S prvim junijem se v Murski Soboti spreminja parkirni režim. Po novem bodo za parkiranje morali plačevati tako stanovalci v mestu kot podjetja oziroma njihovi zaposleni v industrijski coni.
Od prvega junija bodo morali prebivalci in obiskovalci Murske Sobote v večjem delu mesta plačevati parkirnino.
Na občini, na čelu katere je župan Damjan Anželj, so sklenili, da bo mesto razdeljeno na tri cone. Ožje mestno središče bo prva cona, v kateri bo mogoče parkirati le kratkotrajno, največ dve uri. Prve pol ure bo parkiranje brezplačno, če boste ustrezno označili čas prihoda, na primer s parkirno uro. Po 30 minutah bo parkirnina 0,50 evra za vsako začetno uro parkiranja do maksimalno dveh ur.
Tudi v drugi coni bo cena 0,50 evra za vsako začetno uro parkiranja. To bo območje dolgotrajnega parkiranja v širši okolici središča mesta. Kot so zapisali na občini, ta cona predstavlja vsa ostala javna parkirišča in parkirne prostore ob cestah v asfaltirani izvedbi. V tej coni polurno brezplačno parkiranje ne bo mogoče, razen na območju zdravstvenega doma, kjer bo mogoče do dve uri parkirati brezplačno.
Tretja cona pa bo območje, na katerem so parkirišča večinoma “v gramozirani izvedbi,” pojasnjujejo na občini. Na tem območju, ki obsega tudi Severno obrtno-industrijsko cono, polurno brezplačno parkiranje ne bo mogoče, parkirnina pa bo znašala 0,30 evra na uro.
Parkirnino bo treba po novem plačevati od ponedeljka do petka od 7. do 15. ure in ob sobotah od 7. do 12. ure, razen v tretji coni, kjer se ob sobotah parkirnine ne bo plačevalo. Ob praznikih in nedeljah bo parkiranje povsod brezplačno.
Cene za stanovalce kot v centru Ljubljane
Na uvedbo parkirnin so se burno odzvali tako stanovalci kot podjetja. Stanovalci bodo morali po novem plačevati za parkiranje pred hišami in bloki, če je območje v lasti občine. Stanovalci, ki nimajo lastnih parkirnih prostorov (v coni 2), bodo lahko kupili “abonma” in za letno parkirnino odšteli 100 evrov.
Do abonmaja bodo upravičeni samo stanovalci, ki na svojem območju bivanja v sklopu stanovanjskih objektov nimajo zadostnega števila parkirnih mest. Cena bo enaka kot za stanovalce strogega centra Ljubljane. V ljubljanskih četrtih zunaj ožjega centra (npr. Šiška, Bežigrad, Vič …) je cena za stanovalce celo nižja kot v Murski Soboti, 60 evrov na leto. Tudi v prestolnici se bo parkiranje v začetku junija sicer podražilo, a ne za abonente.
Kabinet soboškega župana smo vprašali, zakaj so se odločili za uvedbo parkirnin in na kakšni podlagi so postavili cene ter ali je po njihovem mnenju center Ljubljane, kar zadeva cene parkiranja za stanovalce, primerljiv z Mursko Soboto. Odgovorili so nam, da je cene dovolilnic za stanovalce s sklepom sprejel mestni svet, ki je najvišji organ občine.
“Ocenjujemo, da je cena abonmaja ustrezna in cenovno sprejemljiva tudi v primerjavi z ostalimi mestnimi občinami,” so zapisali in dodali, da parkirne cone v Murski Soboti niso primerljive s tistimi v Ljubljani, “saj je v primeru naše občine cona I območje kratkotrajnega parkiranja do največ dveh ur, kjer dovolilnic ne bo mogoče uporabiti”. Poudarili so še, da urejanja mirujočega prometa “ni mogoče stihijsko primerjati, saj se vsaka občina sooča z unikatnimi specifikami”.
Na občini so odgovorili tudi na namige, da naj bi bil nov parkirni režim v mestu povezan z načrti za gradnjo parkirne hiše. “Novi parkirni režim na javnih parkiriščih v lasti mestne občine nima nobene povezave z namerami investitorja na območju parcel v lasti Mercatorja v središču mesta. Postopek sprejema OPPN se vodi po predpisih o urejanju prostora, kateri objekti bodo zajeti v prostorskem aktu in kakšne namembnosti, pa je odvisno predvsem od investicijskih namer, potreb in želja investitorja. Mestna občina Murska Sobota ne načrtuje gradnje parkirne hiše v mestu,” so poudarili v kabinetu župana Anžlja.
V Murski Soboti bo mogoče za dolgotrajno parkiranje kupiti tudi dovolilnico, ki bo na voljo vsem, ne le stanovalcem. Cena dovolilnice za drugo cono bo 370 evrov na leto oziroma 40 evrov na mesec.
Sporno plačevanje v industrijski coni
Prah dviga tudi uvedba parkirnin na neurejenih gramoznih parkiriščih. Prebivalci opozarjajo, da morajo – če parkirajo na teh območjih – ob dežju hoditi po velikih lužah, po novem pa jim bodo to še zaračunali. Z novim režimom so nezadovoljni tudi v podjetjih, ki imajo prostore v Severni obrtno-industrijski coni. Ta spada v tretjo cono, kjer bo cena letne dovolilnice 100 evrov, cena polletne pa 60 evrov.
Zaposlene skrbi, da bodo podjetja novo breme preložila nanje in da bodo morali torej za čas, ko so v službi, plačevati parkirnino. Po besedah enega od zaposlenih v podjetju, ki deluje v obrtno-industrijski coni, primernega javnega prevoza (avtobusa) v jutranjih urah ni, zato se morajo pripeljati z avtomobilom.
Podjetje RWA Slovenija je pred tremi leti v industrijski coni kupilo zemljišče in tam postavilo distribucijski center, skladišče in pisarne. “Plačali smo komunalni prispevek in menimo, da ta vključuje vse od vodovoda in elektrike do ceste in parkirišča, skratka vso infrastrukturo, da to sodi zraven,” pravi vodja poslovne enote Štefan Kranjec. “Takrat nam ni nihče povedal, da bomo morali potem še plačevati za parkirišča. Občino smo obvestili, da se s tem ne strinjamo,” je poudaril.
Parkirišča (na zgornji fotografiji) v tem delu večinoma samevajo, saj več podjetij, ki so v industrijski coni kupila zemljišča, obratov še ni postavilo. “Razumem uvedbo parkirnin na območjih, kjer je preveč avtomobilov, in želijo na tak način zmanjšati obremenjenost. Zaračunavanja parkiranja tu sredi njiv pa nikakor ne razumem in ne podpiram,” je še dejal Kranjec.
Znašli so se tako, da bodo njihovi zaposleni zdaj parkirali znotraj ograje, torej na parceli podjetja. “Za parkiranje plačevali ne bomo, saj se nam to ne zdi pošteno,” je poudaril Kranjec. Podobno rešitev so našli v sosednjem podjetju Dastroj, a obe podjetji sta manjši in imata tako dovolj prostora za svoje zaposlene za ograjo. Poklicali smo tudi več večjih podjetij v industrijski coni, kjer pa uvedbe parkirnin za zdaj niso hoteli komentirati.
Na občini pravijo, da se z družbami, ki poslujejo v Severni obrtno-industrijski coni, še pogovarjajo in iščejo rešitve, ki jih bodo predstavili prihodnji teden.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje