Policisti v nekaj dneh ujeli več deset pijanih kolesarjev in voznikov e-skirojev

Slovenija 22. Maj 202422:09 0 komentarjev
Električni skiro
Žiga Živulović jr./BOBO

Policisti so v akciji Mikromobilnost med 6. do 19. majem po vsej Sloveniji ugotovili 1.250 kršitev cestnoprometnih predpisov, od tega so policisti v 784 primerih izrekli opozorilo.

Pri nadzoru cestnega prometa so pri 61 voznikih koles in e-skirojev ugotovili vožnjo pod vplivom alkohola, so za STA pojasnili na Generalni policijski upravi. Pri 33 voznikih so izmerili do 0,52 miligramov alkohola na liter izdihanega zraka in pri 28 voznikih nad 0,52 miligramov alkohola na liter izdihanega zraka.

Ob tej priložnosti policisti opozarjajo, da je še vedno preveč kršitev, povezanih z nepravilno stranjo oz. smerjo vožnje, vožnjo v rdečo luč, neuporabo čelade in uporabo mobilnih telefonov. Vse to prispeva k večjemu tveganju za nastanek prometne nesreče, zato vsem udeležencem svetujejo, naj bodo v prometu maksimalno previdni in naj upoštevajo vse cestnoprometne predpise, so pozvali.

Policisti so v okviru preventivne akcije Mikromobilnost izvajali poostren nadzor prometa in ugotavljali kršitve kolesarjev, voznikov e-koles in e-skirojev ter pešcev. Z akcijo so želeli prispevati k ozaveščanju o pomenu upoštevanja prometnih predpisov in skrbi za lastno varnost, so sporočili z Generalne policijske uprave.

Več nesreč, manj hudo poškodovanih

Policisti so na slovenskih cestah na področju mikromobilnosti v prvih štirih mesecih obravnavali 288 evidentiranih prometnih nesreč, kar je dva odstotka več kot v enakem obdobju lani, so sporočili z Agencije za varnost prometa (AVP). Letos ni bilo nobene smrtne žrtve, lani pa je bila v primerljivem obdobju ena.

Število huje poškodovanih udeležencev se je zmanjšalo za 17 odstotkov glede na enako obdobje lani. Lani je bilo 46 hudo poškodovanih udeležencev, letos pa 38. Število lažje poškodovanih udeležencev se je povečalo za pet odstotkov, in sicer z 202 v lanskem letu na 213 udeležencev v enakem obdobju letos. Največ nesreč je bilo evidentiranih z udeležbo kolesarjev, in sicer 237 (lani 236). Največje zvišanje števila nesreč za 129 odstotkov pa je bilo pri voznikih e-koles. Podatki za letos so začasni in neuradni, so pojasnili na agenciji.

Kolesarka
Foto: Aljaž Uršej/N1

Najmanj nesreč povzročijo mladi do 24 let

Največje število nesreč, v povprečju 30, so povzročili udeleženci, stari od 35 do 64 let. Najmanj prometnih nesreč so povzročili stari od 15 do 17 let (osem prometnih nesreč), sledijo stari od 18 do 24 let (14 prometnih nesreč).

Največji porast števila povzročenih prometnih nesreč pa je agencija zabeležila pri povzročiteljih, starih od 25 do 34 let, in sicer za 67 odstotkov (devet prometnih nesreč lani v obdobju od januarja do aprila in 15 prometnih nesreč v enakem obdobju letos), sledi starostni razred od 55 do 64 let (58 odstotkov) in nato povzročitelji, stari od 35 do 44 let (55 odstotkov). Največji upad (za 22 odstotkov) povzročenih nesreč je AVP zaznala pri povzročiteljih, starih do 14 let.

Največ prometnih nesreč so letos v prvem štirimesečju povzročili kolesarji, stari od 55 do 64 let in nad 65 let (25 prometnih nesreč), tudi v lanskem primerljivem obdobju so kolesarji v starosti nad 65 let povzročili največ nesreč (30 prometnih nesreč). Sledijo povzročitelji, stari od 45 do 54 let, ki so povzročili 22 nesreč v letošnjem letu in 25 nesreč v enakem obdobju lani.

Mikromobilnost najhitreje rastoča oblika mobilnosti

Na AVP so dodali, da je mikromobilnost najhitreje rastoča oblika mobilnosti, ki zmanjšuje vplive na okolje in spreminja uporabo urbanega prostora ter stroške mobilnosti. Vendar pa uporabniki koles, e-koles in e-skirojev spadajo med najranljivejše udeležence v prometu, zato na agenciji vsem udeležencem svetujejo, naj bodo v prometu maksimalno previdni in naj upoštevajo vse cestnoprometne predpise.

Voznikom skirojev in koles priporočajo naj tudi po dopolnjenem 18. letu starosti nosijo zaščitno čelado, saj je več kot polovica voznikov e-skirojev v času prometnih nesreč doslej ni uporabljala. Poškodbe glave so namreč brez uporabe čelade najpogostejše in tudi z najhujšimi posledicami. Delež uporabe čelade med vozniki e-skirojev pri hujših telesnih poškodbah pa za prve štiri mesece letošnjega leta pada in je za 18 odstotkov manjši kot v enakem obdobju lani.

Voznike so ob tem pozvali, naj z odsevniki, svetlimi oblačili in lučmi poskrbijo za dobro vidnost ter da naj kot vozniki lahkih motornih vozil vozijo po kolesarskem pasu, stezi ali poti. Če te površine niso na voljo zanje veljajo enaka pravila kot za kolesarje, torej vožnja po desnem robu vozišča v naselju, kjer je največja dovoljena hitrost omejena na 50 kilometrov na uro. Vožnja po površinah za pešce je prepovedana, prav tako pa električnega skiroja ni dovoljeno uporabljati izven naselja, so opozorili na AVP.

#related-news_4

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!