Odločitev je padla: na otok nič več s supom, električni surfi prepovedani

Slovenija 18. Jun 202414:18 21 komentarjev

Na Bledu so se pred vrhuncem letošnje poletne turistične sezone odločili za določene spremembe. Kar smo na N1 že napovedali, se je uresničilo: po novem na otok ne bo več mogoče priti s supom, kajakom, kanujem in manjšim zasebnim čolnom, temveč le še s pletno, hidrobusi in najetimi lesenimi čolni. Zaradi varnosti so na jezeru prav tako prepovedali uporabo tako imenovanih električnih surfov.

Bled se že tradicionalno vsako poletno turistično sezono spopada z velikim številom turistov, s tem pa tudi velikimi gnečami na cestah, ki vodijo do turistično najbolj priljubljene destinacije v Sloveniji. Na občini so že aprila opozorili, da se bo Bled v tokratno sezono podal z nekaterimi spremembami.

Med pomembnejšimi je sprememba plovbnega režima na Blejskem jezeru. Z današnjim dnem prepovedujejo, da se na otoku pristane s supi, kajaki, kanuji in manjšimi zasebnimi čolni. S pristajanjem v okolici otoka so ljudje po besedah blejskega župana Antona Mežana povzročili veliko škode, pa tudi zemeljsko erozijo. “Tisti, ki so se odločili, da gredo do kopnega na bolj civiliziran način, so to počeli na pomolih, kjer so puščali plovila – v sezoni je bilo med 30, 50 in 70 plovil naenkrat kar na stopnicah, pomolih, pletnah in drugih čolnih. Skratka – takega kaosa si ne zasluži ne Bled ne spomenik državnega pomena. Menim, da je bil to edini logični korak,” je dejal na današnji novinarski konferenci.

Čeprav bo do Blejskega otoka zdaj mogoče priti le s pletno, hidrobusi in najetimi lesenimi čolni, bo s supi in ostalimi plovili še vedno dovoljena vožnja po jezeru. “Lahko se peljejo od točke A do točke B, vendar točka B s temi plovili ne more biti Blejski otok,” je dejal župan.

To pa ne velja več za tako imenovane e-foile – električne surfe z motorjem, ki dosegajo hitrosti tudi 45 kilometrov na uro. Ti bodo na Blejskem jezeru povsem prepovedani. Za to so se po mnogih pritožbah občanov odločili predvsem zaradi varnostnih razlogov. Prepovedana bodo tudi nekatera druga nova električna plovila.

Foto: Mirko Kunšič/BOBO

Omejevanje nočnega življenja?

Kar nekaj preglavic je v preteklih letih povzročalo tudi nočno življenje na Bledu. Letos bo začela delovati posebna varnostna služba, ki bo skrbela za večji nočni red in mir. Poleg tega so se odločili tudi za skrajšanje podaljšanega poletnega delovnega časa gostinskih lokalov. Namesto do tretje ure zjutraj so lokali zdaj med tednom lahko odprti najdlje do prve ter ob petkih in sobotah do druge ure zjutraj. V obratih, kjer so v prvi polovici letošnjega leta zaznali težave, pa bodo urnike z julijem še dodatno skrajšali.

Bled ponoči
Profimedia

Na Bledu zaradi napovedanih gneč nov prometni režim, gradnja obvoznice pa stagnira

Pred vrhuncem poletne turistične sezone so spremenili tudi prometni režim. Turiste pozivajo, naj uporabijo trajnostne oblike mobilnosti. Bled bodo z okoliškimi kraji povezovali brezplačni avtobusni prevozi – ti bodo vozili tudi na relaciji Bled–Pokljuka.

Čeprav se Bledu in okolici ponovna obeta prometno pestro poletje, na mestu stoji gradnja blejske obvoznice. Gradnja 1. faze je namreč pri koncu, 2. faza pa se ne bo začela še vsaj leto ali dve. “To sem sprejel, s cmokom v grlu, ampak pod pogojem, da se pešci in kolesarji nemoteno premikajo iz Lesc proti Bledu že po novi trasi. Ker mislim, da si kaosa, kot smo ga imeli lani, ne želimo in si ga ne moremo predstavljati. Ta želja se je uresničila. Zdaj se pešci in kolesarji že lahko gibajo po koridorju skozi Betinski klanec,” je dejal Mežan.

Vprašanje turizma in velikih gneč je po besedah direktorja Javnega zavoda Turizem Bled Blaža Vebeta treba reševati širše, ne le znotraj posamičnih institucij. “Zagotoviti moramo ravnotežje, da to, kar prodajamo na razglednicah, tudi občutijo in da ljudje, ki tukaj živijo, s tem niso preobremenjeni. Mislim, da je to cilj, ki ga moramo doseči v 10 do 20 letih,” je dejal.

Poudaril je, da so prve korake naredili že lani z razširitvijo avtobusnih linij okoli jezera. Letos so se odločili za povezovanje vseh oblik javnega prevoza. Tudi letos bodo nadaljevali projekt Vprašaj me, sem domačin pod okriljem Turističnega društva Bled. S tem domačini turistom predstavljajo Bled z okolico, predvsem dele, ki so turistom manj znani.

Gradbena dela na Betinovem klancu
Foto: Aleksander Truppel/Direkcija za infrastrukturo

Ob tem so danes iz Bohinja sporočili, da so okrepili linije organiziranega prevoza, a da bodo te za obiskovalce od zdaj plačljive. Vzpostavili so tudi območja brezplačnega kratkotrajnega parkiranja v Bohinjski Bistrici.

Mežan: Kratkoročnega najema ne bomo omejevali na največ 30 dni

V zadnjem obdobju je za nekaj nejevolje poskrbel predlog zakona o gostinstvu, ki med drugim napoveduje možnost omejitve kratkoročnega najema na največ 30 dni letno. Občine naj bi pri tem sicer imele možnost samoodločanja.

Župan je zavrnil, da bodo na Bledu omejevali čas oddajanja na največ 30 dni. “Imamo željo, da se še vedno oddaja 150 dni,” je dejal. Meni namreč, da bi z omenjeno omejitvijo turiste zgolj preusmerili v okoliške občine.

“Želimo si, da občine dobijo več pristojnosti v okviru tega zakona, kajti samo medobčinski inšpektorat in redarstvo sta tista, ki lahko povesta, kaj se dogaja. Državne inšpekcije so prepočasne. Ne bom ugibal o razlogih. Če želimo biti učinkoviti, se moramo na stvar, ki se napačno zgodi v prostoru, odzvati zdaj, ne pa čez pol leta.”

Na novinarski konferenci je spregovorila tudi direktorica Zavoda za kulturo Bled Lea Ferjan, ki je dejala, da so zelo zadovoljni z lanskim obiskom Blejskega gradu. Obiskalo ga je 412.000 obiskovalcev. “Zelo se poznata delo iz preteklosti in promocija Bleda,” je dejala. Z obiskom so zadovoljni tudi v prvih mesecih tega leta – ta se je namreč povečal za 12-odstotnih točk v primerjavi z lanskim.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje