Objavljamo izpovedi nekdanjih zaposlenih v Inplastu: Strankam smo morali lagati

Slovenija 27. Sep 202413:51 14 komentarjev
Podjetje Inplast okna in vrata
Podjetje Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)

Kaj se je dogajalo za štirimi stenami celjskega podjetja Inplast, ki ga zaradi suma poslovne goljufije zdaj preiskuje tudi policija? Za N1 sta spregovorila nekdanja zaposlena in natančno opisala, kako je podjetje stranke zavajalo in jim lagalo. "Stranka je dan pred obljubljeno montažo demontirala vsa stara okna v hiši. Imela je luknje v hiši, mi pa oken niti v Slovenijo nismo pripeljali. Strankam smo vsak dan morali lagati," se spominja nekdanja zaposlena. Tako kot potrošnikom podjetje Inplast — ki je prav te dni izbrisalo še svojo spletno stran — tudi njej še vedno dolguje denar. Poleg policije in tržnih inšpektorjev podjetje zdaj v izrednem nadzoru preiskujejo še inšpektorji za delo.

Po izpovedih opeharjenih strank, ki so pri celjskem podjetju Inplast naročile okna, plačale 100-odstotni avans, nato pa ostale praznih rok, sta za N1 spregovorila tudi dva nekdanja zaposlena v podjetju.

“Strankam smo lagali vsak dan,” priznava ženska, ki je delala v razstavnem salonu Inplasta. Da bi jih lažje prepričali o nakupu, so po navodilih vodstva okna in vrata predstavljali kot nemški proizvod, pa čeprav so izdelke uvozili iz Poljske ali Bosne in Hercegovine.

“Izdelki so bili nekakovostni, kar je posledično pomenilo še več reklamacij, ki se jih ni reševalo. Stranke, ki so na montažo že tako čakale po pol leta, pa so morale čakati še dlje,” pripoveduje moški, ki je bil zaposlen kot monter. “Lani so nato ljudem začeli ponujati, da bodo v primeru, da plačajo 100-odstotni avans, okna dobili najkasneje v mesecu dni. A jih niso.”

“Moški je prišel s kamionom in grozil, da se bo zapeljal v salon”

Nezadovoljne in besne stranke so vsak dan klicale v razstavni salon. “Klicali so na vse možne številke, ki so bile kadarkoli objavljene na spletu, mi smo se pa lagali, ker nam drugega ni preostalo,” opisuje nekdanja zaposlena.

“Spomnim se enega primera, ko me je klical moški, ki je imel tisti dan planirano montažo oken. Vprašal me je, ali so monterji že na poti, jaz pa sem mu odgovorila pritrdilno, saj je tako pisalo v delovnem načrtu. Izkazalo se je, da niso bili na poti. Gospod je že dan prej demontiral stara okna, pripravil odprtine. On je imel hišo dobesedno odprto, mi pa oken v Sloveniji sploh nismo imeli.”

silhueta
Fotografija je simbolična. (Foto: Denis Sadiković/N1)

Po njenih besedah so na neki točki telefone nehali dvigovati, telefonske številke strank pa so si shranili, da so točno vedeli, komu se ne smejo javiti.

A stranke so iz vseh koncev države v salon prihajale tudi osebno “in se na nas zdirale. Logično, saj so ljudje vložili veliko denarja,” pravi. “Enkrat je moški prišel s tovornjakom in grozil, da se bo z njim zapeljal v salon. Direktorica Melita Zupanc se je v takih primerih zaklenila v pisarno ali pa odšla čez cesto na kavo.”

Ljudi, ki so želeli nova okna, sem prepričeval, naj se za nas nikakor ne odločijo

Tudi če so stranke montažo vendarle dočakale, z izdelkom v večini primerov niso bile zadovoljne, pravi nekdanji monter v Inplastu. Po njegovih besedah so manjkali številni deli, kot so denimo žaluzije. “Ljudi, ki so želeli nova okna, sem prepričeval, naj se za nas nikakor ne odločijo,” je iskren.

silhueta
Fotografija je simbolična. (Foto: Denis Sadiković/N1)

“Ko smo prišli na teren, smo morali od strank zahtevati celotno plačilo, sicer nismo smeli začeti delati. Zgodilo se je, da smo pri stranki doma čakali tudi po več ur,” opisuje.

Očitki o kričanju

Naša sogovornika sta bila v Inplastu večkrat tudi priča kričanju direktorice Melite Zupanc. “Na nas je pritiskala. Nejevoljna je bila, če so zaposlene morale koristiti nego za otroka. Prav tako nismo smeli koristiti dveh tednov dopusta v kosu, kar je zakonsko obvezno. Včasih je imela tudi izpade, ko je na nas kričala in nas zmerjala.”

