Podnebni svet opozarja na nujnost ukinitve subvencij za fosilna goriva

Slovenija 08. Jan 202512:33 2 komentarja
PROMET LJUBLJANA
Foto: Bor Slana/ BOBO

Podnebni svet, ki svetuje vladi pri podnebnih politikah, je razpravljal o možnostih za zmanjšanje izpustov v prometu. Poudarili so nujnost ukinitve subvencij za fosilna goriva.

Podnebni svet, ki deluje kot vladno znanstveno posvetovalno telo pri oblikovanju in izvajanju podnebnih politik, je na prvi seji v letošnjem letu razpravljal predvsem o predlogih za zmanjšanje izpustov v prometnem sektorju. Med predlaganimi ukrepi so med drugim izpostavili nujnost ukinitve subvencij za fosilna goriva in promocijo javnega prometa.

Člani podnebnega sveta so na ponedeljkovi seji razpravljali o predlogih ukrepov za zmanjšanje izpustov v prometnem sektorju, ki predstavlja tretjino izpustov toplogrednih plinov v Sloveniji in pomembno prispeva k pregrevanju zraka, kar prinaša tveganja za zdravje v urbanem okolju.

Pri tem so opozorili na obstoječe prakse za umirjanje prometa v tujini in njihov potencial za izboljšanje kakovosti življenja. V razpravi so izpostavili sinergijske učinke ukrepov, ki prinašajo zmanjšanje prometnih nesreč, zastojev in boljšo pretočnost prometa, znižanje števila prezgodnjih smrti zaradi onesnaženega zraka, manjšo porabo goriva in nižje izdatke za promet, pri čemer so slovenska gospodinjstva med najbolj obremenjenimi, so danes sporočili z ministrstva za okolje, podnebje in energijo (MOPE).

Člani podnebnega sveta v tem mandatu so dr. Žiga Zaplotnik (predsednik), dr. Niko Samec, dr. Andreja Kutnar, dr. Dunja Bandelj, dr. Hojka Kraigher, Franci Gabrovšek, dr. Griša Močnik, dr. Maja Simoneti in dr. Jonas Sonnenschein.

Nujnost ukinitve fosilnih subvencij

Med predlaganimi ukrepi so člani sveta izpostavili nujnost ukinitve subvencij za fosilna goriva, promocijo javnega prometa ter prehod na trajnostno in električno mobilnost, ki v Sloveniji v primerjavi z drugimi državami članicami EU poteka počasneje. Spomnimo, ukinitev teh spornih subvencij je bila najprej predvidena v osnutku podnebnega zakona, a so določilo nato črtali.

Člani sveta so poudarili tudi potrebo po davčnih ukrepih, ki so usklajeni s trajnostno politiko, ter izpostavili potrebo po prostorskem načrtovanju, ki bo usmerjeno v prihodnost za prilagajanje naravnim nesrečam in spodbujanje policentričnega razvoja. Na področju nacionalnih politik javnega prevoza so izpostavili potrebo po optimizaciji in poenotenju prevoznih sistemov, kar vključuje tudi možnost uvedbe enotne vozovnice za javni promet.

Podnebni svet je izpostavil tudi svojo zavezanost nedvoumnemu strokovno podprtemu komuniciranju, saj kot znanstveno posvetovalno telo za podnebno politiko nima političnih, temveč neodvisne strokovno-znanstvene argumente. Člani so sklenili, da se zeleni prehod lahko popularizira preko prilagojenega naslavljanja ciljnih javnosti ter z uvedbo premišljenih ukrepov za opazno izboljšanje kakovosti bivanja.

Na seji se je svet posvetoval tudi o pripravi stališča glede energetskih razmer in razvojnih izzivov v Šaleški dolini, so na ministrstvu še navedli v sporočilu za javnost.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje