Državnozborski odbor za infrastrukturo je na nujni seji, ki so jo zahtevali v SDS, govoril o vse pogostejših prometnih kolapsih. Člani odbora bodo vlado pozvali, naj v treh mesecih pripravi ukrepe za boljšo pretočnost avtocest in preuči možnosti za preusmeritev tovornega prometa s cest na železnice. Na seji so opozicijski poslanci krivdo za zastoje pripisali trenutni vladi.
Odbor DZ za infrastrukturo je na nujni seji na zahtevo poslanske skupine SDS razpravljal o “prometnem kolapsu” na slovenskih cestah. Vlado bo pozval, naj v treh mesecih pripravi ukrepe za zagotovitev boljše pretočnosti prometa na avtocestah. V SDS so prepričani, da bi morali ukrepati prej, saj so predlogi rešitev jasni.
Zastoji na slovenskih cestah so vse pogostejša in resnejša težava, ki vpliva tako na pretočnost kot na varnost prometa, je dejal poslanec SDS Danijel Krivec. Stanje je po njegovih besedah najslabše na avtocestah, kjer se nemalokrat zgodi “prometni kolaps”. “Resnih ukrepov pri tej vladi ni na vidiku. Ustanavljajo se delovne skupine, ki zastoje preučujejo, ni pa konkretnih rešitev na tem področju,” je poudaril.
V SDS so pripravili tri predloge rešitev. Ministrstvo za infrastrukturo bi pozvali, da najpozneje v enem mesecu uveljavi ukrepe za zagotovitev “normalne pretočnosti” prometa na slovenskih avtocestah, obenem pa pospeši postopke za preusmeritev tovornega prometa s cest na železnice. Vlada pa bi morala znova ustanoviti avtocestno policijo, ki je občutno prispevala k izboljšanju razmer, je poudaril Krivec.
Člani odbora so predlagane sklepe na glasovanju zavrnili. So pa na predlog koalicijskih poslanskih skupin sklenili vlado pozvati, naj v treh mesecih pripravi ukrepe za zagotovitev boljše pretočnosti prometa na slovenskih avtocestah, preuči pa naj tudi dodatne možnosti za preusmeritev tovornega prometa s cest na železnice.
Pristojne službe na najbolj izpostavljenih območjih že izvajajo ukrepe, kot so preureditev in razširitev vozišča ter obnova prometne infrastrukture, je poudaril državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh. “Treba pa je biti realen in se zavedati, da rešitev za težave, ki so se kopičile leta, ni mogoče najti čez noč,” je dodal.
Ukrepe Darsa je predstavil predsednik uprave družbe Valentin Hajdinjak, ki je opozoril na dolgotrajne administrativne postopke. “Možni rešitvi sta trenutno le dve: zmanjšanje količine prometa ali širitev avtocest,” je poudaril.
Opozicija za kolone krivi vlado
Dars že ima pripravljene konkretne rešitve, a mu politika ne dovoli njihove izvedbe, je dejal poslanec SDS Zvonko Černač. “Ta koalicija je tista, zaradi katere se problematika kolapsa na slovenskih cestah ne rešuje,” je izpostavil.
Vladi je krivdo pripisal tudi poslanec SDS Bojan Podkrajšek, ki meni, da bi morali v določenih primerih uvesti osebno odgovornost uradnikov. Janez Žakelj (NSi) pa je poudaril, da je nasprotovanje širitvi avtocest in gradnji nove prometne infrastrukture v razmerah, ko ljudje nimajo na voljo učinkovitih alternativnih rešitev, škodljivo.
V koaliciji so opozicijskima strankama pritrjevali, da so razmere na cestah problematične in zahtevajo ukrepanje, a so odločno zavrnili stališče, da je mogoče rešitve uresničiti takoj. Jani Prednik (SD) je izpostavil slabo prometno povezanost Koroške s središčem Slovenije, ki jo pripisuje sistemski neučinkovitosti. Če bi želeli izboljšanje stanja danes, bi morali ukrepe za to potrditi pred mnogimi leti, je poudaril.
Razlogov za gnečo na cestah je več in treba si je priznati, da se ne da ničesar rešiti s hitrimi pavšalnimi ukrepi. Za izboljšanje razmer je na koncu odgovoren tudi vsak sam; če se odreče delu udobja, lahko prispeva k spremembam na bolje, je ocenil Miha Lamut (Svoboda). Glede prisotnosti policije na avtocestah pa je izpostavil zagotovila pristojnih, da je ni po ukinitvi avtocestne policije kot samostojne enote nič manj.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!