Ne le strankam, Inplast naj bi ostajal dolžan tudi zaposlenim

Kot smo poročali, poslovni register kaže, da je blagovno znamko Inplast najprej tržilo podjetje Plus plast, katerega lastnica in direktorica je Melita Zupanc. Sama se na spletu predstavlja kot avtorica e-knjig na področju odkrivanja notranje moči in delovanja uma, kot certificirana izvajalka hipnoterapije in natalna astrologinja. Poleg podjetja z okni in vrati namreč vodi še Center za preobrazbo uma in Million Euro Academy.

Letos spomladi so se na treh bančnih računih podjetja Plus plast začele blokade. Zakaj, uradno ni znano, je pa podjetje na seznamu davčnih neplačnikov Finančne uprave RS (Furs). Poleti je Plus plast vse tri bančne račune zaprl. Podjetje tako trenutno po podatkih v Ajpesu nima bančnega računa, ki ga mora sicer po zakonu o davčnem postopku imeti vsako podjetje v Sloveniji.

Lani poleti je nato nastalo podjetje Inplast, katerega edini lastnik in direktor je Klavdijo Sivka. A več znakov kaže, da sta podjetji — in lastnika — povezani: ob otvoritvi razstavnega salona v Celju maja lani je bila Zupanc zbranim predstavljena kot direktorica, čeprav je to — kot rečeno — uradno Klavdijo Sivka.

Razstavni salon je podjetje pred kratkim popolnoma izpraznilo, v teh dneh pa je izginila tudi spletna stran. Prav tako niso več dostopne spletne strani Centra za preobrazbo uma in Million Euro Academy, ki ju vodi Melita Zupanc.

Spletna stran celjskega podjetja Inplast ni več dostopna. (Foto: Posnetek zaslona)

Direktorica Melita Zupanc se je odzvala šele po objavi članka

Tako Melito Zupanc kot tudi Klavdija Sivko smo večkrat skušali priklicati, a se na telefon ni javljal nihče. Prav tako nista odgovorila na naša elektronska sporočila.

Nekaj dni po objavi članka smo v uredištvo prejeli elektronsko sporočilo z odzivom v imenu direktorice Melite Zupanc. Zaposlena je po njenih besedah v podjetju delala od junija do sredine decembra 2023, stika s strankami ali prodajnimi aktivnostmi pa da ni imela. Zupanc je prav tako zanikala trditve o zaklepanju v pisarno in zapuščanju razstavnega salona. Po njenih besedah so neresnične tudi obtožbe o mobingu in kričanju, zaposlena pa da je sama kršila navodila delodajalca ter z napačno izvedenim naročilom podjetju povzročila finančno škodo v višini več tisoč evrov.

Po tržnih inšpektorjih v nadzor še inšpektorji za delo

Kot smo poročali, zaradi suma poslovne goljufije podjetje preiskuje policija. Inplast je pod drobnogledom tržnih inšpektorjev, ki prek spleta potrošnike zdaj pozivajo k previdnosti pri nakupu. Pred kratkim so se v izredni inšpekcijski nadzor odpravili še inšpektorji za delo.

“Zaradi kršitev delovnopravne zakonodaje je bila izdana ureditvena odločba in uveden postopek o prekršku. Zaradi suma povezanosti podjetij in morebitnih kršitev delovnopravne zakonodaje je bil opravljen inšpekcijski pregled tudi v podjetju Inplast okna d.o.o. Tudi tam je bila zaradi kršitev delovnopravne zakonodaje izdana ureditvena odločba in uveden postopek o prekršku,” so pojasnili za N1. Postopka še potekata, zaradi občutljivosti osebnih podatkov pa nam več informacij niso mogli posredovati.

Oba sogovornika pa medtem poudarjata, da bi pristojni po podjetju morali udariti že prej. Po njunih besedah se je namreč redno dogajalo, da so plače zamujale, prispevki pa niso bili plačani. “Vsak mesec sem prejela pošto zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Inplast pa mi še vedno dolguje tudi nadomestilo za neizkoriščen star in nov dopust, regres ter še eno plačo,” pravi nekdanja zaposlena, ki je podjetje prijavila inšpektoratu.

“Tudi veliko podizvajalcem ostajajo dolžni,” pripomni monter. “Prijave niso od danes, a se službe, kot je inšpektorat, niso odzvale. Današnjo situacijo bi lahko preprečili.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje