V nedeljo, 15. decembra, je začel veljati nov vozni red v notranjem in mednarodnem prometu, ki je prinesel nekaj sprememb. Zaradi obsežnih del na javni železniški infrastrukturi in predvsem zaradi gradnje novega Potniškega centra Ljubljana bo na progi Ljubljana – Zidani Most več sprememb, na ostalih progah se organizacija prometa ohranja na način kot v preteklem voznem redu, ponekod se bo tudi povečalo število vlakov in s tem razširila ponudba za potovanja.
Število potnikov narašča, letos bo število prepeljanih potnikov preseglo 16 milijonov in vozni redi so oblikovani tako, da se trend rasti načrtuje tudi v prihodnjem letu. Nov vozni red je že objavljen v iskalniku voznega reda na www.slo-zeleznice.si.
Zaradi zmanjšane propustnosti prometa na železniški postaji Ljubljana v času del in v želji, da se ponudba vlakov čim manj okrne, sta z novim voznim redom postavljena tudi dva začasna nova perona na železniški postaji Ljubljana. Eden je na zahodni strani železniške postaje, pri nadvozu nad Dunajsko cesto v Ljubljani (peron ob tiru 92), drugi pa na vzhodni strani postaje ob parkirišču Železniška postaja Ljubljana (peron ob tiru 91). Na novem peronu ob tiru 92, pri nadvozu nad Dunajsko cesto, imajo končno ali začetno postaj trije pari vlakov, ki vozijo med tednom na progi Ljubljana-Kamnik Graben ter en par vlakov, ki vozi na tej progi ob sobotah. Postanek ima tudi en par vlakov, ki vozi ob delavnikih na progi Ljubljana-Jesenice. Pri tem je poskrbljeno tudi za možnost potovanja oseb z omejeno mobilnosti, ki smo jim na voljo za podporo in individualno organizacijo potovanja.
V mednarodnem prometu bosta na voljo dva dodatna para vlakov med Mariborom in Gradcem, na račun novih garnitur SŽ bo izboljšana tudi ponudba voženj v smeri Pulja in Reke.
SPREMEMBE V VOZNEM REDU NA OMREŽJU SLOVENIJE
- Proga Ljubljana-Zidani Most-Maribor/Dobova z največjimi spremembami zaradi del
Zaradi obsežnih del na javni železniški infrastrukturi in predvsem zaradi gradnje novega Potniškega centra Ljubljana imamo v prometu velike omejitve. Promet bo organiziran tako, da bo kljub oviram zaradi del zagotovil prevoz vseh potnikov glede na pričakovane tokove.
Na progi Ljubljana – Zidani Most bo dnevno med delavniki vozilo 11 vlakov manj, skupno bo vozilo še vedno 76 vlakov. Nekateri vlaki, ki sedaj vozijo do Litije bodo vozili podaljšano do Zidanega Mosta. Bomo pa zato okrepili ostale kapacitete vlakov in dodali postanke regionalnim vlakom na postaji Litija. Promet bo organiziran tako, da bo zagotovil prevoz vseh potnikov glede na pričakovane tokove potnikov.
Med Ljubljano in Mariborom bo vozilo dnevno 63 vlakov, namesto 10 vlakov izven prometnih konic pa bo organiziran nadomestni avtobusni prevoz na relaciji Ljubljana-Celje in sicer direktno po avtocesti, da se potovalni čas ne bo podaljšal.
Dodatni jutranji vlak med delavniki se načrtuje na progi Sevnica-Celje. Dodaten bo tudi jutranji vlak med Mariborom in Zidanim Mostom, ki bo z združevanjem z vlakom iz Dobove v Zidanem Mostu nadaljeval vožnjo do Ljubljane. Dva dodatna para vlakov bosta vozila med Mariborom in Gradcem.
Vlaki iz Ljubljane za Sevnico oz. obratno (en večerni in dva jutranja) bodo podaljšali vožnjo do Dobove oz. obratno.
- Proga Ljubljana-Jesenice in Ljubljana-Kamnik Graben: brez večjih sprememb v voznem redu
Zaradi nadaljevanja prenove in nadgradnje glavne železniške postaje v Ljubljani bo na progah Ljubljana – Jesenice in obratno ter Ljubljana – Kamnik Graben in obratno manjši del vlakov, predvsem izven konic, tudi v novem voznem redu vozil do začasnega novega postajališča Ljubljana Šiška.
Vsi vlaki do/s postaje Ljubljana Šiška bodo imeli kot doslej povezavo do/s postaje Ljubljana, z LPP avtobusno linijo: SŽ Šiška – SŽ Kolodvor. Linija bo kot doslej imela tudi vmesne postanke na postajah Tivoli, Gosposvetska in Bavarski dvor in bo tako nudila dodatno možno povezljivost z mestom. Še vedno bo veljala integrirana ponudba – vozovnica SŽ in vozovnica IJPP veljata za prevoz z avtobusno linijo LPP med postajama SŽ Šiška in SŽ Kolodvor.
- Proga Pragersko – Hodoš: dodaten jutranji vlak
Ob koncih tedna bo vozil nov vlak na progi Maribor-Pragersko-Hodoš. Ob koncu tedna bo vozil tudi dodatni vlak med Mariborom in Pragerskim, ki bo imel povezavo na vlak Citadela MV 246.
- Proga Ljubljana-Sežana-Nova Gorica/Koper, Rakitovec, Ilirska Bistrica: dodatni jutranji vlaki
Dodatni par jutranjih vlakov, ki bo imel povezavo iz oz. za Ljubljano, bo vozil tudi na progi Divača-Ilirska Bistrica-Pivka in obratno.
Med Sežano in Novo Gorico bodo za konec tedna vozili 3 novi vlaki.
Zaradi infrastrukturnih omejitev bodo tudi v novem voznem redu organizirani nadomestni prevozi za nekatere vlake med Ljubljano in Brezovico v glavnem izven konic ter med Divačo in Koprom oz. Buzetom.
- Proga Ljubljana- Metlika: dva dodatna vlaka ob koncih tedna
Dva nova vlaka bosta vozila ob koncih tedna tudi med Ljubljano in Metliko.
- Na ostalih progah se ne pričakuje bistvenih sprememb
SPREMEMBE V MEDNARODNEM VOZNEM REDU
Nove direktne povezave med Slovenijo in Avstrijo
Z novim voznim redom v decembru bosta iz Maribora do Gradca in obratno na voljo dva para dodatnih vlakov, v sestavi nove sodobne garniture SŽ Stadler. Skupaj bo potniku do Gradca in nazaj na voljo vsak dan 36 povezav z vlaki.
Nove povezave med Slovenijo in Italijo
Od 8. februarja 2025 bosta, vezano na Evropsko prestolnico kulture v Novi Gorici, uvedena dva para vlakov med postajama Gorizia Centrale-Nova Gorica.
Z novimi vlaki Slovenskih železnic med Slovenijo in Hrvaško
Sezonski vlak po Istri, do Pulja in nazaj, bo vozil tudi v prihodnje, z zagotavljanjem zvez s prestopom v Buzetu. Slovenske železnice bodo med Divačo in Buzetom, s povezavo iz Ljubljane, vozile z vlakom v sestavi nove SŽ garniture Stadler. Med Buzetom in Puljem pa bo vozil vlak hrvaških železnic. Usklajuje se tudi že vozni red, kjer bo upoštevan optimalni čas za prestop, med 10 in 15 minut.
Boljša bo ponudba tudi med Ljubljano in Reko. Obstoječe vlakovne povezave do Reke in nazaj tudi ostajajo še naprej. Izboljšana bo kakovost potovanja – namesto s klasičnimi potniškimi vagoni bodo Slovenske železnice vozile z novimi SŽ garniturami Stadler. Te nudijo sodobno opremljenost, nizkopodnost za še lažji vstop tudi gibalno oviranih oseb, so klimatizirane, imajo vtičnice za polnjenje elektronskih naprav, wi-fi, nudijo možnost za prevoz koles, potovanje v 1. razredu itd.
Povezave z vlaki in možnosti za razvoj
V potniškem prometu Slovenskih železnic si tako v notranjem kot tudi v mednarodnem železniškem potniškem prometu prizadevamo oblikovati ponudbo vlakovnih povezav in tržno-komercialnih ponudb, ki bodo v čim večji meri upoštevale javni pomen železniškega potniškega prometa v Sloveniji in povpraševanje na trgu.
Javni promet v Sloveniji izvajamo z več kot 580 vlaki dnevno. Na račun že dobavljenih 52-tih novih garnitur smo uspeli ponudbo delno že razširiti, z dodatnimi vlaki bo za to še več možnosti. Dodatnih 20 novih garnitur (prve dodatne nove garniture bodo dobavljene v letu 2025) bo pomembno izboljšalo kakovost prevozov na neelektrificiranih progah. V novem 4. investicijskem ciklusu imamo predvideno nabavo 20-tih novih sodobnih klimatiziranih potniških vagonov in 4 večsistemske lokomotive, s katerimi se bo SŽ-Potniški promet lahko še aktivneje vključil v mednarodno ponudbo vlakovnih povezav, tako z dnevnimi kot z nočnimi vlaki. Dobava lokomotiv in potniških vagonov se pričakuje v letu 2026.
V sodelovanju s tujimi železniškimi upravami so prizadevanja in dolgoročni cilji usmerjeni na zagotavljanje ustrezne povezanosti Slovenije z vsemi bližnjimi in daljnimi železniškimi upravami, ne le z ohranitvijo sedanjih vlakovnih povezav, ampak tudi s prizadevanji za razširitev oziroma vpeljavo novih.
Našim potnikom so danes na voljo direktne vlakovne povezave do vseh sosednjih železniških uprav; na Hrvaškem do Zagreba, Opatije, Reke in Pulja, na Madžarskem do Budimpešte, v Avstriji do Dunaja, Gradca, Beljaka, Innsbrucka, Salzburga itn., v Italiji do Trsta. Vsak dan so na voljo so tudi vlakovne povezave v Nemčijo (München, Stuttgart) ter v Švico (Zürich) itn.
Vlaganja v železniški promet in izboljšanje ponudbe javnega prometa je zato za vse nas na dolgi rok pomembno, s tem lahko prispevamo veliko dobrega za družbo in naš življenjski slog. Ob številnih investicijskih delih, ki jih trenutno izvaja država kot lastnik na javni železniški infrastrukturi, je v prometu potrebna strpnost vseh deležnikov, saj dela na dolgi rok prinašajo možnosti za boljši javni železniški promet, več možnih vlakovnih povezav, prenovljene postaje in postajališča idr.
Več podrobnosti o spremembah v novem voznem redu in vozni red za vašo pot z vlakom lahko preverite tudi na spletni strani Slovenskih železnic v iskalniku voznega reda za notranji promet in v iskalniku za mednarodni promet.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!