bo v večji meri upošteval vidik varovanja okolja oz. negativen vpliv prometa na okolje,” je pojasnil državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh.
Ureja se nova, z direktivo predpisana razmerja med posameznimi vrstami elektronskih vinjet. Ob tem se po njegovih navedbah opredeljuje nova vrsta kratkotrajne elektronske vinjete, in sicer enodnevna vinjeta, ki se bo začela uporabljati najpozneje s 25. marcem 2030.
Na novo je definirano postopanje prekrškovnega organa v primerih, ko je cestninski prekršek storjen z motornim vozilom, registriranim v drugih državah EU ali državah Evropskega gospodarskega prostora. S tem se uvaja poenoten postopek pridobivanja podatkov o lastništvu motornih vozi in vzpostavlja večja učinkovitost na področju ukrepanja zoper tuje kršitelje.
Odbor je k predlogu sprejel številna dopolnila, ki so sledila tudi pripombam zakonodajno-pravne službe DZ. Zavrnil pa je predloge dopolnil SDS. Z enim so želeli črtati možnost za uvedbo dodatnega cestninjenja oz. za morebitno uvedbo predornin in mostnin, a je Rajh zatrdil, da je strah, da bi se to zgodilo, neupravičen. V SDS so predlagali tudi znižanje cene polletne vinjete, a je Rajh povedal, da razmerja med vinjetami predpisuje evropska direktiva.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje