Parkiranje v Ljubljani bo kmalu dražje. Svetniki bodo na prihodnji seji obravnavali predlog, da se ura parkiranja na ljubljanskih ulicah in v garažnih hišah, ki jih upravlja javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, v povprečju dvignejo za deset centov. Poleg tega se bo podaljšalo tudi parkiranje ob sobotah.
Konec maja bodo ljubljanski mestni svetniki obravnavali predlog, da se zvišajo cene parkiranja v Ljubljani. Če bo predlog sprejet, bodo nove cene veljale od 5. junija.
Po novem predlogu se bodo cene v povprečju dvignile za deset centov.
V coni 1, ki vključuje parkiranje v strogem centru prestolnice, se bo po predlogu ura parkiranja z 1,2 evra dvignila na 1,3 evra. V coni 2 se bo cena dvignila z 0,7 evra na 0,8 evra, v coni 3 pa z 0,4 evra na 0,5 evra na uro.
Cene želijo dvigniti tudi v garažnih hišah. Pod Kongresnim trgom bi se ura parkiranja dvignila z 1,5 evra na uro (za prve tri ure parkiranja) na 1,7 evra. Za deset centov bi bila višja tudi urna postavka po treh urah – z 2,4 na 2,5 evra.
Ob tem se bo podaljšalo tudi plačevanje parkiranja ob sobotah. Do zdaj je bilo parkiranje ob sobotah plačljivo do 15. ure, po novem predlogu pa bi podaljšali do 19. ure. Tako bi po besedah v. d. direktorja javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) Bojana Babiča poenotili časovni okvir parkiranja v coni 1 od ponedeljka do sobote.
Parkiranje podaljšali na pobudo občanov
Po Babičevih besedah so podaljšanje parkiranja ob sobotah predlagali na pobudo občanov, ki naj bi imeli tako več prostora za parkiranje.
“Na ta način bi dosegli, da ljudje parkirajo avtomobile na obrobju in se v središče mesta pripeljejo z mestnimi avtobusi,” je dejal Babič.
Pri pripravi predloga spremenjenih cen so po Babičevih besedah upoštevali “dvig cen in stroškov materiala in storitev zunanjih izvajalcev ter povišanja stroškov dela”.
“Zastavljen cilj je zmanjšanje števila dnevnih parkiranj oziroma zmanjšanje števila obiskovalcev v centru mesta, kar je skladno z izvajanjem ukrepov za zagotavljanje prometnega in prostorskega urejanja,” je še dodal nekdanji načelnik ljubljanske upravne enote Babič. Ob predlogu novih cen je direktor LPT dejal, da nekaterih cen niso usklajevali že več let, medtem ko so se druge v zadnjih nekaj letih že spreminjale. Nove cene bi lahko po njegovih besedah vodile do sprememb parkirnih navad uporabnikov, “da svoja vozila parkirajo na obrobju in zmanjšajo pritisk na središče mesta”.
Nove cene tudi za abonentne, dovolilnice se ne spreminjajo
V predlogu je tudi sprememba cen parkiranja zunaj ožjega mestnega središča. Nova cena za dve uri bi znašala 0,7 evra, nočna tarifa pa bi bila po novem dva evra.
Spremembe, če bodo potrjene na mestnem svetu, bodo doletele tudi abonente. V coni 1 bi se cena s 40 evrov na mesec dvignila na 45, v coni 2 s 36 na 40 evrov in v coni 3 s 25 na 28 evrov mesečno.
Edini, ki bi po novem predlogu še naprej plačevali enako, pa so imetniki dovolilnic. Za te bo v coni 1 še naprej treba odšteti 100 evrov letno, prav tako v coni 2, kjer bo mogoče imeti tudi drugo vozilo za 200 evrov letno. V coni 3 je treba za prvo vozilo odšteti 60 evrov, za drugo 120 evrov in tretje vozilo 180 evrov.
Janković: O taksi za vstop v mesto ne razmišljamo
Ljubljanski župan Zoran Janković je zavrnil namige, da želijo cene parkiranja dvigniti zaradi slabšega poslovanja LPT. “Kot je že na začetku povedal Babič, cene dvigujemo zaradi stroškov, ki so se vsa ta leta višali – stroški zaposlenih kot tudi zunanjih izvajalcev,” je dejal Janković. Dodal je, da bodo ukinili parkirišče na Petkovškovem nabrežju, kjer so zdaj razširili območje za pešce. Novi parkirišči bosta po županovih napovedih kmalu pod Rogom in pod bazenom Ilirija.
Odzval se je tudi na omembo, da bi lahko za vstop v Ljubljano uvedli takso. Ta predlog so v analizi kot eno od možnosti navedli v osnutku prenovljenega nacionalnega energetskega in podnebnega načrta (NEPN), prav tako pa je bil predlog omenjen tudi v mestni prometni strategiji iz leta 2017.
“O taksi ne razmišljamo. To bi bil skrajni ukrep. V primeru Londona smo videli, da se ni obnesla. Kako bi ločili tiste, ki živijo čez obvoznico, kako bi določili višino takse? V mesto bi se lahko vozili le premožnejši ljudje,” je dejal Janković. Pozornost bodo posvečali mestnemu prometu, rumenim pasovom in drugim oblikam trajnostne mobilnosti.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje