Plačali več tisočakov, a ostali brez oken: celjsko podjetje preiskuje policija

Slovenija 26. Sep 202405:20 24 komentarjev
Podjetje Inplast okna in vrata
Razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)

"Upala sem, da me letos končno ne bo zeblo. Zdaj sem ostala brez oken in brez denarja," za N1 pripoveduje gospa, ki je aprila pri celjskem podjetju Inplast naročila nova okna in vrata. Podjetje je ponujalo velik popust, brezplačno izmero in celo hitri kredit, a zahtevalo 100-odstotni avans, ki ga je tudi plačala. Do danes je monterji še vedno niso obiskali. Še več, zdi se, kot da se je podjetje Inplast pogreznilo v tla: telefoni zvonijo v prazno, razstavni salon je popolnoma prazen. Slovencev, ki so plačali več tisočakov in ostali praznih rok, je več. Podjetje, ki je na seznamu davčnih neplačnikov in je pod drobnogledom inšpektorjev, preiskuje tudi policija. Kdo je lastnik? In kaj ima podjetje skupnega s hipnoterapijo in preobrazbo uma?

Naša sogovornica iz okolice Celja je marca letos na družbenem omrežju Facebook zasledila dobro ponudbo. Podjetje Inplast okna in vrata je ponujalo do 40-odstotni popust na nakup in montažo oken ter vrat, brezplačne izmere, možnost obročnega plačevanja in hitri kredit.

“Ponudba je bila zares mamljiva,” pravi. Zato se je odpravila v njihov razstavni salon v Celju, kjer se je s prodajalko okvirno dogovorila za izmero ter naročilo. Salon je nato obiskala še enkrat, aprila sklenila pogodbo o nakupu, v roke pa dobila tudi predračun v višini več kot 6.000 evrov. “Zahtevali so 100-odstotni avans,” ki ga je tudi plačala, se spominja.

Minila sta dva tedna, a potrdila o plačilu ni prejela. Zato se je znova odpravila v salon. Prodajalka jo je pomirila in ji zagotovila, da lahko nova okna pričakuje junija. Nato je sledila vrsta presenečenj.

Junija je najprej prejela sporočilo, da dobavitelj Inplastu oken ni dostavil, mesec kasneje je podjetje kot razlog navajalo kolektivni dopust. “Tretji izgovor je bil, da imajo kolektivni dopust v podjetju na Poljskem, od koder so okna dobavljali. Četrtič so se izgovorili na premajhno število monterjev, petič pa, da čakajo na odobritev kredita, da bodo dobavitelju sploh lahko plačali,” pripoveduje sogovornica.

“Izpraznili so cel salon, pometli in izginili”

Avgusta so naši sogovornici v podjetju Inplast zagotovili, da bo nova okna dobila konec septembra. Do danes se to ni zgodilo. Še več: na mestu, kjer so še pred kratkim razstavljali svoje izdelke, ni ničesar več.

“Oni so v roku enega oziroma dveh dni popolnoma izpraznili cel salon, pometli in izginili. Na vratih visi zgolj kratko obvestilo s telefonsko številko in stavkom ‘Smo na terenu.'”

Podjetje Inplast okna in vrata Podjetje Inplast okna in vrata
Izpraznjen razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)
Podjetje Inplast okna in vrata Podjetje Inplast okna in vrata
Podjetje Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)
Podjetje Inplast okna in vrata Podjetje Inplast okna in vrata
Izpraznjen razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)
Podjetje Inplast okna in vrata Podjetje Inplast okna in vrata
Izpraznjen razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)
Podjetje Inplast okna in vrata Podjetje Inplast okna in vrata
Izpraznjen razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)
Podjetje Inplast okna in vrata Podjetje Inplast okna in vrata
Izpraznjen razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)
Podjetje Inplast okna in vrata Podjetje Inplast okna in vrata
Razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)

Na telefonsko številko se ne javlja nihče oziroma je ta ves čas nedosegljiva. “Ljudje stojijo pred salonom in norijo,” opisuje naša sogovornica. “Večina jih je plačala do 7.000 evrov. Od vseh je Inplast zahteval 100-odstotni avans, a montaže niso dočakali. Če so imeli srečo in so jih monterji vendarle obiskali, pa ljudje z izdelkom niso niti malo zadovoljni. Ko dežuje, jim zamaka, reklamacije pa ne morejo narediti, saj je podjetje neodzivno,” pravi.

“Revnemu človeku so vzeli še tisto malo, kar ima”

Naša sogovornica, ki zaradi bolezni v službo hodi le za polovični delovni čas, je za nova okna dolgo varčevala. Stara namreč že dalj časa niso tesnila, zato si je vsako zimo pomagala z brisačami in odejami, ki jih postavljala ob njih. “Upala sem, da me letos končno ne bo zeblo. Zdaj sem ostala brez oken in brez denarja. Podjetje je ogoljufalo majhne ljudi, ki smo se zadolžili do konca, da bi si lahko privoščili tista najbolj poceni okna, ki so na voljo na trgu. Revnemu človeku so vzeli še tisto malo, kar ima,” pravi.

Zato je pred dnevi podjetje prijavila policiji.

Kaj ima podjetje z okni skupnega s hipnoterapijo in preobrazbo uma?

Poslovni register kaže, da je blagovno znamko Inplast najprej tržilo podjetje Plus plast, katerega lastnica in direktorica je Melita Zupanc.

Sama se na spletu predstavlja kot avtorica e-knjig na področju odkrivanja notranje moči in delovanja uma, kot certificirana izvajalka hipnoterapije in natalna astrologinja. Poleg podjetja z okni in vrati namreč vodi še Center za preobrazbo uma in Million Euro Academy.

Melita Zupanc
Melita Zupanc (Foto: Posnetek zaslona/millioneuracademy.si)

Podjetje Plus plast, ki ima v poslovnih bazah kot spletno stran navedeno inplast.si, je lani ustvarilo 1,4 milijona evrov prihodkov in 48 tisočakov čiste izgube, a je imelo na koncu leta še okoli 190 tisoč evrov bilančnega dobička. Konec leta je izkazovalo 120 tisoč evrov dolgoročnih obveznosti iz naslova bančnih posojil ter 190 tisoč evrov kratkoročnih obveznosti, del katerih naj bi predstavljalo posojilo Melite Zupanc.

A letos spomladi so se začele blokade na treh bančnih računih podjetja. Zakaj, uradno ni znano, je pa podjetje na seznamu davčnih neplačnikov Finančne uprave RS (Furs). Poleti je Plus plast vse tri bančne račune zaprl. Podjetje tako trenutno po podatkih v Ajpesu nima bančnega računa, ki ga mora sicer po zakonu o davčnem postopku imeti vsako podjetje v Sloveniji.

Lani poleti je nato nastalo podjetje Inplast, katerega edini lastnik in direktor je Klavdijo Sivka. A več znakov kaže, da sta podjetji — in lastnika — povezani.

Sodeč po javno dostopnih podatkih, sta obe podjetji nastali iz podjetij, ki jih ustanavlja OFD, Odškodninsko finančna družba. Gre za družbo, ki kupcu proda podjetje, ki ima na transakcijskem računu osnovni kapital, ki je takoj na razpolago za poslovanje. Posledično sta bili obe podjetji nekaj časa registrirani na istem naslovu, in sicer na Proletarski cesti 4 v Ljubljani.

Inplast okna
Otovoritev razstavnega salona Inplast okna v Celju. (Foto: Facebook/Inplast okna)

Klavdijo Sivka in Melita Zupanc sta že leta 2019 “sedela” v komisiji, ki je v nagradni igri blagovne znamke Inplast izbirala zmagovalca, ki bo prejel okna v višini 1.300 evrov. Tudi ob otvoritvi novega razstavnega salona v Celju maja lani je bila Zupanc zbranim predstavljena kot direktorica, čeprav je to — kot rečeno — uradno Klavdijo Sivka.

Tudi kontaktni elektronski naslov je za obe podjetji enak.

Telefoni zvonijo v prazno

Tako kot stranke, ki so kljub plačilu ostale praznih rok, smo tudi sami zaman skušali priklicati Melito Zupanc in Klavdija Sivko. Prav tako so neodgovorjena ostala vprašanja, ki smo jima jih posredovali po elektronski pošti.

Pod drobnogledom policije in tržnega inšpektorata

Ali podjetji Plus plast in Inplast zaradi domnevnih goljufij preiskujejo tudi možje v modrem, smo vprašali policijo, kjer nam na konkretna vprašanja zaradi varstva osebnih podatkov niso mogli odgovoriti. Potrdili pa so, da zaradi suma storitve kaznivega dejanja poslovne goljufije po 228. členu Kazenskega zakonika poteka preiskava. Oškodovanih naj bi bilo več oseb. “Več podatkov vam ne moremo posredovati zaradi varovanja interesa preiskave,” so zapisali na Policijski upravi Celje.

Obe podjetji, tako Inplast okna kot tudi Plus plast, sta zelo dobro znani tudi tržnim inšpektorjem. Zoper Inplast so letos prejeli pet prijav, v katerih prijavitelji podjetju očitajo neizpolnitev pogodbenih obveznosti, neizpolnitev obveznega jamstva za skladnost blaga ter nepošteno poslovno prakso.

Kot so za N1 pojasnili na inšpektoratu, ene prijave še niso obravnavali, saj so jo prejeli pred dnevi. V dveh primerih zakonski pogoji za uvedbo inšpekcijskega postopka niso bili izpolnjeni; prijavitelj prijave po pozivu inšpektorata ni dopolnil ali pa prijavitelj ni bil potrošnik. V dveh primerih inšpekcijska postopka še nista zaključena, zato nam več podatkov niso mogli posredovati.

Več informacij so lahko razkrili o postopkih zoper podjetje Plus plast, zoper katerega je tržni inšpektorat lani in letos prejel skupno kar 14 prijav — lani štiri, letos deset.

Podjetje Inplast okna in vrata
Razstavni salon podjetja Inplast okna in vrata. (Foto: Denis Sadiković/N1)

V dveh primerih lani zakonski pogoji za uvedbo inšpekcijskega postopka niso bili izpolnjeni, v enem primeru inšpektorji kršitev niso odkrili, v enem pa je podjetje po sproženem inšpekcijskem postopku ugodilo potrošniku. “V slednjem primeru je tržni inšpektorat zoper pravno in odgovorno osebo uvedel prekrškovni postopek, v katerem je bila izdana odločba o prekršku.”

Letos je med tem, ko je inšpekcijski postopek že tekel, podjetje Plus plast trem zahtevkom potrošnikov ugodilo (vzpostavitev skladnosti blaga in vračilo plačane kupnine po odstopu od pogodbe). Inšpektorat je uvedel več prekrškovnih postopkov in izdal dve odločbi o prekršku. Inšpekcijski postopki v ostalih primerih še tečejo ali pa nepravilnosti niso bile ugotovljene.

Kako postopati, če ste imeli s podjetjem podobno izkušnjo?

V Zvezi potrošnikov Slovenije potrošnikom svetujejo, da če podjetje svojih obveznosti iz pogodbe ne izpolni v dogovorjenem roku (oziroma v 30 dneh po sklenitvi pogodbe, če ni bilo dogovora), mu mora potrošnik najprej določiti primeren dodatni rok za izpolnitev pogodbe.

Če podjetje še vedno ne izpolni svojih obveznosti, lahko potrošnik od pogodbe odstopi, podjetje pa je potrošniku denar dolžno vrniti. “Če podjetje denarja ne vrne ali ostaja neodzivno, se lahko potrošnik obrne na tržni inšpektorat, ki pa lahko podjetju naloži izpolnitev zakonske obveznosti ter sproži prekrškovni postopek.”

Denarnica
Foto: PROFIMEDIA

Če je podjetje blago oziroma izdelek že dostavilo, a ima napake ali pa je neskladno s pogodbo, lahko potrošnik uveljavlja neskladnost s pogodbo (stvarno napako) in od prodajalca zahteva vzpostavitev skladnosti. “Če je zahtevek utemeljen, mora prodajalec brezplačno odpraviti neskladnost v roku 30 dni, ki se lahko izjemoma podaljša za 15 dni. Kolikor prodajalec ne vzpostavi skladnosti v navedenem roku, se lahko potrošnik prav tako obrne na tržni inšpektorat,” odgovarjajo v zvezi.

Natančen opis postopkov lahko najdete tudi na spletni strani tržnega inšpektorata. 

BONUS VIDEO:

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje