Olimpijski komite vložil pritožbo zaradi slogana “Kdor ne skače, ni Sloven’c”

Slovenija 30. Maj 202420:09 16 komentarjev
Hofer
Posnetek zaslona/Reklamni oglas trgovca Hofer

Poteza Hoferja, ki je pred leti registriral ponarodeli navijaški slogan "Kdor ne skače, ni Sloven'c", je tako med ljudmi kot tudi med športnimi organizacijami povzročila precej razburjenja. Olimpijski komite je zato danes na urad za intelektualno lastnino tudi uradno vložil pritožbo, v Hoferju pa so se medtem zavili v molk in zapisali, da na naša vprašanja "tokrat ne bomo odgovorili".

Podjetje Hofer je zahtevo za registracijo slogana oziroma znamke “Kdor ne skače, ni Sloven’c” na urad za intelektualno lastnino vložil 31. julija 2019. Takrat je urad po uradni dolžnosti ugotavljal, ali obstajajo “absolutni razlogi za registracijo znamke”.

Razlogov za zavrnitev niso našli, so pojasnili na uradu, zato so 30. oktobra istega leta prijavo znamke objavili v uradnem glasilu urada. S tem je tudi začel teči trimesečni zakonski rok za vložitev ugovora.

Ugovora ni podal nihče, prav tako nihče ni vložil nasprotujočega mnenja, zato je urad 12. junija 2020 izdal odločbo o registraciji znamke.

V tem času je Hofer slogan v reklamni kampanji že uporabil. Prav v teh dneh je na svojih policah ponudil izdelke s prenovljeno podobo, na kateri je uporabil ponarodeli slogan in podobo Triglava. Prav tako je v oglasu izpred treh let videti animacijo več vrst sadja in zelenjave, ki poskakujejo, navijajo, ob tem pa vzklikajo “Kdor ne skače, ni Sloven’c”.

Takrat očitno nihče ni posumil, da je podjetje ponarodel slogan, ob katerem se Slovencem ob športnih dogodkih naježi koža, vzelo za svojega. Vse dokler o registraciji znamke minuli teden ni prvo poročalo Delo. Na Hofer se je vsul plaz kritik, prav tako pa so se pojavila vprašanja, ali se je na odločitev urada sploh še možno pritožiti.

Na uradu so jasni: “Po izdani odločbi vložitev pritožbe s strani tretjih zoper odločbo urada o registraciji znamke ni mogoča.” Prav tako urad svoje odločitve ne more spremeniti ali razveljaviti.

Ali lahko ukrepa ministrstvo?

Urad deluje kot organ v sestavi ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, ki sicer nadzira njegovo delo — minister lahko denimo zahteva poročila, podatke in druge dokumente — a je urad pri svojem delu samostojen. “Kar pomeni, da ministrstvo v njegove konkretne postopke ne more posegati,” so za N1 odgovorili na ministrstvu, ki ga vodi Matjaž Han.

Slednji je sicer nad potezo Hoferja razočaran. “Še posebej, ker, kot ugotavlja Olimpijski komite Slovenije, zadevni trgovec v Sloveniji ne podpira športa. Minister ob tem poudarja, da ni vse samo dobiček, ampak je zelo pomembna tudi družbena odgovornost”, so sporočili z ministrstva.

Zato tistim, ki se z dejanjem Hoferja ne strinjajo, ostaja le, da pri uradu vložijo zahtevo za ugotovitev ničnosti znamke. To je danes storil Olimpijski komite Slovenije (OKS). “Slogan, ki se uporablja že več kot trideset let na vseh slovenskih in mednarodnih športnih tekmovanjih na vseh ravneh, je del slovenskih navijačev. Motiv Triglava pa je tesno povezan tudi z našimi športniki in športnicami, saj že leta krasi skoraj vsa oblačila slovenskih reprezentanc.” Poudarili so, da gre za simbola, ki sta tesno povezana s slovenskim športom in se uporabljata neposredno za podporo slovenskim športnikom ter športnicam. “Pozivamo Urad RS za intelektualno lastnino, naj prepozna pomembnost simbolov za slovenski šport in omogoči prosto, javno rabo v prihodnje,” so še zapisali. 

Obenem bodo na OKS trgovca prijavili še na častno razsodišče oglaševalske zbornice, je že v ponedeljek napovedal generalni sekretar olimpijskega komiteja Tomaž Jontes. “Nesprejemljivo je, da katerikoli trgovec uporablja ponarodeli slogan v komercialne namene, za povrh pa ne podpira športa v Sloveniji. Proti temu se bomo borili z vsemi sredstvi,” je dodal.

V Hoferju so se medtem zavili v molk in po več dneh čakanja na njihove odgovore zapisali le: “Na vaša vprašanja tokrat ne bomo odgovorili.” Lastnik znamke “Kdor ne skače, ni Sloven’c” bodo — če OKS s pritožbo ne bo uspel — deset let, nato pa jo bodo lahko poljubno mnogokrat obnovili za novih deset let. “Kar pomeni, da se lahko veljavnost znamke obnavlja, dokler prijavitelj to želi, pod pogojem pravočasnega plačila pristojbine za obnovo znamke in izpolnjevanje zakonskih pogojev,” so pojasnili na uradu za intelektualno lastnino.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje